Премеждия с алтернатор и акумулатор

Производство: (1989-2000)

Модератор: cholev

Потребителски аватар

Автор на темата
Citroenist
 
 
Мнения: 600
Регистриран на: 15 сеп 2008, 10:37
Кара: BX Pallas turbo diesel '93
Местоположение: София

Премеждия с алтернатор и акумулатор

Мнение от Citroenist » 28 яну 2010, 01:49

Здравейте, колеги!

Днес ситроена ме изостави на пътя! :(

Паля си аз ситроенчето и гледам, че лампичката изобразяваща акумулатор леко свети, но не му обърнах внимание, защото принципно съм за нов акумулатор и си помислих, че е от него. Да, ама не- след малко каране акумулатора почна да се изхабява, климатроника отказа, фаровете намаляха, колата се вдърви и тн. Обаче като мотора се развърти на 2000+ оборота и лампичката постепенно изгасва. И най-накрая колата изгасна насред пътя.

Та, можете ли да ми кажете какъв е проблема с тоците, дали целия алтернатор е заминал или само регулатора на напрежението се е развалил или кой знае какво е станало...? :Help:

Мерси предварително и поздрави!
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94
BX TZD Turbo Tecnic '90 :)

Потребителски аватар

qko_mlqko
мътеница
Мнения: 1852
Регистриран на: 07 дек 2008, 15:35
Кара: Xantia 1,9TD 1995та с 8 сфери и много зъл BX 4WD 1,9D произведен незнайно кога; Honda CB600F Hornet
Местоположение: Видин / София

Мнение от qko_mlqko » 28 яну 2010, 04:49

Виж да не ти е хлабав аксесоарният ремък. Също така измери с колко волта зарежда алтернаторът, ако въобще го прави :hihihi: Може и четки да са...
90 YEARS OF 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE'

" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "


cholev
 
 
Мнения: 2682
Регистриран на: 28 сеп 2005, 09:45
Пол: мъж
Кара: XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) и С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец)
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнение от cholev » 28 яну 2010, 09:43

При мене бяха четки и колектор. Цената не помня- може би около 30лв за целия рег.блок Валео.
А и генераторите са 3 вида. Валео, Митсубиши, Бош.
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/

Потребителски аватар

maximir
 
 
Мнения: 682
Регистриран на: 17 апр 2005, 17:24
Кара: Lada Vesta
Местоположение: Lovech/Sofia
Контакти:

Мнение от maximir » 28 яну 2010, 12:31

Колега принципно най-лесно можеш да направиш следната проверка:
1. За да си провериш акумулатора - включи фаровете, но при неработещ двигател и измери напрежението на клемите! Трябва да ти покаже 12 V и нагоре, ако е надолу - със сигурност акумулаторът ти е за заряд!
2. За проверка на алтернатора - (ако преди това си установил, че акумулаторът е наред) включи всички консуматори за около 3 до 5 минути и остави колата за това време да работи на обороти (ориентировъчно 2800-3000)! После гасиш и веднага мериш на клемите, напрежението трябва да е достигнало около 13,5 V, ако не е - алтернаторът не зарежда и търсиш вече конкретната повреда в него (четки, колектор, диоден блок и т. н.)!

P.S. При теб обаче акумулаторът вече явно е разреден докато си карал без да ти зарежда алтернатора, така че за да направиш горните неща първо трябва да го заредиш!


trey
 
 
Мнения: 461
Регистриран на: 30 ное 2009, 12:08
Кара: Picasso 2.0 HDI '02+Megane III 1.5 dCi (110 Hp)
Местоположение: София

Мнение от trey » 28 яну 2010, 14:08

2. За проверка на алтернатора - (ако преди това си установил, че акумулаторът е наред) включи всички консуматори за около 3 до 5 минути и остави колата за това време да работи на обороти (ориентировъчно 2800-3000)! После гасиш и веднага мериш на клемите, напрежението трябва да е достигнало около 13,5 V, ако не е - алтернаторът не зарежда и търсиш вече конкретната повреда в него (четки, колектор, диоден блок и т. н.)!
maximir, защо да гаси и тогава да мери?Може да замери на клемите и при работещ двигател.По показанията на волтметъра ще си покаже зарежда ли му алтернатора.

Потребителски аватар

maximir
 
 
Мнения: 682
Регистриран на: 17 апр 2005, 17:24
Кара: Lada Vesta
Местоположение: Lovech/Sofia
Контакти:

Мнение от maximir » 28 яну 2010, 14:33

Прав си колега, разбира се, че може да замери и при работещ двигател - само, че тогава трябва да знае в какви граници следва да са показанията на уреда в зависимост от вида на алтернатора, а това което съм написал е достатъчно "бабешки" метод, приложим за всеки и изпробван в практиката...!

Потребителски аватар

Автор на темата
Citroenist
 
 
Мнения: 600
Регистриран на: 15 сеп 2008, 10:37
Кара: BX Pallas turbo diesel '93
Местоположение: София

Мнение от Citroenist » 28 яну 2010, 17:25

Благодаря за съветите колеги!

Алтернатора е Valeo и съм забравил да спомена една подробност: значи преди да се появи този проблем, бях забравил да изключа габаритите може би за около 40-50 минути. И точно след като запалих почна да свети въпросната лампичка, иначе преди това нямах никакви проблеми. Дали може да има нещо общо забравянето на габаритите с проблема или е просто случайност?
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94
BX TZD Turbo Tecnic '90 :)

Потребителски аватар

qko_mlqko
мътеница
Мнения: 1852
Регистриран на: 07 дек 2008, 15:35
Кара: Xantia 1,9TD 1995та с 8 сфери и много зъл BX 4WD 1,9D произведен незнайно кога; Honda CB600F Hornet
Местоположение: Видин / София

Мнение от qko_mlqko » 28 яну 2010, 18:16

Има два начина за свързване на тази ламБа. В единия случай светва, когато акумулаторът е вече изтощен( на VW съм виждал ) . При нас светва, когато алтернаторът спре да зарежда.

Когато си забравил габаритите, акумулаторът се е изтощил и след като си запалил, динамото е товарило повече двигателя. Ако е бил хлабав ремъкът, най- вероятно е приплъзвал и затова ламБата е светела по слабо( все пак е зареждал малко... ) . Това е моята логика :)
90 YEARS OF 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE'

" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "


georgi ingilizov
 
 
Мнения: 136
Регистриран на: 23 яну 2009, 14:07
Кара: XM 2.5 TD EXCLUSIVE '96
Местоположение: София

Мнение от georgi ingilizov » 28 яну 2010, 18:24

Ремъкът му е хлабав, свидетел съм :)
И си е приплъзвал от одавна , при тези студове, батерията се е изтормозила и ... :P
Citroen Xm первым в мире получил легковой дизель с тремя клапанами на цилиндр

Потребителски аватар

Автор на темата
Citroenist
 
 
Мнения: 600
Регистриран на: 15 сеп 2008, 10:37
Кара: BX Pallas turbo diesel '93
Местоположение: София

Мнение от Citroenist » 28 яну 2010, 19:00

Хлабав ми е ремъка на хидравличната помпа, а не обслужващия ремък. Но все пак ще го проверя, щом така смятате, дано се окажете прави. :)
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94
BX TZD Turbo Tecnic '90 :)

Потребителски аватар

ludvig
 
 
Мнения: 625
Регистриран на: 08 май 2007, 16:59
Кара: Xm 2.0 i - RFZ - лето 1991 LPG
Местоположение: София - Слатина

Мнение от ludvig » 28 яну 2010, 22:15

Четки на алтернатора.Ей Ситроенист кажи кой е спечелил бирата.
Автомобила е бърз тогава,когато сутрин застанете до него и се страхувате да го отключите!

Потребителски аватар

maximir
 
 
Мнения: 682
Регистриран на: 17 апр 2005, 17:24
Кара: Lada Vesta
Местоположение: Lovech/Sofia
Контакти:

Мнение от maximir » 28 яну 2010, 22:48

А може би пробил диод на изправителния блок.... :wink:

Потребителски аватар

Tonin
 
 
Мнения: 3568
Регистриран на: 23 ное 2006, 23:19
Кара: BX TZD Тurbо, С4 GP 1.6 HDI, Lancia Zeta 2.1 TD
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнение от Tonin » 28 яну 2010, 23:17

И аз да се изкажа. Голям късметлия си, че алтернатора е Валео. Неговите четки се продават с блокчето. Евтини са, бързо се сменят. Какво по-хубаво от това.

Потребителски аватар

morski
 
 
Мнения: 2592
Регистриран на: 15 сеп 2006, 15:45
Кара: ХМ 2.5TD Exclusive, Xantia 1.9TD
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнение от morski » 28 яну 2010, 23:54

По-лошото е че колектора (почти съм сигурен) също ще е за смяна...а то и на Бош-а са в едно четки и реле :)
Ако винаги следваш, никога няма да водиш!

Потребителски аватар

Tonin
 
 
Мнения: 3568
Регистриран на: 23 ное 2006, 23:19
Кара: BX TZD Тurbо, С4 GP 1.6 HDI, Lancia Zeta 2.1 TD
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнение от Tonin » 29 яну 2010, 00:01

Да де ма на Японските четките са вътре и е геройство да се сменят. Наскоро колегата suol имаше премеждия с неговият. Някакъв японски, с четки запоени вътре. Така и не успя да го оправи и взе друг. А за колектора и аз казвам да се гледа, че я патих като бях във Влас. После един от Сл. Бряг ми наби нов колектор, за около 30 тина лв . Динамото си го бях смъкнал сам.


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 7681
Регистриран на: 03 ное 2004, 02:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Мнение от Sharo » 29 яну 2010, 11:52

Защо се плашите от муцибуши? Взима се един 50W поялник и се сменят четките с регулатора, след като се отвори алтернатора от 4-те болтчета.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Потребителски аватар

Автор на темата
Citroenist
 
 
Мнения: 600
Регистриран на: 15 сеп 2008, 10:37
Кара: BX Pallas turbo diesel '93
Местоположение: София

Мнение от Citroenist » 29 яну 2010, 17:24

Другари, преди малко ходих до долу да меря напрежението. Зарежда 12 волта, но се мени. По едно време почна да зарежда доста непостоянно - 5, 0, 7, 11 и тн. волта. Като подам газ до 2000 оборота си зарежда на 14 волта и нещо, тогава лампичката спира да свети. Ремъка го гледах, според мен е добре, вдлъбва си се към 1см. Иначе от самия алтернатор излизат 2 кабела - голям и малък. Големия отива до акумулатора, а малкия влиза в един голям сноп кабели, предполагам отива до лампичката на таблото?

А и като гледам да се махне регулатора на алтернатора ще е голям секс, има много маркучи и джаджи, не може да се пипне, май ще е по-лесно да махна целия алтернатор.
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94
BX TZD Turbo Tecnic '90 :)


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 7681
Регистриран на: 03 ное 2004, 02:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Мнение от Sharo » 29 яну 2010, 17:26

Kaкви 5 волта??? Акумулатор имаш ли? Виж си кабелите/клемите.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Потребителски аватар

Автор на темата
Citroenist
 
 
Мнения: 600
Регистриран на: 15 сеп 2008, 10:37
Кара: BX Pallas turbo diesel '93
Местоположение: София

Мнение от Citroenist » 29 яну 2010, 17:41

Ами акумулатор имам, цяла нощ го зареждах, обаче тея 5 волта не са постоянни, нали казвам че играеше много напрежението.
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94
BX TZD Turbo Tecnic '90 :)


trey
 
 
Мнения: 461
Регистриран на: 30 ное 2009, 12:08
Кара: Picasso 2.0 HDI '02+Megane III 1.5 dCi (110 Hp)
Местоположение: София

Мнение от trey » 29 яну 2010, 17:46

Нещо не мериш както трябва.С цифров мултицет ли си - виж да не му е отишла батерията(започва да прави в такъв случай мизерии).

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “XM”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта