Ситроена губи ток всичко отказва.
-
Автор на темата
Ситроена губи ток всичко отказва.
Здравейте фенове на Художника.
Моля за мнението Ви.
Казвам се Пламен и съм от Добрич.
Карам Ситроен Ксара Пикасо 2001 г 1.6-95 кс.
Случи ми се два пъти колата да започне да
губи светлини и таблото да показва различно.
Постепенно както си карах фарове и всичко
което свети намалява светлината си. И двата пъти
беше вечер. Угасна всичко но двигателя работеше.
Угасих я и опитах да запаля но няма ток сякаш
акумулатора е стар и не държи ток. След няколко
опита се отказах да я запаля. И двата пъти
след около 30 минути престой неочаквано
се оправи запали и тръгнах.
Все едно нищо няма.
Ходих на диагностика майсторите казват
когато се случи я докарай.
Ами добре но кога ще ме изненада и по
кое време. Боже боже луда работа.
Моля за отговор . Мисля възможно е и друг
колега да е случил това. Поздрави на феновете.
Моля за мнението Ви.
Казвам се Пламен и съм от Добрич.
Карам Ситроен Ксара Пикасо 2001 г 1.6-95 кс.
Случи ми се два пъти колата да започне да
губи светлини и таблото да показва различно.
Постепенно както си карах фарове и всичко
което свети намалява светлината си. И двата пъти
беше вечер. Угасна всичко но двигателя работеше.
Угасих я и опитах да запаля но няма ток сякаш
акумулатора е стар и не държи ток. След няколко
опита се отказах да я запаля. И двата пъти
след около 30 минути престой неочаквано
се оправи запали и тръгнах.
Все едно нищо няма.
Ходих на диагностика майсторите казват
когато се случи я докарай.
Ами добре но кога ще ме изненада и по
кое време. Боже боже луда работа.
Моля за отговор . Мисля възможно е и друг
колега да е случил това. Поздрави на феновете.
-
-
- Мнения: 5765
- Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
- Пол: мъж
- Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
Ако мирише на озон и съска когато я палиш, вероятно има мъртва клетка. Премери напрежението на акумулатора, трябва да е над 12.4 волта без товар. Двигателя работи до около 6.5 - 6.7V. Ако задържи стабилно напрежеnие под 10.5V, на таблото трябва да се покаже предупреждение. Акумулаторите заминават обикновено зимата. Може и да има и проблем с контактният ключ или BSM или даже с клемите на акумулатора. Когато пак се прецака трябва веднага да премериш напрежението на клемите при двигателя, в запалката и на клемите на акумулатора.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!
-
-
- Мнения: 1814
- Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:10
- Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
- Местоположение: София
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
Предполагам алтернатора си заминава, рециклирайте го и би трябвало да се оправи.
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
ivo-zx написа: ↑13 Яну 2024, 11:33Ако мирише на озон и съска когато я палиш, вероятно има мъртва клетка. Премери напрежението на акумулатора, трябва да е над 12.4 волта без товар. Двигателя работи до около 6.5 - 6.7V. Ако задържи стабилно напрежеnие под 10.5V, на таблото трябва да се покаже предупреждение. Акумулаторите заминават обикновено зимата. Може и да има и проблем с контактният ключ или BSM или даже с клемите на акумулатора. Когато пак се прецака трябва веднага да премериш напрежението на клемите при двигателя, в запалката и на клемите на акумулатора.
Двигателя работи до около 6.5 - 6.7V. Това е абсурд!!

-
-
- Мнения: 5765
- Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
- Пол: мъж
- Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
Има, има, установено от личен опит. Имах теч в хидравличната помпа, смених я, но маслото текло и върху алтернатора и го прецакало. Бях на Боаза когато започна да ми примигва лампата, до Ботевград карах на трета защото тогава алатернатора зареждаше криво ляво на 5000 оборота. След това останах само на акумулатор. Стигнах в София до паркинга пред блока, не можах да стигна до гаража защото колата спря напълно точно на 6.5 волта. През целият път контролирах това през EOBDII. Вътре в ECU-то всичко работи на 5V, датчиците и те са на 5V, VAN шината и тя е на 5V. Под 7V стабилизаторите в ECU-то вече не могат да поддържат 5V и процесора спира. Имах в гаража акумулатор резерва сложих го, вкарах колата в гаража, заредих акумулатора и само с него отидох до сервиза, като държах при задните седалки и резервният акумулатор.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!
-
Автор на темата
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
Колеги благодаря. За динамото не трябва ли
+ - червената лампа да сигнализира. Или компа ?
Нито компа нито на таблото светва нещо.
Не е имало предупреждение. Щях да го видя.
Но май е ясно динамото и акумулатора.
+ - червената лампа да сигнализира. Или компа ?
Нито компа нито на таблото светва нещо.
Не е имало предупреждение. Щях да го видя.
Но май е ясно динамото и акумулатора.
-
-
- Мнения: 5765
- Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
- Пол: мъж
- Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
За да се покаже съобщение на таблото, напрежението на възбуждането (EXC+) където е вързана лампата за зареждането трябва да е с 2.5V по-малко от напрежението на акумулатора. При такава разлика лампата едвам се вижда, но доста често алтернатора не зарежда както трябва, а това напрежение не достига 2.5V, а пък лампата съвсем не свети. Когато се появи проблема с мултицет трябва да се премери тук там и тогава ще се установи.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!
-
-
- Мнения: 793
- Регистриран на: 31 Яну 2008, 20:52
- Кара: citroen XM 2.5 TD Exclusive ORGA 7172; xantia 2,1td; C6 2,7hdi
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
Хич няма да е лошо да се проверят силовите кабели, много прилича на лош контакт, загряване и след изстиване работи.
-
- Четящ
- Мнения: 4
- Регистриран на: 09 Дек 2024, 10:18
- Пол: мъж
- Кара: C4 2004 HDi 110 hp
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
здрасти колега!
провери алтернатора и ел. инсталацията. успех
провери алтернатора и ел. инсталацията. успех

Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
А един колега твърди,че кара на 6.5в, датчиции и тем подобни работели на 5в, но е забравил за дюзите дето трябва да пръскат гориво:lol:
.Ега ти и карбуратора съвременен!





-
-
- Мнения: 5765
- Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
- Пол: мъж
- Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
Ако мериш напрежението през EOBD, обикновено показва половин волт разлика спрямо това, което мериш на клемите на акумулатора.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
Нерде половин волт нерде 6.5в. Моноинжектора или инжекторите на колко волта работят или говорим за карбуратор. Но и тук няма бобина която да хвърля искра на 6.5в !????
-
-
- Мнения: 5765
- Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
- Пол: мъж
- Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
Моето Пикасо умря някъде на 7 волта(по ЕОБД2). Беше ми заминал алтернатора и се прибрах на акумулатор към 100км, но в началото на 4-5 хил. оборота зареждаше малко. На около 20 метра от гаража умря тотално.
ПП. Съвременна бобина с комутатор дава около 50kV. Тези с делко и чукче бяха 15-25кV, така че сметката излиза. Бобините имат стабилизатор на ток, който може да е като външен резистор, както беше на Космича или процеп във магнитопровода, което им позволява да работят в широк диапазон на напрежението.
ПП. Съвременна бобина с комутатор дава около 50kV. Тези с делко и чукче бяха 15-25кV, така че сметката излиза. Бобините имат стабилизатор на ток, който може да е като външен резистор, както беше на Космича или процеп във магнитопровода, което им позволява да работят в широк диапазон на напрежението.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
Нищо не излиза.Празни приказки. Колко е този широк диапазон! За инжекторите например?? Кой сега кара с карбуратор??ivo-zx написа: ↑12 Дек 2024, 22:04Моето Пикасо умря някъде на 7 волта(по ЕОБД2). Беше ми заминал алтернатора и се прибрах на акумулатор към 100км, но в началото на 4-5 хил. оборота зареждаше малко. На около 20 метра от гаража умря тотално.
ПП. Съвременна бобина с комутатор дава около 50kV. Тези с делко и чукче бяха 15-25кV, така че сметката излиза. Бобините имат стабилизатор на ток, който може да е като външен резистор, както беше на Космича или процеп във магнитопровода, което им позволява да работят в широк диапазон на напрежението.
-
-
- Мнения: 5765
- Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
- Пол: мъж
- Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
Бензиновите с батерия 9V отварят. Не слушаш какво ти приказват, какъв карбуртор? Помисли малко.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!
-
-
- Мнения: 5765
- Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
- Пол: мъж
- Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ситроена губи ток всичко отказва.
Хайде по-спокойно. Ти ли си най-големият гений?
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта