Ситроена губи ток всичко отказва.

За гостите на форума. Нерегистрираните потребители могат да пишет тук.
Foreign visitors are welcomed to write here

Автор на темата
[email protected]

Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от [email protected] » 13 Яну 2024, 11:22

Здравейте фенове на Художника.
Моля за мнението Ви.
Казвам се Пламен и съм от Добрич.
Карам Ситроен Ксара Пикасо 2001 г 1.6-95 кс.
Случи ми се два пъти колата да започне да
губи светлини и таблото да показва различно.
Постепенно както си карах фарове и всичко
което свети намалява светлината си. И двата пъти
беше вечер. Угасна всичко но двигателя работеше.
Угасих я и опитах да запаля но няма ток сякаш
акумулатора е стар и не държи ток. След няколко
опита се отказах да я запаля. И двата пъти
след около 30 минути престой неочаквано
се оправи запали и тръгнах.
Все едно нищо няма.
Ходих на диагностика майсторите казват
когато се случи я докарай.
Ами добре но кога ще ме изненада и по
кое време. Боже боже луда работа.
Моля за отговор . Мисля възможно е и друг
колега да е случил това. Поздрави на феновете.

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5765
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от ivo-zx » 13 Яну 2024, 11:33

Ако мирише на озон и съска когато я палиш, вероятно има мъртва клетка. Премери напрежението на акумулатора, трябва да е над 12.4 волта без товар. Двигателя работи до около 6.5 - 6.7V. Ако задържи стабилно напрежеnие под 10.5V, на таблото трябва да се покаже предупреждение. Акумулаторите заминават обикновено зимата. Може и да има и проблем с контактният ключ или BSM или даже с клемите на акумулатора. Когато пак се прецака трябва веднага да премериш напрежението на клемите при двигателя, в запалката и на клемите на акумулатора.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

гмм
 
 
Мнения: 1814
Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от гмм » 13 Яну 2024, 15:42

Предполагам алтернатора си заминава, рециклирайте го и би трябвало да се оправи.

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 676
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от gkanev » 14 Яну 2024, 22:48

ivo-zx написа:
13 Яну 2024, 11:33
Ако мирише на озон и съска когато я палиш, вероятно има мъртва клетка. Премери напрежението на акумулатора, трябва да е над 12.4 волта без товар. Двигателя работи до около 6.5 - 6.7V. Ако задържи стабилно напрежеnие под 10.5V, на таблото трябва да се покаже предупреждение. Акумулаторите заминават обикновено зимата. Може и да има и проблем с контактният ключ или BSM или даже с клемите на акумулатора. Когато пак се прецака трябва веднага да премериш напрежението на клемите при двигателя, в запалката и на клемите на акумулатора.

Двигателя работи до около 6.5 - 6.7V
. Това е абсурд!! :D ! Няма такъв двигател да работи в този диапазон!!! Минималното напрежение на 12в разреден акумулатор е 10.8в. Зареден трябва да е поне 12.6в. При стартиране може да падне под 10в и да върти, но софтуера решава дали да стартира мотора. За едновременнишните коли лада и москвич палеха с умрял акумулатор, биля и с манивела.

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5765
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от ivo-zx » 15 Яну 2024, 00:04

Има, има, установено от личен опит. Имах теч в хидравличната помпа, смених я, но маслото текло и върху алтернатора и го прецакало. Бях на Боаза когато започна да ми примигва лампата, до Ботевград карах на трета защото тогава алатернатора зареждаше криво ляво на 5000 оборота. След това останах само на акумулатор. Стигнах в София до паркинга пред блока, не можах да стигна до гаража защото колата спря напълно точно на 6.5 волта. През целият път контролирах това през EOBDII. Вътре в ECU-то всичко работи на 5V, датчиците и те са на 5V, VAN шината и тя е на 5V. Под 7V стабилизаторите в ECU-то вече не могат да поддържат 5V и процесора спира. Имах в гаража акумулатор резерва сложих го, вкарах колата в гаража, заредих акумулатора и само с него отидох до сервиза, като държах при задните седалки и резервният акумулатор.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Автор на темата
[email protected]

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от [email protected] » 16 Яну 2024, 15:07

Колеги благодаря. За динамото не трябва ли
+ - червената лампа да сигнализира. Или компа ?
Нито компа нито на таблото светва нещо.
Не е имало предупреждение. Щях да го видя.
Но май е ясно динамото и акумулатора.

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5765
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от ivo-zx » 16 Яну 2024, 16:06

За да се покаже съобщение на таблото, напрежението на възбуждането (EXC+) където е вързана лампата за зареждането трябва да е с 2.5V по-малко от напрежението на акумулатора. При такава разлика лампата едвам се вижда, но доста често алтернатора не зарежда както трябва, а това напрежение не достига 2.5V, а пък лампата съвсем не свети. Когато се появи проблема с мултицет трябва да се премери тук там и тогава ще се установи.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


chicho
 
 
Мнения: 793
Регистриран на: 31 Яну 2008, 20:52
Кара: citroen XM 2.5 TD Exclusive ORGA 7172; xantia 2,1td; C6 2,7hdi
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от chicho » 22 Яну 2024, 19:13

Хич няма да е лошо да се проверят силовите кабели, много прилича на лош контакт, загряване и след изстиване работи.


PetarKalinov
Четящ
Мнения: 4
Регистриран на: 09 Дек 2024, 10:18
Пол: мъж
Кара: C4 2004 HDi 110 hp

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от PetarKalinov » 09 Дек 2024, 13:23

здрасти колега!
провери алтернатора и ел. инсталацията. успех :ok:

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 676
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от gkanev » 11 Дек 2024, 21:38

А един колега твърди,че кара на 6.5в, датчиции и тем подобни работели на 5в, но е забравил за дюзите дето трябва да пръскат гориво:lol: :xixi3:.Ега ти и карбуратора съвременен! :bravo: :lol: :xixi3:

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5765
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от ivo-zx » 12 Дек 2024, 13:58

Ако мериш напрежението през EOBD, обикновено показва половин волт разлика спрямо това, което мериш на клемите на акумулатора.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 676
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от gkanev » 12 Дек 2024, 20:39

ivo-zx написа:
12 Дек 2024, 13:58
Ако мериш напрежението през EOBD, обикновено показва половин волт разлика спрямо това, което мериш на клемите на акумулатора.
Нерде половин волт нерде 6.5в. Моноинжектора или инжекторите на колко волта работят или говорим за карбуратор. Но и тук няма бобина която да хвърля искра на 6.5в !????

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5765
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от ivo-zx » 12 Дек 2024, 22:04

Моето Пикасо умря някъде на 7 волта(по ЕОБД2). Беше ми заминал алтернатора и се прибрах на акумулатор към 100км, но в началото на 4-5 хил. оборота зареждаше малко. На около 20 метра от гаража умря тотално.

ПП. Съвременна бобина с комутатор дава около 50kV. Тези с делко и чукче бяха 15-25кV, така че сметката излиза. Бобините имат стабилизатор на ток, който може да е като външен резистор, както беше на Космича или процеп във магнитопровода, което им позволява да работят в широк диапазон на напрежението.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 676
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от gkanev » 12 Дек 2024, 22:14

ivo-zx написа:
12 Дек 2024, 22:04
Моето Пикасо умря някъде на 7 волта(по ЕОБД2). Беше ми заминал алтернатора и се прибрах на акумулатор към 100км, но в началото на 4-5 хил. оборота зареждаше малко. На около 20 метра от гаража умря тотално.

ПП. Съвременна бобина с комутатор дава около 50kV. Тези с делко и чукче бяха 15-25кV, така че сметката излиза. Бобините имат стабилизатор на ток, който може да е като външен резистор, както беше на Космича или процеп във магнитопровода, което им позволява да работят в широк диапазон на напрежението.
Нищо не излиза.Празни приказки. Колко е този широк диапазон! За инжекторите например?? Кой сега кара с карбуратор??

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5765
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от ivo-zx » 12 Дек 2024, 23:03

Бензиновите с батерия 9V отварят. Не слушаш какво ти приказват, какъв карбуртор? Помисли малко.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 676
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от gkanev » 12 Дек 2024, 23:21

ivo-zx написа:
12 Дек 2024, 23:03
Бензиновите с батерия 9V отварят. Не слушаш какво ти приказват, какъв карбуртор? Помисли малко.
Стига се пъна бе човеко. Де е 9в и де е 6.5в. Дуднеш само глупости!!! Скрий се и си трай!!! Баси простотиите дето ръсиш!!

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5765
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от ivo-zx » 12 Дек 2024, 23:32

Хайде по-спокойно. Ти ли си най-големият гений?
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 676
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.

Мнение от gkanev » 12 Дек 2024, 23:35

ivo-zx написа:
12 Дек 2024, 23:32
Хайде по-спокойно. Ти ли си най-големият гений?
ъхъ :D :D :D

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Гости / Guests”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта