Двигателно масло в охладителната течност при 2.5ТД

Производство: (1989-2000)

Модератор: cholev

Потребителски аватар

Автор на темата
metonick
 
 
Мнения: 1675
Регистриран на: 17 окт 2008, 16:16
Пол: мъж
Кара: Ситроен ХМ 2.5ТD Ex. & С4 1.4 VS
Местоположение: София

Двигателно масло в охладителната течност при 2.5ТД

Мнение от metonick » 25 юли 2011, 09:21

Имам "примитивния навик почти всяка заран да си проверявам нивото на маслото с клечката и нивото на антифриза - и така забелязах , че казанчето е пълно с масло :shock:
Понеже е 2.5 набеден като главокривец, където попитах всеки каза - гарнитура , глава ...само един човек (той си знае) рече 99% масления охладител. А не съм имал никакви температурни проблеми да отбележа.
След пълно разглобяване и почистване на охладителната система се заех с въпросния охладител. Свързах го с водопровода на Софийска вода-никакви течове, надух го с компресора на 3 атм. в кофа с вода - и следа от мехурче Ц. монтирах го на място, а маркучите свързах един към друг - промих още 2 пъти с вода и обезмаслител , на третата промивка водата си остана бистра като от планински извор ...а въпросния охладител - ни следа от масълце :? ... оставих мотора да клюца и седнах да запаля цигара в размисъл от къде се взе това масло в антифриза ..... и о "чудо" ...протече като от чешмичка струйка масло от тръбата на масления охладител от където инак минава антифриза :D . Захасих. Температурата беше 90градуса.... изчаках , на около 80 градуса пак запалих- нито следа от капещо мало .... :shock: ... форсирам - ц .... щом станаха 89-90 градуса - айдееееее рукна ....
Просто споделям полезно инфо :) Сега търся маслоохладител, че и така върви , но щом франсето го е тупнал този туч , значи така трябва да бъде.
"Човекът е човек когато е на път" .....с хидравлично окачен Ситроен

Потребителски аватар

Рони
 
 
Мнения: 212
Регистриран на: 25 сеп 2006, 20:28
Кара: -ше Citroen XM 2.1TD-92г. а сега С5-II 2,0HDI- 06г.
Местоположение: Златица

Мнение от Рони » 25 юли 2011, 21:14

Освен франсетата това чудо на техниката го има и при Форд. Един колега с Фокус го яде същия, ама така и до днес не можа да промие хубаво системата -все още избиват маслени петна в антифриза.

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5808
Регистриран на: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Велико Търново България

Мнение от hristoxm » 25 юли 2011, 21:34

Не само при Форд :bigsmile: ,почти всичките дизели го имат!На Мерцедес например е вътре в картера на двигателя,жална ти майка като пробие какво става! :bigsmile:Количеството на антифриза се увеличава моментно със 7 литра. :hihi:
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.


ivanpp
Нов потребител
Мнения: 34
Регистриран на: 18 ное 2007, 20:34
Пол: мъж
Кара: Citroen XM 2.5 TD Exclusive 1997г.
Местоположение: Пещера

Мнение от ivanpp » 27 юли 2011, 21:33

Колега аз имах същия проблем и си сложих от Пежо. Не знам дали е добре но поне е 6-пъти по малък.
А може и без него /според майсторите де../

Потребителски аватар

Автор на темата
metonick
 
 
Мнения: 1675
Регистриран на: 17 окт 2008, 16:16
Пол: мъж
Кара: Ситроен ХМ 2.5ТD Ex. & С4 1.4 VS
Местоположение: София

Мнение от metonick » 28 юли 2011, 13:29

:D ...то може и без него ...за да се добере до някъде , или само за зимно каране ..или на кратки дистанции .... или смяна на масло на 3-4 хил.км.....или по-скъпо специализирано масло .... че е 'ем дизел 'ем турбо ...инак филтъра може направо да го навия с преправена тръбичка ....и отгоре да му нахлюпа един оребрен алуминиев калпак , като на процесорите ... НО нямаааа :ilovecitroen:
"Човекът е човек когато е на път" .....с хидравлично окачен Ситроен

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5808
Регистриран на: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Велико Търново България

Мнение от hristoxm » 28 юли 2011, 14:00

Няма нужда от преправяне,само се сменя щуцера и филтъра си го навиваш направо на блока.Това е докато си намериш друг маслен охладител!Другият вариант е да затапиш двата отвора за водата,за да не изтича масло навън! :neutral: :bigsmile:
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.

Потребителски аватар

Автор на темата
metonick
 
 
Мнения: 1675
Регистриран на: 17 окт 2008, 16:16
Пол: мъж
Кара: Ситроен ХМ 2.5ТD Ex. & С4 1.4 VS
Местоположение: София

Мнение от metonick » 30 сеп 2011, 12:07

...и накрая всичко си е ансамблирано както би трябвало.
Апропо - като разглобявах смукателните тръби , се оказа че има едни гумени пръстени-уплътнения, които от едната страна са изпускали - допиращите повърхности бяха леко почернели в единия си край - смених ги профилактично ...и сега сякаш прибавих 10 кончета във впряга ... преди се чуваше едно леееко свистене в купето над 3000 оборота ....
"Човекът е човек когато е на път" .....с хидравлично окачен Ситроен

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “XM”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта