Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: 03 Сеп 2014, 02:39


Сподели темата: 




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 67 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
 Премеждия с алтернатор и акумулатор 
Автор Съобщение
 
 
Аватар

Регистриран на: 15 Сеп 2008, 10:37
Мнения: 596
Местоположение: София
Кара: BX TZD Turbo Tecnic '90
Мнение Премеждия с алтернатор и акумулатор
Здравейте, колеги!

Днес ситроена ме изостави на пътя! :(

Паля си аз ситроенчето и гледам, че лампичката изобразяваща акумулатор леко свети, но не му обърнах внимание, защото принципно съм за нов акумулатор и си помислих, че е от него. Да, ама не- след малко каране акумулатора почна да се изхабява, климатроника отказа, фаровете намаляха, колата се вдърви и тн. Обаче като мотора се развърти на 2000+ оборота и лампичката постепенно изгасва. И най-накрая колата изгасна насред пътя.

Та, можете ли да ми кажете какъв е проблема с тоците, дали целия алтернатор е заминал или само регулатора на напрежението се е развалил или кой знае какво е станало...? :Help:

Мерси предварително и поздрави!

_________________
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94 :)


28 Яну 2010, 01:49
Профил
мътеница
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2008, 15:35
Мнения: 1854
Местоположение: Видин / София
Кара: Xantia 1,9TD 1995та с 8 сфери и много зъл BX 4WD 1,9D произведен незнайно кога; Honda CB600F Hornet
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Виж да не ти е хлабав аксесоарният ремък. Също така измери с колко волта зарежда алтернаторът, ако въобще го прави :hihihi: Може и четки да са...

_________________
90 YEARS OF 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE'

" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "


28 Яну 2010, 04:49
Профил
 
 

Регистриран на: 28 Сеп 2005, 09:45
Мнения: 2401
Местоположение: Перник
Пол: мъж
Кара: XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) и АХ 1.0i 1994г. (Черната оса) Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния)
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
При мене бяха четки и колектор. Цената не помня- може би около 30лв за целия рег.блок Валео.
А и генераторите са 3 вида. Валео, Митсубиши, Бош.

_________________
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/


28 Яну 2010, 09:43
Профил ICQ
 
 
Аватар

Регистриран на: 17 Апр 2005, 17:24
Мнения: 640
Местоположение: Lovech/Sofia
Кара: Citroen XM 2.1TD ORGA 7931
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Колега принципно най-лесно можеш да направиш следната проверка:
1. За да си провериш акумулатора - включи фаровете, но при неработещ двигател и измери напрежението на клемите! Трябва да ти покаже 12 V и нагоре, ако е надолу - със сигурност акумулаторът ти е за заряд!
2. За проверка на алтернатора - (ако преди това си установил, че акумулаторът е наред) включи всички консуматори за около 3 до 5 минути и остави колата за това време да работи на обороти (ориентировъчно 2800-3000)! После гасиш и веднага мериш на клемите, напрежението трябва да е достигнало около 13,5 V, ако не е - алтернаторът не зарежда и търсиш вече конкретната повреда в него (четки, колектор, диоден блок и т. н.)!

P.S. При теб обаче акумулаторът вече явно е разреден докато си карал без да ти зарежда алтернатора, така че за да направиш горните неща първо трябва да го заредиш!

_________________
Golf? No, no, my question is: do you have a CAR????


28 Яну 2010, 12:31
Профил ICQ
 
 

Регистриран на: 30 Ное 2009, 12:08
Мнения: 423
Местоположение: София
Кара: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI '02
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Цитат:
2. За проверка на алтернатора - (ако преди това си установил, че акумулаторът е наред) включи всички консуматори за около 3 до 5 минути и остави колата за това време да работи на обороти (ориентировъчно 2800-3000)! После гасиш и веднага мериш на клемите, напрежението трябва да е достигнало около 13,5 V, ако не е - алтернаторът не зарежда и търсиш вече конкретната повреда в него (четки, колектор, диоден блок и т. н.)!


maximir, защо да гаси и тогава да мери?Може да замери на клемите и при работещ двигател.По показанията на волтметъра ще си покаже зарежда ли му алтернатора.


28 Яну 2010, 14:08
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 17 Апр 2005, 17:24
Мнения: 640
Местоположение: Lovech/Sofia
Кара: Citroen XM 2.1TD ORGA 7931
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Прав си колега, разбира се, че може да замери и при работещ двигател - само, че тогава трябва да знае в какви граници следва да са показанията на уреда в зависимост от вида на алтернатора, а това което съм написал е достатъчно "бабешки" метод, приложим за всеки и изпробван в практиката...!

_________________
Golf? No, no, my question is: do you have a CAR????


28 Яну 2010, 14:33
Профил ICQ
 
 
Аватар

Регистриран на: 15 Сеп 2008, 10:37
Мнения: 596
Местоположение: София
Кара: BX TZD Turbo Tecnic '90
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Благодаря за съветите колеги!

Алтернатора е Valeo и съм забравил да спомена една подробност: значи преди да се появи този проблем, бях забравил да изключа габаритите може би за около 40-50 минути. И точно след като запалих почна да свети въпросната лампичка, иначе преди това нямах никакви проблеми. Дали може да има нещо общо забравянето на габаритите с проблема или е просто случайност?

_________________
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94 :)


28 Яну 2010, 17:25
Профил
мътеница
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2008, 15:35
Мнения: 1854
Местоположение: Видин / София
Кара: Xantia 1,9TD 1995та с 8 сфери и много зъл BX 4WD 1,9D произведен незнайно кога; Honda CB600F Hornet
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Има два начина за свързване на тази ламБа. В единия случай светва, когато акумулаторът е вече изтощен( на VW съм виждал ) . При нас светва, когато алтернаторът спре да зарежда.

Когато си забравил габаритите, акумулаторът се е изтощил и след като си запалил, динамото е товарило повече двигателя. Ако е бил хлабав ремъкът, най- вероятно е приплъзвал и затова ламБата е светела по слабо( все пак е зареждал малко... ) . Това е моята логика :)

_________________
90 YEARS OF 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE'

" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "


28 Яну 2010, 18:16
Профил
 
 

Регистриран на: 23 Яну 2009, 14:07
Мнения: 136
Местоположение: София
Кара: XM 2.5 TD EXCLUSIVE '96
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Ремъкът му е хлабав, свидетел съм :)
И си е приплъзвал от одавна , при тези студове, батерията се е изтормозила и ... :P

_________________
Citroen Xm первым в мире получил легковой дизель с тремя клапанами на цилиндр


28 Яну 2010, 18:24
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 15 Сеп 2008, 10:37
Мнения: 596
Местоположение: София
Кара: BX TZD Turbo Tecnic '90
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Хлабав ми е ремъка на хидравличната помпа, а не обслужващия ремък. Но все пак ще го проверя, щом така смятате, дано се окажете прави. :)

_________________
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94 :)


28 Яну 2010, 19:00
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 08 Май 2007, 16:59
Мнения: 625
Местоположение: София - Слатина
Кара: Xm 2.0 i - RFZ - лето 1991 LPG
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Четки на алтернатора.Ей Ситроенист кажи кой е спечелил бирата.

_________________
Автомобила е бърз тогава,когато сутрин застанете до него и се страхувате да го отключите!


28 Яну 2010, 22:15
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 17 Апр 2005, 17:24
Мнения: 640
Местоположение: Lovech/Sofia
Кара: Citroen XM 2.1TD ORGA 7931
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
А може би пробил диод на изправителния блок.... :wink:

_________________
Golf? No, no, my question is: do you have a CAR????


28 Яну 2010, 22:48
Профил ICQ
 
 
Аватар

Регистриран на: 23 Ное 2006, 23:19
Мнения: 3532
Местоположение: Русе
Кара: BX TZD Тurbо, С3 1.4HDI и Lancia Zeta 2.1 TD
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
И аз да се изкажа. Голям късметлия си, че алтернатора е Валео. Неговите четки се продават с блокчето. Евтини са, бързо се сменят. Какво по-хубаво от това.


28 Яну 2010, 23:17
Профил ICQ
 
 
Аватар

Регистриран на: 15 Сеп 2006, 15:45
Мнения: 2596
Местоположение: Бургас
Кара: ХМ 2.5TD Exclusive, Xantia 1.9TD
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
По-лошото е че колектора (почти съм сигурен) също ще е за смяна...а то и на Бош-а са в едно четки и реле :)

_________________
Ако винаги следваш, никога няма да водиш!


28 Яну 2010, 23:54
Профил ICQ YIM
 
 
Аватар

Регистриран на: 23 Ное 2006, 23:19
Мнения: 3532
Местоположение: Русе
Кара: BX TZD Тurbо, С3 1.4HDI и Lancia Zeta 2.1 TD
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Да де ма на Японските четките са вътре и е геройство да се сменят. Наскоро колегата suol имаше премеждия с неговият. Някакъв японски, с четки запоени вътре. Така и не успя да го оправи и взе друг. А за колектора и аз казвам да се гледа, че я патих като бях във Влас. После един от Сл. Бряг ми наби нов колектор, за около 30 тина лв . Динамото си го бях смъкнал сам.


29 Яну 2010, 00:01
Профил ICQ
мацкотърсач

Регистриран на: 03 Ное 2004, 02:18
Мнения: 7372
Местоположение: В ХМ-ите
Кара: ше AX electric 13kW
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Защо се плашите от муцибуши? Взима се един 50W поялник и се сменят четките с регулатора, след като се отвори алтернатора от 4-те болтчета.

_________________
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


29 Яну 2010, 11:52
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 15 Сеп 2008, 10:37
Мнения: 596
Местоположение: София
Кара: BX TZD Turbo Tecnic '90
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Другари, преди малко ходих до долу да меря напрежението. Зарежда 12 волта, но се мени. По едно време почна да зарежда доста непостоянно - 5, 0, 7, 11 и тн. волта. Като подам газ до 2000 оборота си зарежда на 14 волта и нещо, тогава лампичката спира да свети. Ремъка го гледах, според мен е добре, вдлъбва си се към 1см. Иначе от самия алтернатор излизат 2 кабела - голям и малък. Големия отива до акумулатора, а малкия влиза в един голям сноп кабели, предполагам отива до лампичката на таблото?

А и като гледам да се махне регулатора на алтернатора ще е голям секс, има много маркучи и джаджи, не може да се пипне, май ще е по-лесно да махна целия алтернатор.

_________________
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94 :)


29 Яну 2010, 17:24
Профил
мацкотърсач

Регистриран на: 03 Ное 2004, 02:18
Мнения: 7372
Местоположение: В ХМ-ите
Кара: ше AX electric 13kW
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Kaкви 5 волта??? Акумулатор имаш ли? Виж си кабелите/клемите.

_________________
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


29 Яну 2010, 17:26
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 15 Сеп 2008, 10:37
Мнения: 596
Местоположение: София
Кара: BX TZD Turbo Tecnic '90
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Ами акумулатор имам, цяла нощ го зареждах, обаче тея 5 волта не са постоянни, нали казвам че играеше много напрежението.

_________________
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94 :)


29 Яну 2010, 17:41
Профил
 
 

Регистриран на: 30 Ное 2009, 12:08
Мнения: 423
Местоположение: София
Кара: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI '02
Мнение Re: Премеждия с алтернатор/акумулатор
Нещо не мериш както трябва.С цифров мултицет ли си - виж да не му е отишла батерията(започва да прави в такъв случай мизерии).


29 Яну 2010, 17:46
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 67 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  




Powered by phpBB © Forum Software © phpBB Group
Designed by STSoftware for PTF.