Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: 29 Юли 2014, 01:30


Сподели темата: 




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 87 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Кое е лошото на двигателя 2.5TD? 
Автор Съобщение
комунисТ
Аватар

Регистриран на: 13 Мар 2006, 20:21
Мнения: 978
Местоположение: Асеновград
Кара: лагерна количка
Мнение Кое е лошото на двигателя 2.5TD?
Понеже много се колебая каква да е следващата ми кола - Ксантия или ХМ,а везните клонят към ХМ, искам да попитам запознатите, защо толкова негодуват срещу двигателя 2.5TDi на ХМ-а? И наистина ли е по-добре V6, отколкото 2.5TDi?

В една тема бях чел (не си спомням коя беше), че не си струвало да се кара 2.5 тди, защото разхода на гориво бил близък до този на V6-то, а и 2.5 бил най-слабия мотор...за това питам кое му е слабото. Наистина ХМ-а повече ме кефи.

_________________
Ако сте слаби, не носете тежко бреме. Ако думите ви не струват, не давайте съвети!


16 Ное 2006, 11:50
Профил ICQ
Модератора
Аватар

Регистриран на: 02 Окт 2004, 16:40
Мнения: 3541
Местоположение: София
Кара: Citroen ZX 1,9i 16V
Мнение 
Zarkoni: ако беше прочел из форума има много писано за 2,5 ТД на ХМ.

Главния му проблем е че прегрява лесно и в 95% от случаите им заминават я глава, я нещо друго и т.н.
Съответно това те вкарва в големи разходи за да го оправиш с основен ремонт в буквалния смисъл.
Но веднъж оправиш ли го и ако го 'наблюдаваш' и поддържаш добре ядове няма да имаш и ще си много доволен. Двигателя върви много, а не е лаком - все пак е и дизел. Обикновено колите с 2,5 ТД имат и доста екстри. Ел. седалки, кожен салон, круз контрол и още какво ли не.

Та така. Просто много трудно ще попаднеш на запазен екземпляр 2,5 ТД. Затова народа взима 2,1 ТД или 3.0 - но там говорим за друг разход на гориво и изобщо поддръжка. За сметка на удоволствието от колата :)

Запознах се преди време с един пич с 605 2,5 ТД (двигателя е като на ХМ-а).
И той какво ми каза :

"Инвестирах много пари в колата за да й направя основен ремонт и поддръжка, но после удоволствието бе и продължава да бъде несравнимо."
Даже ме повози тогава и много ми допадна. Има много агресивно ускорение и вървеше прекрасно (след ремонта разбира се).

Та въпроса е дали искаш да минеш по неговите стъпки или не. Всеки сам си избира. Също така е голяма кола и целта е да я ползваш за пътувания. Ако смяташ да караш градско с нея, според мен няма никакъв смисъл.

Успех.

_________________
-----------------------------------------------------------


16 Ное 2006, 11:59
Профил WWW
мацкотърсач

Регистриран на: 03 Ное 2004, 02:18
Мнения: 7358
Местоположение: В ХМ-ите
Кара: ше AX electric 13kW
Мнение 
Всичко което е писал Lee e вярно :?
Ако изкриви главата (което става много лесно) - нова, шлайфаната не изкарва дълго (ако изобщо може да се изпили). А прегряват лесно, заради трудното обезвъздушаване, което много маастори си го спестяват. Просто риска заради 20 коня е излишен.

_________________
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


16 Ное 2006, 12:23
Профил
комунисТ
Аватар

Регистриран на: 13 Мар 2006, 20:21
Мнения: 978
Местоположение: Асеновград
Кара: лагерна количка
Мнение 
Сега съм по-наясно вече. А че не си струва за 20-тина коня е така.
Добре, а това лесно прегряване при 2.1-то няма ли го? Или там е по-трудно да се изкриви главата? :roll:

_________________
Ако сте слаби, не носете тежко бреме. Ако думите ви не струват, не давайте съвети!


16 Ное 2006, 13:18
Профил ICQ
мацкотърсач

Регистриран на: 03 Ное 2004, 02:18
Мнения: 7358
Местоположение: В ХМ-ите
Кара: ше AX electric 13kW
Мнение 
Ами пак се топли доста, но лампата като светне за висока температура, не е твърде късно (за разлика от 2.5). А и също главата не се криви толкова злобно, и подлежи на шлайфане.
Там има драма със съмнителна загуба на антифриз от капачката на резервоара и от радиаторчето в купето (опръстените) - но това е при всички останали ХМи.

_________________
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


16 Ное 2006, 13:33
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 08 Окт 2004, 22:16
Мнения: 569
Местоположение: София
Пол: мъж
Кара: Zx 2.0 16v turbo+++ ,C6 2.7HDI,Xsara 2.0 HDI VTS, C4 2.0 HDi VTS
Мнение 
2,5TDI е доста несполучлив двигател,докато 2.1TDI е друга работа,но при него е хубаво да бъде с ГНП-Bosh :wink: :)

_________________
Мечтата на всеки в БГ е: "немска, здрава и красива кола", уви няма такава!!!


16 Ное 2006, 18:56
Профил ICQ
мацкотърсач

Регистриран на: 03 Ное 2004, 02:18
Мнения: 7358
Местоположение: В ХМ-ите
Кара: ше AX electric 13kW
Мнение 
Ъъъм, те след 97ма всичките (дори и автоматиците) са с Lucas :D Не е лоша помпата, стига да не протича (т.е. да не се пълни с кофти нафта).
От първа фаза, наистина лукас-а е спъната работа :x

_________________
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


16 Ное 2006, 19:37
Профил
абориген
Аватар

Регистриран на: 02 Окт 2004, 23:27
Мнения: 1180
Местоположение: софийско равно поле
Кара: ХМ, нормален двигател
Мнение 
Никой не спомена за разликата във вида на хидравличната система, а именно - на 2.5tDi е Dirass, а на V6 е Diravi.
Това е много важно, поне за мен...
А иначе момчетата споменаха за двигателите. Освен това стар ХМ дизел на под 500000км трудно се намира, което автоматично го прави проблемен. Както се казва в един филм: получи се усложнение на усложнението, или иначе казано старият дизел си е нож с много остриета.
Виж, друго е V6 - дори да не вземеш 24-клапановия като на Маслинков, пак е много добър мотор.
Аз залагам като съвет с две ръце на V6! :evala:

_________________
...Градско 17л/100км...
...Извънградско (7,2 - 12)л/100км...


16 Ное 2006, 19:52
Профил
 
 

Регистриран на: 31 Дек 2004, 20:25
Мнения: 155
Местоположение: Sofia
Кара: Citroen Xantia 19td, XM TurboD12
Мнение 
хмм ХМ 2.1td след 95-96 година са много редки мисля, ако въобще ги има и ако някой кара такъв едва ли би си го дал 8)
Само, че както казаха 2.1td идва с по скромна окомплектовка откъм екстри.

А за ресурса на дизеляка 2.1тд не берете грижа... обикновено това е последния агрегат, който издъхва и рядко въобще се стига до там. Най-много насила е счупен и то след големи и постоянни усилия.


:offtopic:
Например една скромна С15 дизелче реколта 1986 година и следях развитието от 1996-та година до миналата. В началото беше фирмена и добре поддържана но железна - изкъртиха я от каране. После взеха немърливо да я гледат - прегряваха я и доста се окая. После я взе един приятел - шлайфа и ремонт на главата, боядиса я перфектен металик - покара я и я продаде на един съфорумец - да не казвам кой :mrgreen: - Той от своя страна я постегна по негов мерак и врътна само за около 4-5 години още около 1 000 000 км - фирмена всеки ден по много България от край до край. После я постегнаха и я продадоха на друг приятел на баща му. Той си караше зеленчуците с нея близо 2-3 години. Почти всеки пъти си сменяше собственика (но не и регистрацията) за около 2 000 лв :)
Наскоро разбвах, че чичкото с зеленчуците направил известно ПТП и отишла в канафката и я продал и вече и загубих дирите... ама той само е карал 2 години а задния мост си беше за ремонт... :offtopic:


16 Ное 2006, 21:51
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2005, 14:27
Мнения: 5236
Местоположение: София
Кара: анти-антиретро
Мнение 
2.5TD е прекрасен като е нов ... но запазен едва ли ще се намери - логично погледнато последните са от 98-99г. - това са мин 8г., което в най-добрия случай прави 350 000км. но в повечето случаи над 500 000км. За това време на двг му е взета душата ... Има и малък проблем с охлаждането на този блок, заради което са му сложили не един а два охлаждащи радиатора, но очевидно и това не е достатъчно. Освен това охлаждащтата система става сложна за обезвъздушаване, както някой вече писа и оттам идват проблеми с прегряване, кривене и дори цепене на главата.
Майсторите, които са се срещали с подобен двигател твърдят че изкриви ли главата започва да го прави постоянно. Дори да сложиш нова - пак го прави. Не съм сигурен каква трябва да е инвестицията за да може да се експлоатира нормално колата. Факта че двг. е спрян показва, че не е сполучлив.
Например блока с 2138сс известен като 2.2 чист дизел от ХМ-а е трансформиран в 2.2ХДИ и в последствие новия 2.2ХДИ 173кс. с увеличен обем 2179сс. 2.5ТД не се използва в никой друг модел освен ХМ и Пежо 605 ... бусовете на Пежо и Ситроен използват стария СХ-ов 2.5ТД който е по-надежден и здрав.
Колкото до бензиновия V6 без значение с колко клапаня е ... там наливаш и караш и като свикнеш не боли толкова :ti ma prebi: но окачването много повече напомня на СХ, което е очевиден + освен Дирави има и спирачна сфера и няма конжектьор. :evala:
Мисля все пак, че златната среда при дизела е 2.1ТД а при бензина 2.0 16V :wink:

_________________
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:


17 Ное 2006, 11:06
Профил ICQ
 
 

Регистриран на: 04 Авг 2005, 00:28
Мнения: 248
Местоположение: sofia
Кара: сега xsntia 2.1 12v kombi:)джипа:):):) и квот хване и става за каране :П
Мнение 
колото до това че са рядкост 2.1тди има колкото искате в мобиле.де всеки 3-ти е такъв но са автоматици не че се оплаквам и аз си искам пак хм и маи ще се разделяме с бегачката но това някои ден колкото до бензиновия нямам наблюдения но 2.1-то е железен моя стария не си знаеше километрите :evala:


17 Ное 2006, 12:33
Профил ICQ WWW
без сфери

Регистриран на: 05 Окт 2004, 11:54
Мнения: 872
Местоположение: София
Мнение 
относно 2.5иците- абе маршрутките боксер и джъмпер не са ли точно с 2.5тд?


21 Ное 2006, 04:10
Профил ICQ
 
 
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2005, 14:27
Мнения: 5236
Местоположение: София
Кара: анти-антиретро
Мнение 
Е това нали сме го обсъждали няколко пъти ... те ползват /ползваха/ двг. от СХ-а - стария 2.5 като на Наско от дизела - далеч по-надежден е :hihihi:

Абе да ти кажа 2.5 мотора на СХ няма нищо общо с ХМ-овия и си е яко добиче, като знам колко са извлачили тия дизелови СХ-ове дето съм ги виждал ... а някои не си знаят километрите ... :bravo:

_________________
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:


21 Ное 2006, 10:09
Профил ICQ
мацкотърсач

Регистриран на: 03 Ное 2004, 02:18
Мнения: 7358
Местоположение: В ХМ-ите
Кара: ше AX electric 13kW
Мнение 
За СХ-а, спор няма. Последния теглеше два 2СVта (на платформа) с 160-180 без да се замисли. Швабите по магисралата бяха така - :shock: Въпроса е, че много хора се лъжат по тоя двигател когато взимат ХМ 2.5. А те са си просто различни и нямащи нищо общо.

_________________
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


21 Ное 2006, 13:27
Профил
без сфери

Регистриран на: 05 Окт 2004, 11:54
Мнения: 872
Местоположение: София
Мнение 
само че маршрутките са турбини ако не се лъжа...
...насковия 2.5 НЯМА турбо...


21 Ное 2006, 22:28
Профил ICQ
абориген
Аватар

Регистриран на: 02 Окт 2004, 23:27
Мнения: 1180
Местоположение: софийско равно поле
Кара: ХМ, нормален двигател
Мнение 
...С оглед на това, че темата се поизкриви като "маркуч на делител" я заключих.
Ако от досега казаното не е станало ясно на питащия аджеба - кое е лошото на ХМ-овия 2.5 tD, здраве му кажи...

Sharо написа:
Изтрих спама от темата и обединих някои мнения. Учудващо от 3страници стана само една :D Все пак някой ако има други въпроси....
А и само тя да стои заключена в раздела :?

_________________
...Градско 17л/100км...
...Извънградско (7,2 - 12)л/100км...


22 Ное 2006, 09:11
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 02 Фев 2007, 19:38
Мнения: 253
Местоположение: Перник
Пол: мъж
Кара: Citroen ХМ 2.5TD-Exclusive \"Белият лебед\"и Фиат-Пунто 1.1 бензин
Мнение Re: Кое е лошото на двигателя 2.5TDi?
Zarkoni написа:
Понеже много се колебая каква да е следващата ми кола - Ксантия или ХМ,а везните клонят към ХМ, искам да попитам запознатите, защо толкова негодуват срещу двигателя 2.5TDi на ХМ-а? И наистина ли е по-добре V6, отколкото 2.5TDi?

В една тема бях чел (не си спомням коя беше), че не си струвало да се кара 2.5 тди, защото разхода на гориво бил близък до този на V6-то, а и 2.5 бил най-слабия мотор...за това питам кое му е слабото. Наистина ХМ-а повече ме кефи.

Защото не всеки може да го притежава :lol:
:P
8)

_________________
Клубна карта №00077
XM


20 Мар 2007, 18:51
Профил
 
 

Регистриран на: 28 Сеп 2005, 09:45
Мнения: 2395
Местоположение: Перник
Пол: мъж
Кара: XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) и АХ 1.0i 1994г. (Черната оса) Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния)
Мнение 
Май не е заключена та да се възползвам :)

Нямам голям опит с този двигател- има няма 2 месеца (нещо такова).
За сега- чук чук на дърво:
Невороятен кеф е да караш ХМ - а ХМ с този двигател 2 пъти повече- :aliluia:
Чустваш се свободен на пътя- ти определяш правилата- 130к.с 285н/м това е. :evala:
По мов скромно мнение- това е колата- това е двигателя :aliluia:

_________________
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/


02 Май 2007, 23:22
Профил ICQ
 
 
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2005, 14:27
Мнения: 5236
Местоположение: София
Кара: анти-антиретро
Мнение 
... абеее ... :D

_________________
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:


03 Май 2007, 09:44
Профил ICQ
 
 
Аватар

Регистриран на: 08 Окт 2004, 22:16
Мнения: 569
Местоположение: София
Пол: мъж
Кара: Zx 2.0 16v turbo+++ ,C6 2.7HDI,Xsara 2.0 HDI VTS, C4 2.0 HDi VTS
Мнение 
нещо не рабрах :D , 2,1 e истината,ако говорим за баланс м/у разход-вървене и издръжливост,а за бензиновите е ясно.....,но 2.5,моля стига смешки :D

_________________
Мечтата на всеки в БГ е: "немска, здрава и красива кола", уви няма такава!!!


03 Май 2007, 23:22
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 87 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  




Powered by phpBB © Forum Software © phpBB Group
Designed by STSoftware for PTF.