Кое е лошото на двигателя 2.5TD?

Производство: (1989-2000)

Модератор: cholev

Потребителски аватар
Zarkoni
комунисТ
Мнения: 978
Регистриран: 13 мар 2006, 20:21
Кара: лагерна количка
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Кое е лошото на двигателя 2.5TD?

Мнение от Zarkoni » 16 ное 2006, 11:50

Понеже много се колебая каква да е следващата ми кола - Ксантия или ХМ,а везните клонят към ХМ, искам да попитам запознатите, защо толкова негодуват срещу двигателя 2.5TDi на ХМ-а? И наистина ли е по-добре V6, отколкото 2.5TDi?

В една тема бях чел (не си спомням коя беше), че не си струвало да се кара 2.5 тди, защото разхода на гориво бил близък до този на V6-то, а и 2.5 бил най-слабия мотор...за това питам кое му е слабото. Наистина ХМ-а повече ме кефи.
Ако сте слаби, не носете тежко бреме. Ако думите ви не струват, не давайте съвети!

Потребителски аватар
Lee
Модератора
Мнения: 3541
Регистриран: 02 окт 2004, 16:40
Кара: Citroen ZX 1,9i 16V
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Lee » 16 ное 2006, 11:59

Zarkoni: ако беше прочел из форума има много писано за 2,5 ТД на ХМ.

Главния му проблем е че прегрява лесно и в 95% от случаите им заминават я глава, я нещо друго и т.н.
Съответно това те вкарва в големи разходи за да го оправиш с основен ремонт в буквалния смисъл.
Но веднъж оправиш ли го и ако го 'наблюдаваш' и поддържаш добре ядове няма да имаш и ще си много доволен. Двигателя върви много, а не е лаком - все пак е и дизел. Обикновено колите с 2,5 ТД имат и доста екстри. Ел. седалки, кожен салон, круз контрол и още какво ли не.

Та така. Просто много трудно ще попаднеш на запазен екземпляр 2,5 ТД. Затова народа взима 2,1 ТД или 3.0 - но там говорим за друг разход на гориво и изобщо поддръжка. За сметка на удоволствието от колата :)

Запознах се преди време с един пич с 605 2,5 ТД (двигателя е като на ХМ-а).
И той какво ми каза :

"Инвестирах много пари в колата за да й направя основен ремонт и поддръжка, но после удоволствието бе и продължава да бъде несравнимо."
Даже ме повози тогава и много ми допадна. Има много агресивно ускорение и вървеше прекрасно (след ремонта разбира се).

Та въпроса е дали искаш да минеш по неговите стъпки или не. Всеки сам си избира. Също така е голяма кола и целта е да я ползваш за пътувания. Ако смяташ да караш градско с нея, според мен няма никакъв смисъл.

Успех.
-----------------------------------------------------------

Sharo
мацкотърсач
Мнения: 7671
Регистриран: 03 ное 2004, 02:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Мнение от Sharo » 16 ное 2006, 12:23

Всичко което е писал Lee e вярно :?
Ако изкриви главата (което става много лесно) - нова, шлайфаната не изкарва дълго (ако изобщо може да се изпили). А прегряват лесно, заради трудното обезвъздушаване, което много маастори си го спестяват. Просто риска заради 20 коня е излишен.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Потребителски аватар
Zarkoni
комунисТ
Мнения: 978
Регистриран: 13 мар 2006, 20:21
Кара: лагерна количка
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Мнение от Zarkoni » 16 ное 2006, 13:18

Сега съм по-наясно вече. А че не си струва за 20-тина коня е така.
Добре, а това лесно прегряване при 2.1-то няма ли го? Или там е по-трудно да се изкриви главата? :roll:
Ако сте слаби, не носете тежко бреме. Ако думите ви не струват, не давайте съвети!

Sharo
мацкотърсач
Мнения: 7671
Регистриран: 03 ное 2004, 02:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Мнение от Sharo » 16 ное 2006, 13:33

Ами пак се топли доста, но лампата като светне за висока температура, не е твърде късно (за разлика от 2.5). А и също главата не се криви толкова злобно, и подлежи на шлайфане.
Там има драма със съмнителна загуба на антифриз от капачката на резервоара и от радиаторчето в купето (опръстените) - но това е при всички останали ХМи.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Потребителски аватар
porky
 
 
Мнения: 569
Регистриран: 08 окт 2004, 22:16
Пол: мъж
Кара: Zx 2.0 16v turbo+++ ,C6 2.7HDI, C4 2.0 HDi VTS, C2 1.6 16V VTS
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от porky » 16 ное 2006, 18:56

2,5TDI е доста несполучлив двигател,докато 2.1TDI е друга работа,но при него е хубаво да бъде с ГНП-Bosh :wink: :)
Мечтата на всеки в БГ е: "немска, здрава и красива кола", уви няма такава!!!

Sharo
мацкотърсач
Мнения: 7671
Регистриран: 03 ное 2004, 02:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Мнение от Sharo » 16 ное 2006, 19:37

Ъъъм, те след 97ма всичките (дори и автоматиците) са с Lucas :D Не е лоша помпата, стига да не протича (т.е. да не се пълни с кофти нафта).
От първа фаза, наистина лукас-а е спъната работа :x
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Потребителски аватар
siemesoanic
абориген
Мнения: 1180
Регистриран: 02 окт 2004, 23:27
Кара: ХМ, нормален двигател
Местоположение: софийско равно поле

Мнение от siemesoanic » 16 ное 2006, 19:52

Никой не спомена за разликата във вида на хидравличната система, а именно - на 2.5tDi е Dirass, а на V6 е Diravi.
Това е много важно, поне за мен...
А иначе момчетата споменаха за двигателите. Освен това стар ХМ дизел на под 500000км трудно се намира, което автоматично го прави проблемен. Както се казва в един филм: получи се усложнение на усложнението, или иначе казано старият дизел си е нож с много остриета.
Виж, друго е V6 - дори да не вземеш 24-клапановия като на Маслинков, пак е много добър мотор.
Аз залагам като съвет с две ръце на V6! :evala:
...Градско 17л/100км...
...Извънградско (7,2 - 12)л/100км...

xm4o
 
 
Мнения: 155
Регистриран: 31 дек 2004, 20:25
Кара: Citroen Xantia 19td, XM TurboD12
Местоположение: Sofia
Контакти:

Мнение от xm4o » 16 ное 2006, 21:51

хмм ХМ 2.1td след 95-96 година са много редки мисля, ако въобще ги има и ако някой кара такъв едва ли би си го дал 8)
Само, че както казаха 2.1td идва с по скромна окомплектовка откъм екстри.

А за ресурса на дизеляка 2.1тд не берете грижа... обикновено това е последния агрегат, който издъхва и рядко въобще се стига до там. Най-много насила е счупен и то след големи и постоянни усилия.


:offtopic:
Например една скромна С15 дизелче реколта 1986 година и следях развитието от 1996-та година до миналата. В началото беше фирмена и добре поддържана но железна - изкъртиха я от каране. После взеха немърливо да я гледат - прегряваха я и доста се окая. После я взе един приятел - шлайфа и ремонт на главата, боядиса я перфектен металик - покара я и я продаде на един съфорумец - да не казвам кой :mrgreen: - Той от своя страна я постегна по негов мерак и врътна само за около 4-5 години още около 1 000 000 км - фирмена всеки ден по много България от край до край. После я постегнаха и я продадоха на друг приятел на баща му. Той си караше зеленчуците с нея близо 2-3 години. Почти всеки пъти си сменяше собственика (но не и регистрацията) за около 2 000 лв :)
Наскоро разбвах, че чичкото с зеленчуците направил известно ПТП и отишла в канафката и я продал и вече и загубих дирите... ама той само е карал 2 години а задния мост си беше за ремонт... :offtopic:

Потребителски аватар
Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 5265
Регистриран: 03 фев 2005, 14:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alexander Maslinkov » 17 ное 2006, 11:06

2.5TD е прекрасен като е нов ... но запазен едва ли ще се намери - логично погледнато последните са от 98-99г. - това са мин 8г., което в най-добрия случай прави 350 000км. но в повечето случаи над 500 000км. За това време на двг му е взета душата ... Има и малък проблем с охлаждането на този блок, заради което са му сложили не един а два охлаждащи радиатора, но очевидно и това не е достатъчно. Освен това охлаждащтата система става сложна за обезвъздушаване, както някой вече писа и оттам идват проблеми с прегряване, кривене и дори цепене на главата.
Майсторите, които са се срещали с подобен двигател твърдят че изкриви ли главата започва да го прави постоянно. Дори да сложиш нова - пак го прави. Не съм сигурен каква трябва да е инвестицията за да може да се експлоатира нормално колата. Факта че двг. е спрян показва, че не е сполучлив.
Например блока с 2138сс известен като 2.2 чист дизел от ХМ-а е трансформиран в 2.2ХДИ и в последствие новия 2.2ХДИ 173кс. с увеличен обем 2179сс. 2.5ТД не се използва в никой друг модел освен ХМ и Пежо 605 ... бусовете на Пежо и Ситроен използват стария СХ-ов 2.5ТД който е по-надежден и здрав.
Колкото до бензиновия V6 без значение с колко клапаня е ... там наливаш и караш и като свикнеш не боли толкова :ti ma prebi: но окачването много повече напомня на СХ, което е очевиден + освен Дирави има и спирачна сфера и няма конжектьор. :evala:
Мисля все пак, че златната среда при дизела е 2.1ТД а при бензина 2.0 16V :wink:
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:

rosssko
 
 
Мнения: 248
Регистриран: 04 авг 2005, 00:28
Кара: сега xsntia 2.1 12v kombi:)джипа:):):) и квот хване и става за каране :П
Местоположение: sofia
Контакти:

Мнение от rosssko » 17 ное 2006, 12:33

колото до това че са рядкост 2.1тди има колкото искате в мобиле.де всеки 3-ти е такъв но са автоматици не че се оплаквам и аз си искам пак хм и маи ще се разделяме с бегачката но това някои ден колкото до бензиновия нямам наблюдения но 2.1-то е железен моя стария не си знаеше километрите :evala:

Titanium
без сфери
Мнения: 872
Регистриран: 05 окт 2004, 11:54
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Titanium » 21 ное 2006, 04:10

относно 2.5иците- абе маршрутките боксер и джъмпер не са ли точно с 2.5тд?

Потребителски аватар
Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 5265
Регистриран: 03 фев 2005, 14:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alexander Maslinkov » 21 ное 2006, 10:09

Е това нали сме го обсъждали няколко пъти ... те ползват /ползваха/ двг. от СХ-а - стария 2.5 като на Наско от дизела - далеч по-надежден е :hihihi:

Абе да ти кажа 2.5 мотора на СХ няма нищо общо с ХМ-овия и си е яко добиче, като знам колко са извлачили тия дизелови СХ-ове дето съм ги виждал ... а някои не си знаят километрите ... :bravo:
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:

Sharo
мацкотърсач
Мнения: 7671
Регистриран: 03 ное 2004, 02:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Мнение от Sharo » 21 ное 2006, 13:27

За СХ-а, спор няма. Последния теглеше два 2СVта (на платформа) с 160-180 без да се замисли. Швабите по магисралата бяха така - :shock: Въпроса е, че много хора се лъжат по тоя двигател когато взимат ХМ 2.5. А те са си просто различни и нямащи нищо общо.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Titanium
без сфери
Мнения: 872
Регистриран: 05 окт 2004, 11:54
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Titanium » 21 ное 2006, 22:28

само че маршрутките са турбини ако не се лъжа...
...насковия 2.5 НЯМА турбо...

Потребителски аватар
siemesoanic
абориген
Мнения: 1180
Регистриран: 02 окт 2004, 23:27
Кара: ХМ, нормален двигател
Местоположение: софийско равно поле

Мнение от siemesoanic » 22 ное 2006, 09:11

...С оглед на това, че темата се поизкриви като "маркуч на делител" я заключих.
Ако от досега казаното не е станало ясно на питащия аджеба - кое е лошото на ХМ-овия 2.5 tD, здраве му кажи...

Sharо написа:Изтрих спама от темата и обединих някои мнения. Учудващо от 3страници стана само една :D Все пак някой ако има други въпроси....
А и само тя да стои заключена в раздела :?
...Градско 17л/100км...
...Извънградско (7,2 - 12)л/100км...

Потребителски аватар
mirganto
 
 
Мнения: 260
Регистриран: 02 фев 2007, 19:38
Пол: мъж
Кара: Citroen ХМ 2.5TD-Exclusive \"Белият лебед\"и Фиат-Пунто 1.1 бензин
Местоположение: Перник
Контакти:

Re: Кое е лошото на двигателя 2.5TDi?

Мнение от mirganto » 20 мар 2007, 18:51

Zarkoni написа:Понеже много се колебая каква да е следващата ми кола - Ксантия или ХМ,а везните клонят към ХМ, искам да попитам запознатите, защо толкова негодуват срещу двигателя 2.5TDi на ХМ-а? И наистина ли е по-добре V6, отколкото 2.5TDi?

В една тема бях чел (не си спомням коя беше), че не си струвало да се кара 2.5 тди, защото разхода на гориво бил близък до този на V6-то, а и 2.5 бил най-слабия мотор...за това питам кое му е слабото. Наистина ХМ-а повече ме кефи.

Защото не всеки може да го притежава :lol:
:P
8)
Клубна карта №00077
XM

cholev
 
 
Мнения: 2648
Регистриран: 28 сеп 2005, 09:45
Пол: мъж
Кара: XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) и С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец)
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнение от cholev » 02 май 2007, 23:22

Май не е заключена та да се възползвам :)

Нямам голям опит с този двигател- има няма 2 месеца (нещо такова).
За сега- чук чук на дърво:
Невороятен кеф е да караш ХМ - а ХМ с този двигател 2 пъти повече- :aliluia:
Чустваш се свободен на пътя- ти определяш правилата- 130к.с 285н/м това е. :evala:
По мов скромно мнение- това е колата- това е двигателя :aliluia:
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/

Потребителски аватар
Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 5265
Регистриран: 03 фев 2005, 14:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alexander Maslinkov » 03 май 2007, 09:44

... абеее ... :D
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:

Потребителски аватар
porky
 
 
Мнения: 569
Регистриран: 08 окт 2004, 22:16
Пол: мъж
Кара: Zx 2.0 16v turbo+++ ,C6 2.7HDI, C4 2.0 HDi VTS, C2 1.6 16V VTS
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от porky » 03 май 2007, 23:22

нещо не рабрах :D , 2,1 e истината,ако говорим за баланс м/у разход-вървене и издръжливост,а за бензиновите е ясно.....,но 2.5,моля стига смешки :D
Мечтата на всеки в БГ е: "немска, здрава и красива кола", уви няма такава!!!

Отговори

Върни се в “XM”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост