Свързване на динамо и реле регулатор?

Всичко относно автомобилите

Модератор: Dass

Потребителски аватар

Автор на темата
venci
 
 
Мнения: 499
Регистриран на: 02 окт 2004, 19:30
Кара: XM 3.0 V6 automatic, DS 21 hydromatic
Местоположение: Plovdiv
Контакти:

Свързване на динамо и реле регулатор?

Мнение от venci » 01 авг 2007, 13:19

Имам проблем със свързването на динамо с реле регулатор. Нещо ми се губи нишката. Нека някой по-компетентен колега даде едно рамо.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=158907&photo=2
Ето снимки на двете неща. На клемата в горната част пише "EXC", на горния болт пише"+", , на клемата под него има нещо като знак за безкрайност, а на най-долния болт пише нещо като"Z" и има вързано и едно кондензаторче.Ето и схема на регулатора:
http://www.elo.com.tr/regulator.php#
На страничката кликнете в/у "B TİPİ REGÜLATÖR"


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6719
Регистриран на: 05 фев 2006, 00:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 02 авг 2007, 03:09

Сигурен ли си, че е динамо (постояннотоков генератор). На мен ми изглежда повече като алтернатор.
В турския текст клема 15 е захранването на регулатора +12в, клема 67 - към възбудителната намотка (четките).
Бе те май и на Жигулите бяха със същата номерация, много време мина, ма така ми се струва.
Изходък (67) няма защита от късо съединение.
На клема 15 на релето се подава напрежение от контактния ключ или какъвто там има.
Големият плюс явно е изходът и се свързва към акумулатора.
На алтернатор с външен регулатор трябва да има вход за подаване на управляващо (възбуждащо) напрежение и той е със сигурност на блока на четките. Струва ми се да е месинговата клема отгоре на снимката - там се свързва 67 от релето.
Трябва да има и изход за контролна лампа - от средата на звездата на намотките. Не мога да кажа кое е, но лесно се намира с мултицет.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Моята самоделна фреза с ЦПУ в действие

Потребителски аватар

Автор на темата
venci
 
 
Мнения: 499
Регистриран на: 02 окт 2004, 19:30
Кара: XM 3.0 V6 automatic, DS 21 hydromatic
Местоположение: Plovdiv
Контакти:

Мнение от venci » 02 авг 2007, 10:10

Ами в книжката пише, че е динамо. ама може и да е сменяно. На оригиналното реле има малко повече изводи. Съвсем се омотах :(
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=158907&photo=3
Поствам оригиналната схема тука. Започнах да чертая някакво свързване, но ми остават свободни клеми на динамото/алтернатор/.

Потребителски аватар

vesso
 
 
Мнения: 1287
Регистриран на: 31 мар 2006, 09:15
Кара: Xantia1.8++/16V/7665
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнение от vesso » 02 авг 2007, 11:11

DS е с алтернатор и най-лесно става с реле-регулатор от москвич.Поне моя така го направих навремето!
Колега,ако искаш мога да изпратя оригиналното Ревю техник

Потребителски аватар

Автор на темата
venci
 
 
Мнения: 499
Регистриран на: 02 окт 2004, 19:30
Кара: XM 3.0 V6 automatic, DS 21 hydromatic
Местоположение: Plovdiv
Контакти:

Мнение от venci » 02 авг 2007, 11:32

Какво е това Ревю техник? Аз се добрах до всички необходими ми книжки за поддръжка и реставрация, но са или на френски, или на италиански. Ако имаш на някакъв по-разбитаем език ще е добре. А означава ли, че това реле регулатор/за лада е/ не ми върши работа?

Потребителски аватар

vesso
 
 
Мнения: 1287
Регистриран на: 31 мар 2006, 09:15
Кара: Xantia1.8++/16V/7665
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнение от vesso » 02 авг 2007, 12:01

На френски е!От лада пак ще стане!


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6719
Регистриран на: 05 фев 2006, 00:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 02 авг 2007, 14:22

На схемата ми изглежда като да е динамо. При динамото зарядният ток минава през реле-регулатора, в който всъщност има три релета ( говоря за класическо механично изпълнение)
- защита по максимален ток - през него минава токът от динамото
- защита от обратен ток - когато напрежението на динамото при ниски обороти е по-ниско от това на акумулатора, то се превръща в електромотор, затова е нужно и такова реле
- регулатор на възбудителния ток - регулира напрежението до зададеното номинално.

Първата работа е да се установи със сигурност какво имаш ти - алтернатор или динамо. Всеки електричар би трябвало лесно да го познае.
Ако е алтернатор, трябва да се види дали не е с два изправитела - основен товарен и изправител за захранване на реле-регулатора. От там може да имаш повече изводи. Например изводът с кондензаторчето (филтър против смущения).
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Моята самоделна фреза с ЦПУ в действие

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Главен форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта