Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

За всякакви системи и уредби различни от основните - бензин и дизел.

Модератор: Durchov

Потребителски аватар

Автор на темата
riewsofia
 
 
Мнения: 819
Регистриран на: 14 авг 2009, 13:26
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара 1.4i газ/бензин
Местоположение: София

Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от riewsofia » 13 юли 2011, 10:06

Кой в София може да настрои газова уредба Стефанели? Обясняват ми, че трябвало да я побългарят, като изскубнат електрониката и сменят изпарителя? :D

Бях при Аутодикс, които са представители и монтират газови инжекциони Стефанели. Явно нямат нужния хардуер за настройката :(

[IMG=http://img801.imageshack.us/img801/7826 ... 167.th.jpg][/IMG]

Официалния представител на Стефанели поддръжа само газови инжекциони :shock: :? :o Май ще побългаряваме :oops:

Направих следния експеримент - откачих кабелчето на стъпковото моторче на газовата уредба. Никаква разлика в оборотите на място и в движение. Може би е сдало багажа. На това ме навежда и мисълта, че е поставена врътка за реглаж на преди степ мотора ма газовата уредба(маркуча излиза от изпарителя и отива в дроселовата клапа). Дали е нормално това? На изпарителя си има и втора врътка.

Изпарителя е LANDI tipo LD42
http://annunci.ebay.it/annunci/ricambi- ... 8/18730254
Прикачени файлове
step motor Stefanelli.JPG
Stefanelli 1.jpg
Последна промяна от riewsofia на 20 сеп 2011, 11:11, променено общо 1 път.
Не са важни конете в мотора - важно е магарето зад волана

http://www.speedtest.net/result/2435977616.png


klok
 
 
Мнения: 1641
Регистриран на: 19 сеп 2006, 19:49
Кара: Ситроен
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от klok » 15 юли 2011, 00:10

Махни стъпковото моторче и регулирай от винта преди него ( ако не знаеш как - обади се на приятел който знае защото са възможни гърмежи ) , не знам защо са го сложили , може би са го побългарили още в ... :mrgreen:
Ако имаш проблеми с изпарителя можеш да го замениш с какъвто си искаш , аз имам много добри отзиви за Волтран например , на цена под 50 лв .

Потребителски аватар

mIRIx
 
 
Мнения: 1563
Регистриран на: 25 юли 2007, 22:53
Пол: мъж
Кара: Citroen Секси 1.5 D - 2001 без тунинг елементи, Citroen C5ко 2.0 HDi 138 2004 на края exclusive без топлене на дупарата.
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от mIRIx » 19 юли 2011, 14:30

Таз Х***я като на Ланди ламбда контрола :) , принципно там настройката с компютър става , но както е казал колегата с винтче се регулира и после слагаш стъпковия мотор
Не се сърдете, че пиша грешно! на тъмно и с телефон, особено лоша комбинация. Ако някой се дразни много да ми пише на ЛС да си поправя грешките!
Няма нищо по хубаво от домашната бира и 5 ++ цилиндров двигател
||| \~/ - Скара Бира
Изображение пот на 100 м. с таз ръчна количка

Потребителски аватар

Автор на темата
riewsofia
 
 
Мнения: 819
Регистриран на: 14 авг 2009, 13:26
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара 1.4i газ/бензин
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от riewsofia » 19 сеп 2011, 20:25

След два месеца в бокса Фиата на жената пак е в движение :D Днес гледах колата и ми направи впечатление, че няма никакъв филтър тази газова уредба. Не е ли редно да има преди изпарителя филтър? Гледам и разни газови клапани с филтърче? Слага ли се на газови уредби като моята? Благодаря
Не са важни конете в мотора - важно е магарето зад волана

http://www.speedtest.net/result/2435977616.png


klok
 
 
Мнения: 1641
Регистриран на: 19 сеп 2006, 19:49
Кара: Ситроен
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от klok » 19 сеп 2011, 20:29

Слагат се , преди изпарителя .
А как си реши проблема ?

Потребителски аватар

Автор на темата
riewsofia
 
 
Мнения: 819
Регистриран на: 14 авг 2009, 13:26
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара 1.4i газ/бензин
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от riewsofia » 19 сеп 2011, 22:46

Не съм още. Мислех, да проуча дали се слага филтър и после да я водя на настройка :D Предполагам, че е нещо като този на снимката. Интересно е как става свързването към медната тръбичка на газта :D

Eдит

Разглобих изпарителя, но ме притеснява един отвор от задната страна. Иначе свалих 4 маркуча(два за водата, един по който идва газта и един който отива към плочката). Възможно ли е при удара, да е изхвръкнала тази тапа, с цел защита от повишеното налягане :shock: ?

Изображение

Изображение
Прикачени файлове
филтър.jpg
Не са важни конете в мотора - важно е магарето зад волана

http://www.speedtest.net/result/2435977616.png


klok
 
 
Мнения: 1641
Регистриран на: 19 сеп 2006, 19:49
Кара: Ситроен
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от klok » 19 сеп 2011, 22:57

Това ти е клапана
http://www.pechenek-avtogas.com/index.p ... prod&id=19

Това ти е филтъра
http://fobosgas.com/product/618/hartien ... i-met.html

който стой в долната част на клапана ( развива се дъното и се слага филтъра + магнитче )

Предполагам вървят комплект , като се свързва ( клапана де ) посредством медни тръби + буренца ( маслинки или както там ги наричат уплътненията ) , лесно е трябвати изброеното + ножовка , пиличка и гъбичка с сапун ...

Тоя твоя филтър е за ГИ и се монтира със скоби след изпарителя - при теб няма приложение за съжаление . :hihi:

За тапата - там няма налягане , това е дренаж за източване на разните мизерии задържащи се в изпарителя , можеш да сложиш и коркова с някакъв готин печат :shock: .

А защо разглоби изпарителя и какво стана с ламбда контрола ?

Потребителски аватар

Автор на темата
riewsofia
 
 
Мнения: 819
Регистриран на: 14 авг 2009, 13:26
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара 1.4i газ/бензин
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от riewsofia » 19 сеп 2011, 23:02

Ще сменям мембраните, ама тази дупка ме озадачи :D Сигурен ли си, че е бил така изпарителя(с дупчица :mrgreen: ). През нея виждам мембраната :hmm: По мои спомени имаше газ преди удара на колата. Днес нямаше никой в системата. Реших, че може да е изтекла през тази дупка :oops: Другия вариант да е прекъсната медната тръбичка някъде. Минава покрай една кутия с релета, която беше смазана :?
Не са важни конете в мотора - важно е магарето зад волана

http://www.speedtest.net/result/2435977616.png


klok
 
 
Мнения: 1641
Регистриран на: 19 сеп 2006, 19:49
Кара: Ситроен
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от klok » 19 сеп 2011, 23:06

Не е бил с дупка , бил е с тапа която си изгубил .
Изхождайки от личен опит те съветвам да смениш изпарителя вместо да сменяваш мембрани , гумички и лостчета .
ЛК изхвърли ли го или намери софтуер за Стефанелито .

Потребителски аватар

Автор на темата
riewsofia
 
 
Мнения: 819
Регистриран на: 14 авг 2009, 13:26
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара 1.4i газ/бензин
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от riewsofia » 01 ное 2011, 16:18

Не съм го изхвърлил още ламдба контрола :D Софтуер може и да се намери, но я няма кой да я настрои. Май ще стане обикновена газова без ламдба контрол тези дни :D

Едит - Говорих с представител на Ланди и ми обясниха, че е нормално да има този отвар там :D Бил за компенсиране на атмосферното налягане :D

01.11.2011г.
Най-сетне ревизирах изпарителя. Искам да попитам следното - възможно ли е да нямам газов клапан на уредбата и има ли пречка да си сложа такъв(колегата е дал линк по горе в темата)? В смисъл най вероятно му се подава 12 волта, но няма ли да се обърка нещо в работата на газовата уредба? Предполагам, че връзката между газовия клапан и изпарителя ще е от медна тръбичка?
Не са важни конете в мотора - важно е магарето зад волана

http://www.speedtest.net/result/2435977616.png


klok
 
 
Мнения: 1641
Регистриран на: 19 сеп 2006, 19:49
Кара: Ситроен
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от klok » 01 ное 2011, 16:48

riewsofia написа:Искам да попитам следното - възможно ли е да нямам газов клапан на уредбата
Да , зависи кой ти я е слагал .
riewsofia написа:В смисъл най вероятно му се подава 12 волта
Да , от ключето .
riewsofia написа:няма ли да се обърка нещо в работата на газовата уредба?
Не .
riewsofia написа:
Предполагам, че връзката между газовия клапан и изпарителя ще е от медна тръбичка?
Да ,с подходяща дължина + уплътненията ( буренца , маслинки и т.н.= 2 броя )

Потребителски аватар

Автор на темата
riewsofia
 
 
Мнения: 819
Регистриран на: 14 авг 2009, 13:26
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара 1.4i газ/бензин
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от riewsofia » 11 ное 2011, 23:49

Благодаря колега. Утре ще ходя при газаджията :drink:

Двама газаджии ме отсвириха за монтажа на газовия клапан с филтъра :D
Реших да пробвам пробвам рециклирания изпарител. Заредих газ, натискам педала на газта до 2500 оборота и колата минава на газ. Колата веднага гасне :mmm: Като мина на газ и колата изгасне трябва ли да има ток на бобината на изпарителя? Нещо пи специално ли се прави на изпарителя след като са му сменени мембраните? Вариант да разбера дали идва газ до изпарителя май няма? Четох, че новите изпарители идват предварително настроени. На този изпарител имам един месингов болт с пружинка и един еднопътник на маркуча преди плочката?
Не са важни конете в мотора - важно е магарето зад волана

http://www.speedtest.net/result/2435977616.png


klok
 
 
Мнения: 1641
Регистриран на: 19 сеп 2006, 19:49
Кара: Ситроен
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от klok » 12 ное 2011, 11:32

Изхвърли Л. комтрола , смени си изпарителя и не се занимавай с рециклирани , сложи си филтър преди изпарителя за да не се пълни с боклуци .
Дали отива газ до изпарителя ще разбереш ако отвиеш леко входящата тръба .

Потребителски аватар

Автор на темата
riewsofia
 
 
Мнения: 819
Регистриран на: 14 авг 2009, 13:26
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара 1.4i газ/бензин
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от riewsofia » 14 ное 2011, 13:22

Установих, че изпарителя работи, но само над 2000 оборота. Под тези обороти гасне веднага. От Ланди ми отказаха настройката - трябвало софт на Стефанели :D Тъй като за момента нямам 150лв. за нов изпарител и демонтаж на стефанелито мисля сам да си поиграя :D

Има два болта за настройка на този изпарител - меден( с накатка и пружина ) за въртене на ръка и още един с вътрешен шестограм(май е натегнат докрай). Еднопътника на маркуча между изпарителя и плочката е отворен почти докрай. Пробвах да въртя медния болт, но без успех. Колата гасне под 2000 оборота. Явно празния ход трябва да пипна другия :D
Прикачени файлове
Ланди изпарител.jpg
Не са важни конете в мотора - важно е магарето зад волана

http://www.speedtest.net/result/2435977616.png


klok
 
 
Мнения: 1641
Регистриран на: 19 сеп 2006, 19:49
Кара: Ситроен
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от klok » 14 ное 2011, 14:42

Купи си Волтран за 50 лв и ще ти кажа как да си го настроиш ...и престани да си играеш с врътките :po tikvata: , за да не чуеш скоро някое БУМ ...

Потребителски аватар

Автор на темата
riewsofia
 
 
Мнения: 819
Регистриран на: 14 авг 2009, 13:26
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара 1.4i газ/бензин
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от riewsofia » 14 ное 2011, 15:17

Този ще стане ли? Слагам този и запазвам ланда контрола?
Прикачени файлове
Voltran.jpg
Не са важни конете в мотора - важно е магарето зад волана

http://www.speedtest.net/result/2435977616.png


klok
 
 
Мнения: 1641
Регистриран на: 19 сеп 2006, 19:49
Кара: Ситроен
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от klok » 14 ное 2011, 16:18

Перфектен е , ама изхвърли ЛКонтрола , нали и без това не ти работи , само ядове от него .

Потребителски аватар

Автор на темата
riewsofia
 
 
Мнения: 819
Регистриран на: 14 авг 2009, 13:26
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара 1.4i газ/бензин
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от riewsofia » 14 ное 2011, 16:27

Махането е лесно режем кабелите и готово :D Да не почне да свети някоя лампа на таблото?

Всъщност принципа на настройка на изпарителите не е ли един и същ? Или си има тънкости :D
Не са важни конете в мотора - важно е магарето зад волана

http://www.speedtest.net/result/2435977616.png


klok
 
 
Мнения: 1641
Регистриран на: 19 сеп 2006, 19:49
Кара: Ситроен
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от klok » 14 ное 2011, 16:36

Не би трябвало да светне лампа - няма от какво , принципа наистина един и същ .

Потребителски аватар

Автор на темата
riewsofia
 
 
Мнения: 819
Регистриран на: 14 авг 2009, 13:26
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара 1.4i газ/бензин
Местоположение: София

Re: Настройка на газова уредба Стефанели - Къде в София?

Мнение от riewsofia » 14 ное 2011, 20:48

1. Настойка на чувствителност(редуциране) От месинговия винт....
първоначално е напълно завит...(газта е спряна.)Ключа за запалване на автомобила е в положение"изключено", за по-сигурно изваждам и куплунга на превключвателя "бензин-газ". Взема се проводник (жица) свързва се (+) на електромагнитния клапан с (+) на акумулатора, клапана "прещраква", газта е пусната. Леко се развива месинговият винт, докато се дочуе леко "съскане" (изтичане) на газта. Това се получава при малко развиване (на около1,5 оборота) на месинговият винт.Премахва се проводника.

Другият винт на изпарителя (с накатка за въртене на ръка и шлиц за отверка)се развива също на около 1,5 оборота(от напълно първоначално завиване), а винта на тройника (на шланга към смесителя), почти напълно развит (колата е моноинжекция, има само един винт на тройника, но и на колегата ще е същото, въпреки че е пълна инжекция) После загрявам дигателя на бензин и тогава превключвам на газ. Ако колата загасва при отнемане на газта (става въпрос за педала на газта, акселератораSmile), може да се прибегне до помощта на "асистент"

2. Настройка оборотите на "празен ход"
Като се подава "на ръка" газ, чрез завъртане лостчето на дроселовата клапа, се поддържат някакви обороти на двигателя и чрез едновременното бавно въртене на другия винт на изпарителя (с накатката ) в една или друга посока се търси "зона", в която оборотите на двигателя се стабилизират и регулират с изразен максимум...като при развиване оборотите намаляват (обогатена смес), при завиване пак намаляват (обеднена смес), поставям го в положение около максимума и обороти 850 +(-) 50

3. Настройка на динамиката (разхода) Тази настройка правя от винта на тройника, завивам го внимателно и на "стъпки" с по 1 оборот, като подавам рязко газ и следя скоростта на нарастване на оборотите...значи...завъртам винта с около 1оборот, подавам рязко газ (на ръка от лостчето), после пак завивам, пак рязко подаване на газ и така ...до момента, в който двигателя сякаш почва да се "спъва", т.е. скоростта на нарастване на оборотите леко намалява...от този момент, връщам, леко развивам винта с около 1оборот.
Това положение на винта на тройника е важно: при леко развиване, колата върви като "пушка", но и разхода нараства, при леко завиване, колата не върви, като "спъната" е, но и разхода малък.
Може пък да ми свърши :mmm: работа
Не са важни конете в мотора - важно е магарето зад волана

http://www.speedtest.net/result/2435977616.png

Отговори

Върни се в “Газови, метанови и други алтернативни горивни системи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта