Радиатор на парното и как се сменя!

Производство: (1993-2001)
Потребителски аватар

i4o
 
 
Мнения: 174
Регистриран на: 21 фев 2006, 22:52
Кара: Xantia 1.8i 95г. и C4 Хечбек SX Pack 1.6i 16V 110к.с.
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнение от i4o » 04 апр 2006, 12:39

:evala: Радвам се, че ти бях полезен, зглобяваи и приятно каране :super:

Потребителски аватар

Valt66
 
 
Мнения: 6049
Регистриран на: 06 окт 2004, 10:23
Кара: C5 2.2 HDI 16V 2004; Xantia SX 1.8i 8V 95г.
Местоположение: Козлодуй

Мнение от Valt66 » 14 апр 2006, 14:27

Пълната процедура (със снимки) по свалянето на таблото и подмяната на радиаторчето може да видите ето ТУК :wink:
"Животът (Съдбата) е това, което се случва докато кроим други планове." 8)
Автомобилът е оръжие, което УБИВА :!:
Изображение


ceco13
 
 
Мнения: 691
Регистриран на: 23 мар 2005, 14:58
Пол: мъж
Кара: Xantia 1.6i (XU5JP); Xantia 2.0 HDI (DW10ATED)
Местоположение: София

Мнение от ceco13 » 14 апр 2006, 22:27

valt66 тия дни най - на края и аз ще започвам смяна...... и твоите снимки меко казано ще ми сваршат работа :evala: някой ден бирите ще са от мене :) жив и здрав :bravo:


ceco13
 
 
Мнения: 691
Регистриран на: 23 мар 2005, 14:58
Пол: мъж
Кара: Xantia 1.6i (XU5JP); Xantia 2.0 HDI (DW10ATED)
Местоположение: София

Мнение от ceco13 » 16 апр 2006, 12:48

аз се сетих да питам нещо друго което не беше засегнато до сега въпроса с радяторчето на климатика май няма варянт в които да се запази фреона без да избяга и за антифриза след като се източи и след завършване на процедурата се сипва отново има ли нещо по спецялно при обезвъздушаването на системата ............ ако може някой да опише подробно тези неща ...........


zaho
Редовен
Мнения: 64
Регистриран на: 13 окт 2005, 14:20

Мнение от zaho » 27 апр 2006, 16:03

Е на истина това което видях в снимките беше ужас. Аз обичам да се занимавам с механичните части, но за това нещо- си трябват нерви и време и условия. Бихте ли казали наистина ли сд 10 година се набл. теч от радиаторчето. И в сервиз за тази маниполация колко пари искат. Но е исдтина и това че е друго да си го пипне сам стопанина на колата.


boteo
Нов потребител
Мнения: 16
Регистриран на: 11 авг 2006, 16:02
Кара: Xsara Picasso 1,6hdi 110
Местоположение: Бургас

Мнение от boteo » 09 окт 2006, 23:04

За тоя двоен щуцер на парното - може ли да се смени без да се маха арматурно табло и цялата там революция или не? И къде са скобата и винтчето. Благодаря!

Потребителски аватар

Светослав Стефанов
 
 
Мнения: 1808
Регистриран на: 01 ное 2004, 17:09
Кара: C5 2.0i 2005, а жена му C5 2.2 HDI 2005 Exclusive+ автоматик 4HP20
Местоположение: Ботевград

Мнение от Светослав Стефанов » 10 окт 2006, 08:53

Може. Но не помня да има винт. Просто двете части щракат една към друга и има една скоба, която ги защипва.
Между другото както е писано за Ксантията щуцера струва около 215 лева, а става от Берлинго за 39 лева. Само трябва леко преправяне.
Няма значение колко пълен е животът ви, винаги ще се намери
място и за две бири.


Devil
Нов потребител
Мнения: 40
Регистриран на: 11 юни 2006, 21:44
Кара: ше Xantia 1,6i
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Devil » 12 яну 2007, 03:46

На всички Ксантии ли става радиатор на парно от Берлинго/Партнер? Питам, защото се спомена за 2,0л. мотори, а моя е 1,6л. Мисля че ми е отишъл радиатора на парното, тъй като дори и при изключена вентилация, след 3-4 мин. шофиране започва да бълва бял пушек от вентилационните отвори и да понамирисва (абе все едно съм в дискотека и са ми пуснали от онези пушеци, които се стелят по пода). Освен това ми се омазняват стъклата. И това от 2 седмици. :bum: Най-вече предното, но и страничните се поомазват. Това гаранция ли е, че ми е отишъл радиатора на парното и иска нов или може да е друг проблема?


п.с. Доколко човек без много опит може да се справи със задачката? Иска ли си майстора или да се потормозя сам? Всъщност колко взимат за такъв ремонт??? Прочетох, че даже си принтирах в случай че запретна ръкави в Събота, супер обстойното описание на Valt66 за демонтаж на таблото, за което... :aliluia: :aliluia: :aliluia: От цялата хамалогия по демонтирането на таблото, засега само съм свалял отделни части: жапка и всичко около волана, което е необходимо за смяна на осветление на таблото. Но кората около лоста за ръчната спирачка, волана (нямам еъбег), чистачките и с това цялото табло, не съм :? А обезвъздушаване на системата никога не ми се е налагало да правя и май не става само от една пробка... А? :Help:
ВЕСЕЛА 2007 ГОДИНА :drink: И БЕЗАВАРИЙНО ШОФИРАНЕ :drive:

Потребителски аватар

100lv
Site Admin
Мнения: 1574
Регистриран на: 02 окт 2004, 20:08
Кара: ше Xantia'96 2.0 16V VSX 155 hp
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от 100lv » 12 яну 2007, 08:02

Работата си е около 1 ден, от хора, които са го правили...
Обади се на някой от майсторите в раздел Сервизи и те ще ти кажат точна цена...
Ама ако търгнеш да си го правиш сам да не се окаже, че си без кола 2 седмици...
МАЛКО ПОВЕЧЕ ТОЛЕРАНТНОСТ НА ПЪТЯ. НЕ СТЕ САМИ


Devil
Нов потребител
Мнения: 40
Регистриран на: 11 юни 2006, 21:44
Кара: ше Xantia 1,6i
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Devil » 12 яну 2007, 10:16

100lv написа:Ама ако търгнеш да си го правиш сам да не се окаже, че си без кола 2 седмици...
И аз имам такива съмнения затова питам :mrgreen:


Devil
Нов потребител
Мнения: 40
Регистриран на: 11 юни 2006, 21:44
Кара: ше Xantia 1,6i
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Devil » 14 яну 2007, 21:56

Хип-хип ура :D
След 2 дни самостоятелна съботно-неделна акция по разглобяване и обратно сглобяване, радиатора на парното вече е сменен :dance: Единствено имах нужда от помощ при ваденето на таблото, но след като му се хване цаката, може да се свали и от 1 човек. Неоходимите условия са да следвате указанията на Valt66, на който изказвам едно голямо БЛАГОДАРЯ :evala: , да имате необходимите инструменти и яки нерви! Това е :wink:
Успех на тези, които тепърва ще се заемат със задачата, а при необходимост мога да разколача и Вашите коли :dilema:


petar_89
Нов потребител
Мнения: 36
Регистриран на: 07 май 2006, 10:39

Мнение от petar_89 » 18 яну 2007, 14:46

Здравейте!И аз имам същият проблем с това радиаторче!Казаха ми ,че има някаква течност която може да запуши теча!Някой да е пробвал!Мерси предварително


rds100
 
 
Мнения: 805
Регистриран на: 02 юли 2005, 17:24
Кара: Xantia VSX 2.0i 16v (XU10J4D) ORGA 6302, Xantia 1.8i 16V (XU7JP4) ORGA 6877
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнение от rds100 » 18 яну 2007, 22:10

То вероятно има такава течност (добавка) дето може да запуши теча... продават ги по бензиностанциите - Radiator Stop Leak, обаче какво друго ще запуши никой не знае... Такава течност слагаш само ако искаш да я продадеш колата и да се отървеш от нея, лично мнение.

Потребителски аватар

keysi
 
 
Мнения: 3338
Регистриран на: 13 окт 2006, 10:39
Кара: XANTIA 1.8 8V Estate
Местоположение: София

Мнение от keysi » 23 яну 2007, 16:41

Аз си купих от OMV такова прахче и за около седмица каране се получи ефекта на спиране на теча. Разбира се при мен теча беше доста слаб. Само сутрин като пусна парното за 1-2минути понамирисваше. А по въпроса със запушването ще кажа, че ВХ-а го карах 7г. с две прахчета в системата поради доста голям теч от големия радиатор и за това време не е пипано абсолютно нищо по охладителната система и не е имало никакъв проблем.


kkolarov
Новак
Мнения: 1
Регистриран на: 28 яну 2009, 10:12
Кара: xantia 1.9TD 98

Мнение от kkolarov » 07 окт 2011, 12:15

Здравейте Колеги
днеска и аз се сблъсках с този проблем нарен " Щуцер ".Искам да блодаря на всички които са споделили опита, а за останалите да потвърдя.
От ул. симеон си купих щуцер за берлинго за 42 лв. след което срязах маркучите на около пет см. о и снададох с оригиналните и работата заспа.
Малко опит от монтажната работа. Старият щуцер се сваля със бутане на Т обтазната скоба / има дадени снимки от колеги по нагоре / от лява на дясно и дърпане и клатене. Бая дърпане беше докато се отлепи :).
Маркучите се режат на необходимата дължина при мен около 5 см. и се снаждат чрез щуцер и скоби за старите които бях отрязал на около 5см и тех от счупеният щуцер.
О пръстение се издърпват на около 1 см от края на щуцера.
Щуцера се пъха в отворите на партното докато скобата не щракне. Стана от вторият път. Аз си направих и якостна проверка. Опитах се чрез дърпане да го извадя. Не стана :)
Ами това е.
Благодаря на всички за споделеният опит.


pavlin69
Редовен
Мнения: 70
Регистриран на: 08 авг 2010, 11:26
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 1.9 TD
Местоположение: Бургас/Атия

Мнение от pavlin69 » 29 окт 2011, 20:38

значи бутаме скобичката, клатим и дърпаме, ако съм разбрал правилно. И мене днес щуцера ме предаде, малко съм далечко от сервизи, та като за начало ще се пробвам да го сменя, ако не стане ....на майстор. Разбира се първо трябва да купя новия. Някой ще да де ли идея къде в Бургас да търся.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xantia”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта