Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: 21 Сеп 2014, 05:02


Сподели темата: 




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
 Свързване на динамо и реле регулатор? 
Автор Съобщение
 
 
Аватар

Регистриран на: 02 Окт 2004, 19:30
Мнения: 497
Местоположение: Plovdiv
Кара: XM 3.0 V6 automatic, DS 21 hydromatic
Мнение Свързване на динамо и реле регулатор?
Имам проблем със свързването на динамо с реле регулатор. Нещо ми се губи нишката. Нека някой по-компетентен колега даде едно рамо.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=158907&photo=2
Ето снимки на двете неща. На клемата в горната част пише "EXC", на горния болт пише"+", , на клемата под него има нещо като знак за безкрайност, а на най-долния болт пише нещо като"Z" и има вързано и едно кондензаторче.Ето и схема на регулатора:
http://www.elo.com.tr/regulator.php#
На страничката кликнете в/у "B TİPİ REGÜLATÖR"


01 Авг 2007, 13:19
Профил ICQ WWW
Контрагайка

Регистриран на: 05 Фев 2006, 00:46
Мнения: 6696
Местоположение: Sofia
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Мнение 
Сигурен ли си, че е динамо (постояннотоков генератор). На мен ми изглежда повече като алтернатор.
В турския текст клема 15 е захранването на регулатора +12в, клема 67 - към възбудителната намотка (четките).
Бе те май и на Жигулите бяха със същата номерация, много време мина, ма така ми се струва.
Изходък (67) няма защита от късо съединение.
На клема 15 на релето се подава напрежение от контактния ключ или какъвто там има.
Големият плюс явно е изходът и се свързва към акумулатора.
На алтернатор с външен регулатор трябва да има вход за подаване на управляващо (възбуждащо) напрежение и той е със сигурност на блока на четките. Струва ми се да е месинговата клема отгоре на снимката - там се свързва 67 от релето.
Трябва да има и изход за контролна лампа - от средата на звездата на намотките. Не мога да кажа кое е, но лесно се намира с мултицет.

_________________
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Моята самоделна фреза с ЦПУ в действие


02 Авг 2007, 03:09
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 02 Окт 2004, 19:30
Мнения: 497
Местоположение: Plovdiv
Кара: XM 3.0 V6 automatic, DS 21 hydromatic
Мнение 
Ами в книжката пише, че е динамо. ама може и да е сменяно. На оригиналното реле има малко повече изводи. Съвсем се омотах :(
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=158907&photo=3
Поствам оригиналната схема тука. Започнах да чертая някакво свързване, но ми остават свободни клеми на динамото/алтернатор/.


02 Авг 2007, 10:10
Профил ICQ WWW
 
 
Аватар

Регистриран на: 31 Мар 2006, 09:15
Мнения: 1287
Местоположение: Русе
Кара: Xantia1.8++/16V/7665
Мнение 
DS е с алтернатор и най-лесно става с реле-регулатор от москвич.Поне моя така го направих навремето!
Колега,ако искаш мога да изпратя оригиналното Ревю техник


02 Авг 2007, 11:11
Профил ICQ YIM
 
 
Аватар

Регистриран на: 02 Окт 2004, 19:30
Мнения: 497
Местоположение: Plovdiv
Кара: XM 3.0 V6 automatic, DS 21 hydromatic
Мнение 
Какво е това Ревю техник? Аз се добрах до всички необходими ми книжки за поддръжка и реставрация, но са или на френски, или на италиански. Ако имаш на някакъв по-разбитаем език ще е добре. А означава ли, че това реле регулатор/за лада е/ не ми върши работа?


02 Авг 2007, 11:32
Профил ICQ WWW
 
 
Аватар

Регистриран на: 31 Мар 2006, 09:15
Мнения: 1287
Местоположение: Русе
Кара: Xantia1.8++/16V/7665
Мнение 
На френски е!От лада пак ще стане!


02 Авг 2007, 12:01
Профил ICQ YIM
Контрагайка

Регистриран на: 05 Фев 2006, 00:46
Мнения: 6696
Местоположение: Sofia
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Мнение 
На схемата ми изглежда като да е динамо. При динамото зарядният ток минава през реле-регулатора, в който всъщност има три релета ( говоря за класическо механично изпълнение)
- защита по максимален ток - през него минава токът от динамото
- защита от обратен ток - когато напрежението на динамото при ниски обороти е по-ниско от това на акумулатора, то се превръща в електромотор, затова е нужно и такова реле
- регулатор на възбудителния ток - регулира напрежението до зададеното номинално.

Първата работа е да се установи със сигурност какво имаш ти - алтернатор или динамо. Всеки електричар би трябвало лесно да го познае.
Ако е алтернатор, трябва да се види дали не е с два изправитела - основен товарен и изправител за захранване на реле-регулатора. От там може да имаш повече изводи. Например изводът с кондензаторчето (филтър против смущения).

_________________
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Моята самоделна фреза с ЦПУ в действие


02 Авг 2007, 14:22
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 7 мнения ] 



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  




Powered by phpBB © Forum Software © phpBB Group
Designed by STSoftware for PTF.