За вентилатора на парното на Xantia
-
-
- Мнения: 2636
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: За вентилатора на парното на Xantia
Taка, и аз да се намеся в клуба на прецаканите. Тъй като 50 страници тема я четох няколко дни но така и не намерих от раз решението на моя проблем та ще публикувам до момента какво се случва(чакам да си намеря частта), пък да е на други хора ползено(надявам се)
И така колата е ксантия 2 модел 1999та! Натъртвам на това, тъй като 1997-1998 е един тип управление на климатроника, 1999-2003 друг. Та аз съм с "другия"
Схемите които ползвам са тези:
Имам изведено фабрично реле на стойка до краката на шофьора което управлява силовата верига (проблема при мкI).
Какво се случи:
- дъждовно време и вентилатора спря. Нито ниска, нито висока никакви степени(как се прибираш бършейки прозорец с кърпа и леско смъкнати прозорци.. добре поне че има ветробрани)
- замерване на тока до вентилатора: нищо. Релето не сработва и не доставя ток до модула на вентилатора. За сметка на това от силовия бушон до релето си ги има 12.5В
- замерване на управляващото краче на релето - 2,5-5в от 12?! Масата на релето - идеална. Пуснах за сега мост от друго реле по същия начин - пълен контакт, активиране на релето и поне доставих 12те волта до вентилатора. Все още никаква реакция.
По схема ток за нея се взима от позиция 2 на контактния ключ и бушон 12. Запомнете добре БУШОН 12! Ще поясня към края на поста.
Същия бушон доставя ток до релета и управлението на "битрона" за предните вентилатори те работят идеално!
Проверих за всеки случай и контактния ключ:(малко оф топик: нямам идеа дали сбърках, но разкарах металния пин който заключва волана)
Единствено имаше много малко поизносено и като забърсах смазката са си наред нещата.
След това проверих дали вентилаторчето за термодатчика в лайсната завърта, дали идва алтернаторния сигнал и дали имам 12те волта там:
Всичко на линия, но моторчето не завърташе. Изобщо. !? Следваща стъпка бе да проверя кабел C12K който доставя от същия бушон 12 (пак да натъртя за него) ток до бутона за активиране на компресора(този до аварийните светлини). И на него кабел независимо запален или не мотор - 3,2-4волта?!! от 12. Диода на този бушон показващ включеното положение само мъждукаше. Пуснах 12 волта от съседния кабел за подсветката до изходящия кабел 8049. Тогава при запален двигател и натискане копчето за компресора, той започна ясно и отчетливо да включва и изключва.
Набедих транзисторния блок в мотора и купих друг - чисто нов. При закачена букса на мотора - НИЩО! Дори никакво помръдване на вентилатора. За сметка на това двигателя на празен ход на всеки 6 секунди за около 2сек си вдига оборотите и ги смъква. Точно като часовник на 6 сек.Отделно не работеше много читаво като че ли. Откача ли буксата - ок. Никакви алтави обороти. Без значение дали си с пуснат компресор или не.
Реших да опитам как ще е и с друг битрон :
Никаква разлика. След това, реших да опитам с лексията какво ще ми покаже. Когато я купих, като че ли намираше модула за климатика(но това не съм 100% сигурен). Сега нищо.
Та след обстойно ровене:
свалих на компютъра за климатика:
Премерих на неговите пиновете какво идва и установих, че като цяло което ми се струваше логично си е там.
Каква е разликата при откачен компютър - 12те волта на управляващият пин на релето си се появиха като 12 а не 2-4, като също такива и на кабел С12К в бутона за климатика.
Последно - този комп взима 12 волта от същия бушон 12 който "натъртих" и то в близост до точката отдаваща за релето за вентилатора и бутона за компресора. За това им бъркало в здравето.
Та при мен явно този комп е пил студена вода. На първи оглед единствено имаше опушено едно кондензаторче на пин 21. Не знам за сега какво би подлежало на ремонт, и дали си заслужава да се мъча с него или направо да слагам един атмел с мосфет както управление както IvoZx предложи няколко страници назад.
Като намеря от морга друго ЕКУ и опитам какво става ще ви потвърдя на 100%, но за мен си е от там всичките ми ядове.
Да обобщя като за моя случай - на моменти дори при запален мотор ако чукнете бутончето за компресора и то почне да мъждука,или включва смного голямо закъснение вентилатора, колата странно придръпва понякога, не се чува вентилаторчето до темп. датчик.. има голяма вероятност да си заминава този комп. Рапорт даден
И така колата е ксантия 2 модел 1999та! Натъртвам на това, тъй като 1997-1998 е един тип управление на климатроника, 1999-2003 друг. Та аз съм с "другия"
Схемите които ползвам са тези:
Имам изведено фабрично реле на стойка до краката на шофьора което управлява силовата верига (проблема при мкI).
Какво се случи:
- дъждовно време и вентилатора спря. Нито ниска, нито висока никакви степени(как се прибираш бършейки прозорец с кърпа и леско смъкнати прозорци.. добре поне че има ветробрани)
- замерване на тока до вентилатора: нищо. Релето не сработва и не доставя ток до модула на вентилатора. За сметка на това от силовия бушон до релето си ги има 12.5В
- замерване на управляващото краче на релето - 2,5-5в от 12?! Масата на релето - идеална. Пуснах за сега мост от друго реле по същия начин - пълен контакт, активиране на релето и поне доставих 12те волта до вентилатора. Все още никаква реакция.
По схема ток за нея се взима от позиция 2 на контактния ключ и бушон 12. Запомнете добре БУШОН 12! Ще поясня към края на поста.
Същия бушон доставя ток до релета и управлението на "битрона" за предните вентилатори те работят идеално!
Проверих за всеки случай и контактния ключ:(малко оф топик: нямам идеа дали сбърках, но разкарах металния пин който заключва волана)
Единствено имаше много малко поизносено и като забърсах смазката са си наред нещата.
След това проверих дали вентилаторчето за термодатчика в лайсната завърта, дали идва алтернаторния сигнал и дали имам 12те волта там:
Всичко на линия, но моторчето не завърташе. Изобщо. !? Следваща стъпка бе да проверя кабел C12K който доставя от същия бушон 12 (пак да натъртя за него) ток до бутона за активиране на компресора(този до аварийните светлини). И на него кабел независимо запален или не мотор - 3,2-4волта?!! от 12. Диода на този бушон показващ включеното положение само мъждукаше. Пуснах 12 волта от съседния кабел за подсветката до изходящия кабел 8049. Тогава при запален двигател и натискане копчето за компресора, той започна ясно и отчетливо да включва и изключва.
Набедих транзисторния блок в мотора и купих друг - чисто нов. При закачена букса на мотора - НИЩО! Дори никакво помръдване на вентилатора. За сметка на това двигателя на празен ход на всеки 6 секунди за около 2сек си вдига оборотите и ги смъква. Точно като часовник на 6 сек.Отделно не работеше много читаво като че ли. Откача ли буксата - ок. Никакви алтави обороти. Без значение дали си с пуснат компресор или не.
Реших да опитам как ще е и с друг битрон :
Никаква разлика. След това, реших да опитам с лексията какво ще ми покаже. Когато я купих, като че ли намираше модула за климатика(но това не съм 100% сигурен). Сега нищо.
Та след обстойно ровене:
свалих на компютъра за климатика:
Премерих на неговите пиновете какво идва и установих, че като цяло което ми се струваше логично си е там.
Каква е разликата при откачен компютър - 12те волта на управляващият пин на релето си се появиха като 12 а не 2-4, като също такива и на кабел С12К в бутона за климатика.
Последно - този комп взима 12 волта от същия бушон 12 който "натъртих" и то в близост до точката отдаваща за релето за вентилатора и бутона за компресора. За това им бъркало в здравето.
Та при мен явно този комп е пил студена вода. На първи оглед единствено имаше опушено едно кондензаторче на пин 21. Не знам за сега какво би подлежало на ремонт, и дали си заслужава да се мъча с него или направо да слагам един атмел с мосфет както управление както IvoZx предложи няколко страници назад.
Като намеря от морга друго ЕКУ и опитам какво става ще ви потвърдя на 100%, но за мен си е от там всичките ми ядове.
Да обобщя като за моя случай - на моменти дори при запален мотор ако чукнете бутончето за компресора и то почне да мъждука,или включва смного голямо закъснение вентилатора, колата странно придръпва понякога, не се чува вентилаторчето до темп. датчик.. има голяма вероятност да си заминава този комп. Рапорт даден
Последно промяна от longgo на 13 Сеп 2016, 19:23, променено общо 1 път.
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
-
- Мнения: 5729
- Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
- Пол: мъж
- Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: За вентилатора на парното на Xantia
'Би ги Атмел. Тях ги купиха Микрочип, а те каквото са пипнали са го прецакали. Те затвориха центъра за разработка в Дрезден и фирмата в която работя прилапа веднага всички инженери. Те утре идват в България, поне хората от софтуера за годишният уъркшоп, да се запознаем. Та вземи си Nucleo на STM, примерно това: http://bg.farnell.com/stmicroelectronic ... dp/2500224 . Фарнел го доставя в България на следващият ден с UPS ако си го поръчал до 19 часа или за 2-3 дена ако минеш през Комет. Софтуера е лесен, онлайн компилатор тук: https://www.mbed.com/en/ и после дроп във устройството което ти се появява като диск в компютъра. Може и STM32CubeMX +/или AC6 (System Workbench for Stm32) или GnuArmEclipse или MBitz, но MBED-a е най-лесен. Между другото ZX-a ми трови нервите бая време и си взех една платка Stm32F429i-Disco с дисплей и тъчскрийн за 20 евра та си правих сам диагностика в реално време.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!
-
-
- Мнения: 2636
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: За вентилатора на парното на Xantia
Aз още Атмела не познавам като свят ти ме засили в небраното
От днес имам втори модул от морга:
* десния е от Ксара(на него пише 2000)
* разликата която аз видях спрямо оригиналния : единия завършва на N/C , новия на N/D . Номерациите еднакви, на новия платката е по-светла. И на чипа пише v2.3, на моя 2.0
Закачих всичко и отново на доставящият захранване пин без платката +12,5V, с новата платка закачена 3.5V(горе долу както с оригиналната). При запален двигател играе: 0,8-3,5волта. Явно някъде нещо не е наред с бушнно гняздо или радатъчна точка.Ще го мисля по-късно. Взех с мостче +12V от силовия към ел.мотора и ефекта до тук:
- при работещ мотор, като местя плъзгача за температурата от крайно ляво "СТУДЕНО" в крайно "ДЯСНО" моторчето за клапата "ТОПЛО/ХЛАДНО" поне заработи(чува се като се мести).
Ако върна от "ТОПЛО" на "СТУДЕНО" отново се чува как се мести. Това добре, но все още нямам работещ вентилатор.
- вентилаторчето което би трябвало да обдухва датчика НЕ завърта въобще. На червената идва сигнала от алтернатора, на жълтата има 12+ волта, масата (черната) си е читава.. Нямам идея дали постоянно или не трябва да се върти. С него закачено или не по-долните данни са си същите като цяло.
- откачих контролера от мотора, снадих на масата му кабела 18(този на отделното кабелче) който е към минусовата четка и имам следните данни:
Дали ще местя плъзгача за скоростите (ауто-0-макс) разлика няма. Проверих го с мултиметъра - променя си съпротивлението.
Колко волта трябва да очаквам на белия(пин1) и оранжевия(пин3) кабели, ако е нормално работеща тая шашкания?
От днес имам втори модул от морга:
* десния е от Ксара(на него пише 2000)
* разликата която аз видях спрямо оригиналния : единия завършва на N/C , новия на N/D . Номерациите еднакви, на новия платката е по-светла. И на чипа пише v2.3, на моя 2.0
Закачих всичко и отново на доставящият захранване пин без платката +12,5V, с новата платка закачена 3.5V(горе долу както с оригиналната). При запален двигател играе: 0,8-3,5волта. Явно някъде нещо не е наред с бушнно гняздо или радатъчна точка.Ще го мисля по-късно. Взех с мостче +12V от силовия към ел.мотора и ефекта до тук:
- при работещ мотор, като местя плъзгача за температурата от крайно ляво "СТУДЕНО" в крайно "ДЯСНО" моторчето за клапата "ТОПЛО/ХЛАДНО" поне заработи(чува се като се мести).
Ако върна от "ТОПЛО" на "СТУДЕНО" отново се чува как се мести. Това добре, но все още нямам работещ вентилатор.
- вентилаторчето което би трябвало да обдухва датчика НЕ завърта въобще. На червената идва сигнала от алтернатора, на жълтата има 12+ волта, масата (черната) си е читава.. Нямам идея дали постоянно или не трябва да се върти. С него закачено или не по-долните данни са си същите като цяло.
- откачих контролера от мотора, снадих на масата му кабела 18(този на отделното кабелче) който е към минусовата четка и имам следните данни:
Дали ще местя плъзгача за скоростите (ауто-0-макс) разлика няма. Проверих го с мултиметъра - променя си съпротивлението.
Колко волта трябва да очаквам на белия(пин1) и оранжевия(пин3) кабели, ако е нормално работеща тая шашкания?
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
-
- Мнения: 5729
- Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
- Пол: мъж
- Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: За вентилатора на парното на Xantia
Ами 0-5 волта на единият а другият трябва да е "хапчето"-термичен предпазител. Ако е прекъснал и 5-те волта ги няма.
Пп. Нищо не знам по твоя въпрос със сигурност, но такава е логиката с която са работили тези които съм бъзикал.
Пп. Нищо не знам по твоя въпрос със сигурност, но такава е логиката с която са работили тези които съм бъзикал.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!
-
-
- Мнения: 4548
- Регистриран на: 09 Мар 2007, 11:12
- Пол: мъж
- Кара: C3 1.4i 16v BMP5 Exclusive 2007
- Местоположение: София
Re: За вентилатора на парното на Xantia
На трети пин май беше управляващия сигнал. При 0V е максимална скорост. По-високи напрежения и скоростта намалява. При равно на захранващото - вентилатора спира.
Бившите:
'06 C6 2.7 HDI Exclusive
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD
'06 C6 2.7 HDI Exclusive
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD
-
-
- Мнения: 3939
- Регистриран на: 26 Ное 2006, 02:24
- Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
- Местоположение: София
Re: За вентилатора на парното на Xantia
На 12-ти бушон имаш ли 12В (на самия бушон) ?
На кабел C12M на куплунга на самото бушонно табло какво имаш?
На кабел C12M на куплунга на самото бушонно табло какво имаш?
-
-
- Мнения: 2636
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: За вентилатора на парното на Xantia
Много благодаря на включилите се:
PIT, ivo-zx - полезно инфо, благодаря!
Stef - на F12 си ги има 12те волта и те не се променят независимо какво пускам или не пускам. Таблото си работи, отпред битрона.. За конкретния кабел не знам все още. Мисля тези дни да отворя и да се опитам да сваля от буксите кутията с бушоните в купето и да видя да няма там нещо алтаво.
Сега да си призная, че съм се заблудил ама много жестоко:
Както казах и преди, отидох до уж "доверен" магазин и си купих нов регулатор(това когато пуснах моя пост в началото мисля). Но той не промени нищо. Нямаше ѝ помен да е от Валео а вместо това вътре китайска на вид платка с надписи на полски в кутийка от.. Швеция и то на цена към.. прекалено много евра за тази балалайка
Днес обаче като реших да попремеря други работи пак из колата и забелязах нещо което бях пропускал до днес. Вие вероятно веднага ще го видите от снимките
На тази нова платка, както и на почти всички които видях преди малко в ибей или алиекспрес(м/у другото пак така изглеждащи) минуса от буксата е директно до миносовия пин на мотора. Прекъсва се плюса през транзисторите и релето. Нямам идея има ли модел ксантия/берлинго/ксара и т.н. с обърнат контрол но това определено няма общо с оригиналния ми контролер.
Тук на новата радиатора е към плюсовата клема, на оригиналния към минусовата. Това първо. Ще го мисля .
Второ - днес подадох пак номиналното захранване от 12волта към пин5 на компа(който би трябвало да се вземе от F12, (с чието гнездо явно имам ядове) и стартирах колата:
- местене МАКС ХАЛДНО - МАКС ТОПЛО , отново се мести клапата регулираща потока
- при пускане на позиция АУТО отпред двата вентилатора се включват на първа скорост, при позиция 0 спират(това защото мотора е студен)
Явно поне тази част от нещата е както се очаква. Опитах същото с оригиналния комп, и тук втория шамар - работи също като този от ксарата. Клапата се мести, пуска вентилаторите..
И още един въпрос - това смотано вентилаторче на датчика в таблото колко волта трябва да получи от пин 8 на компа за да заработи? Ако е закачено към буксата си то измервам на червения напрежението от сигнала откъм алтернатора около 14,1 -14,2в , на черния си е масата(идеална), на жълтия имам към 13.2-13.5
PIT, ivo-zx - полезно инфо, благодаря!
Stef - на F12 си ги има 12те волта и те не се променят независимо какво пускам или не пускам. Таблото си работи, отпред битрона.. За конкретния кабел не знам все още. Мисля тези дни да отворя и да се опитам да сваля от буксите кутията с бушоните в купето и да видя да няма там нещо алтаво.
Сега да си призная, че съм се заблудил ама много жестоко:
Както казах и преди, отидох до уж "доверен" магазин и си купих нов регулатор(това когато пуснах моя пост в началото мисля). Но той не промени нищо. Нямаше ѝ помен да е от Валео а вместо това вътре китайска на вид платка с надписи на полски в кутийка от.. Швеция и то на цена към.. прекалено много евра за тази балалайка
Днес обаче като реших да попремеря други работи пак из колата и забелязах нещо което бях пропускал до днес. Вие вероятно веднага ще го видите от снимките
На тази нова платка, както и на почти всички които видях преди малко в ибей или алиекспрес(м/у другото пак така изглеждащи) минуса от буксата е директно до миносовия пин на мотора. Прекъсва се плюса през транзисторите и релето. Нямам идея има ли модел ксантия/берлинго/ксара и т.н. с обърнат контрол но това определено няма общо с оригиналния ми контролер.
Тук на новата радиатора е към плюсовата клема, на оригиналния към минусовата. Това първо. Ще го мисля .
Второ - днес подадох пак номиналното захранване от 12волта към пин5 на компа(който би трябвало да се вземе от F12, (с чието гнездо явно имам ядове) и стартирах колата:
- местене МАКС ХАЛДНО - МАКС ТОПЛО , отново се мести клапата регулираща потока
- при пускане на позиция АУТО отпред двата вентилатора се включват на първа скорост, при позиция 0 спират(това защото мотора е студен)
Явно поне тази част от нещата е както се очаква. Опитах същото с оригиналния комп, и тук втория шамар - работи също като този от ксарата. Клапата се мести, пуска вентилаторите..
И още един въпрос - това смотано вентилаторче на датчика в таблото колко волта трябва да получи от пин 8 на компа за да заработи? Ако е закачено към буксата си то измервам на червения напрежението от сигнала откъм алтернатора около 14,1 -14,2в , на черния си е масата(идеална), на жълтия имам към 13.2-13.5
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
-
- Мнения: 4548
- Регистриран на: 09 Мар 2007, 11:12
- Пол: мъж
- Кара: C3 1.4i 16v BMP5 Exclusive 2007
- Местоположение: София
Re: За вентилатора на парното на Xantia
Масово такива модули продават. И аз имам един такъв вкъщи За старата го купих... ама не тръгна с него. Видях, че не е като хората май и ... така си седи в кутийката
Ама нещо мрънках тогава на продавача, щото на снимките в обявата се виждаха някакви моторолски транзистори и определено платката беше друга, вероятно правилния модел. При мен дойде с такива транзистори без надписи и ... историята е ясна...
Ама нещо мрънках тогава на продавача, щото на снимките в обявата се виждаха някакви моторолски транзистори и определено платката беше друга, вероятно правилния модел. При мен дойде с такива транзистори без надписи и ... историята е ясна...
Бившите:
'06 C6 2.7 HDI Exclusive
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD
'06 C6 2.7 HDI Exclusive
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD
-
-
- Мнения: 5729
- Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
- Пол: мъж
- Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: За вентилатора на парното на Xantia
Ето я схемата:
longgo пак ще повторя, това прилича на проблемно "хапче" - термистор.
Имам един вентилатор в гардероба от Саксо, липсват му четките, иначе работи перфектно, колектора и лагерите са добре, но бие и като го позасилиш и почва да се блъска в кафеза. Платката е здрава, PIT, longgo мога да ви го дам ако имате път към Горубляне, аз съм точно до Стеф. Иначе имам чувството че платките на Behr и Valeo са различни, но като ги включиш си работят, обаче на едните транзисторите са PNP, на другите NPN така че платка транзистори не са заменяеми.
longgo пак ще повторя, това прилича на проблемно "хапче" - термистор.
Имам един вентилатор в гардероба от Саксо, липсват му четките, иначе работи перфектно, колектора и лагерите са добре, но бие и като го позасилиш и почва да се блъска в кафеза. Платката е здрава, PIT, longgo мога да ви го дам ако имате път към Горубляне, аз съм точно до Стеф. Иначе имам чувството че платките на Behr и Valeo са различни, но като ги включиш си работят, обаче на едните транзисторите са PNP, на другите NPN така че платка транзистори не са заменяеми.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!
-
-
- Мнения: 2636
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: За вентилатора на парното на Xantia
Благодаря ivo-zx за идеята, но предвид локацията ми дори нов вентилатор ще ми е по-евтин от идване за платката
Има ли снимка или номер на това "хапче/PTC"
Има ли снимка или номер на това "хапче/PTC"
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
-
- Мнения: 3939
- Регистриран на: 26 Ное 2006, 02:24
- Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
- Местоположение: София
Re: За вентилатора на парното на Xantia
По спомен това "хапче" е 20-22 Ома при стайна температура.
Имах няколко случая на "изгорели" бушонни табла - на самите бушони си има всичко, но от бушона до куплунга напрежението се губи. Както казваш, излиза че захранването ти "кляка" под товар т.е. има нежелано съпротивление във веригата. Като много вероятно бих разместил бушонното табло, за да меря на "нашия "куплунг какво излиза.
На един модел Ксантии има и реле за вентилатора зад жабката, по в дясно. Но от няколко години не съм го търсил - не си спомням дали е при Ксантия 1 или 2 !
Имах няколко случая на "изгорели" бушонни табла - на самите бушони си има всичко, но от бушона до куплунга напрежението се губи. Както казваш, излиза че захранването ти "кляка" под товар т.е. има нежелано съпротивление във веригата. Като много вероятно бих разместил бушонното табло, за да меря на "нашия "куплунг какво излиза.
На един модел Ксантии има и реле за вентилатора зад жабката, по в дясно. Но от няколко години не съм го търсил - не си спомням дали е при Ксантия 1 или 2 !
-
- мацкотърсач
- Мнения: 6215
- Регистриран на: 03 Ное 2004, 01:18
- Кара: ше AX electric 13kW
- Местоположение: В ХМ-ите
Re: За вентилатора на парното на Xantia
Нищо не вденАх от написаното...обаче:
компа на климатика е подло животно, ако не види на страничната жица (тая ли си я вързал на маса?) на вентилатора някакво напрежение, пропорционално на управляващото (разбирай 3-ти крак на регулатора, когато е закачен защото се получава делител на напрежение), никога няма да пусне венилатора. Върни си стария регулатор (щото тия имат поне 3 модела с разбъркани крака), вържи си всичко, както е по БДС, и само намери къде се е*е жицата след бушона. И ако подаваш 12в на 5-ти крак на компа, провери дали и релето ги получава. Ако замасиш 3-ти крак, трябва вентилатора да завърти на макс (при налични хубави маса и 12в на дебелите жици - 2 и 4-ти крак)
компа на климатика е подло животно, ако не види на страничната жица (тая ли си я вързал на маса?) на вентилатора някакво напрежение, пропорционално на управляващото (разбирай 3-ти крак на регулатора, когато е закачен защото се получава делител на напрежение), никога няма да пусне венилатора. Върни си стария регулатор (щото тия имат поне 3 модела с разбъркани крака), вържи си всичко, както е по БДС, и само намери къде се е*е жицата след бушона. И ако подаваш 12в на 5-ти крак на компа, провери дали и релето ги получава. Ако замасиш 3-ти крак, трябва вентилатора да завърти на макс (при налични хубави маса и 12в на дебелите жици - 2 и 4-ти крак)
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…
-
-
- Мнения: 2636
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: За вентилатора на парното на Xantia
Sharo, преди малко, без да съм ти чел още поста намерих проблема. 100% вече знам е свързан с кабел/и , и до известна степен .. аз
Все пак, много ви благодаря, че намерихте време да ми отговаряте!
Днес реших да проверя на "установка" как са нещата с моя регулатор, защото след почистване малко на пиновете останах с впечатленеи че на оригиналния транзисторите са си наред.
Така се и оказа. Благодарение на вашите насоки къде какво трябва да очаквам, опитах да "генерирам" управляващ сигнал 0-5V през един 10к потенциометър.
На клемите към мотора : При 0 до 1,2 волта вх. сигнал - релето сработва, от там нагоре нараствайки волтажа на управляващият пин намаля този между четките.
При "зеления" - ако оставя всичко както си е(същата конфигурация на входящите пинове) при 11,9+ волта на управляващия пин релето сработва. Ако започна да намалям под 11.7(някъде е прага) то изключва. Колкото има входа на управляващият сигнал почти толкова и на изхода към клемите. Не помня как бе на ксантия без климатик,но сякаш тази платка може да я контролираш с обикновен потенциометър , но определено няма да тръгне при мен.
По съвета на Stef и IvoZX - проверих "хапчето". Около 17-18ома. При опита ми с подухване на топъл въздух намаля съпротивлението си, при захлаждане се увеличи. Значи работи .
Като за финал - закачих отново моя модул към мотора, свих малко пластинките в буксата към вентилатора, почистих и самия модул от праха на четките. Оставих плъзгача за скоростите на позиция "0". Запалих мотора и взех захранване от кабела за запалката към пин 5. Всичко заработи както се очаква
Намерен евентуален отговор (времето ще покаже)на проблемните ми въпроси:
В: защо вентилатора не духа достъчно, така силно както имах спомен че трябва да е?
О: имало е този проблем с кабелите. При достатъчно стабилни и силни 12 волта към A/C ECU-то вентилатора генерира страхотен поток
В: защо колата на моменти(напълно случаен принцип) забива муцуна главно около 1900-2000 независимо от температура на двигателя или околната(държа нон стоп на ауто климатика)?
О: вероятно заради този проблем с тоците е подаван грешен сигнал от страна на екуто на климатика към екуто на мотора.
В: защо при активиран умишлени компресор чрез бутона на таблото, то той(бутона) само мъждука или се включва чак като подкарам колата..
О: отново е кабелният проблем. Сега при теста с читавите 12 волта към ЕКУ-то на климатика, още при натискане на бутона, диода светва ярко зелено и след секунда се чува как включва компресора.
Остава само следния въпрос: мога ли да сложа термодатчика който е до часовника на друго място и то да е без вентилаторчето си?
Питам защото, все още не схващам как трябва да сработи това нещо. Според мен на определен интервал компа подава на жълтия кабел сигнал и пуска 12те волта от алтернаторния сигнал да задвижат вентилаторчето, но тук не се случва нищо.
Все пак, много ви благодаря, че намерихте време да ми отговаряте!
Днес реших да проверя на "установка" как са нещата с моя регулатор, защото след почистване малко на пиновете останах с впечатленеи че на оригиналния транзисторите са си наред.
Така се и оказа. Благодарение на вашите насоки къде какво трябва да очаквам, опитах да "генерирам" управляващ сигнал 0-5V през един 10к потенциометър.
На клемите към мотора : При 0 до 1,2 волта вх. сигнал - релето сработва, от там нагоре нараствайки волтажа на управляващият пин намаля този между четките.
При "зеления" - ако оставя всичко както си е(същата конфигурация на входящите пинове) при 11,9+ волта на управляващия пин релето сработва. Ако започна да намалям под 11.7(някъде е прага) то изключва. Колкото има входа на управляващият сигнал почти толкова и на изхода към клемите. Не помня как бе на ксантия без климатик,но сякаш тази платка може да я контролираш с обикновен потенциометър , но определено няма да тръгне при мен.
По съвета на Stef и IvoZX - проверих "хапчето". Около 17-18ома. При опита ми с подухване на топъл въздух намаля съпротивлението си, при захлаждане се увеличи. Значи работи .
Като за финал - закачих отново моя модул към мотора, свих малко пластинките в буксата към вентилатора, почистих и самия модул от праха на четките. Оставих плъзгача за скоростите на позиция "0". Запалих мотора и взех захранване от кабела за запалката към пин 5. Всичко заработи както се очаква
Намерен евентуален отговор (времето ще покаже)на проблемните ми въпроси:
В: защо вентилатора не духа достъчно, така силно както имах спомен че трябва да е?
О: имало е този проблем с кабелите. При достатъчно стабилни и силни 12 волта към A/C ECU-то вентилатора генерира страхотен поток
В: защо колата на моменти(напълно случаен принцип) забива муцуна главно около 1900-2000 независимо от температура на двигателя или околната(държа нон стоп на ауто климатика)?
О: вероятно заради този проблем с тоците е подаван грешен сигнал от страна на екуто на климатика към екуто на мотора.
В: защо при активиран умишлени компресор чрез бутона на таблото, то той(бутона) само мъждука или се включва чак като подкарам колата..
О: отново е кабелният проблем. Сега при теста с читавите 12 волта към ЕКУ-то на климатика, още при натискане на бутона, диода светва ярко зелено и след секунда се чува как включва компресора.
Остава само следния въпрос: мога ли да сложа термодатчика който е до часовника на друго място и то да е без вентилаторчето си?
Питам защото, все още не схващам как трябва да сработи това нещо. Според мен на определен интервал компа подава на жълтия кабел сигнал и пуска 12те волта от алтернаторния сигнал да задвижат вентилаторчето, но тук не се случва нищо.
Последно промяна от longgo на 15 Сеп 2016, 14:03, променено общо 1 път.
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
-
- Мнения: 3939
- Регистриран на: 26 Ное 2006, 02:24
- Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
- Местоположение: София
Re: За вентилатора на парното на Xantia
При теб е много топло сега - да показва 17-18 ома
Термодатчика мери температурата на купето в тази позиция и Ас-то топли /студи.
Ако го преместиш ще мери темп. на новото място и може да ти промени комфорта в купето.
Задължително е този датчик да се обдухва, за да мери темп. на въздуха в купето вярно.
Термодатчика мери температурата на купето в тази позиция и Ас-то топли /студи.
Ако го преместиш ще мери темп. на новото място и може да ти промени комфорта в купето.
Задължително е този датчик да се обдухва, за да мери темп. на въздуха в купето вярно.
-
- мацкотърсач
- Мнения: 6215
- Регистриран на: 03 Ное 2004, 01:18
- Кара: ше AX electric 13kW
- Местоположение: В ХМ-ите
Re: За вентилатора на парното на Xantia
Виж да не е блокирало самото моторче. На ХМ го има тоя х*й.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…
-
-
- Мнения: 5729
- Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
- Пол: мъж
- Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: За вентилатора на парното на Xantia
В Мерцедес датчика и вентилаторчето са в таблото, но има маркуче което смуче до огледалото на предното стъкло.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!
-
-
- Мнения: 2636
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: За вентилатора на парното на Xantia
Ами не е блокирало.То какво да блокира на една пласмасова перка с набита бронзова втулка?
Извадих го от корпуса му,движи се идеално лекичко.Ако почна да подавам кратки импулси чрез докосване на плусовата клема претрепва.При подадено постоянно напрежение стои като на спирачка. Нямам идея още за елементите на тая платчица но вероятно има нещо редуващо двете половинки намотки което тук май не работи. Мерси за инфото!
Извадих го от корпуса му,движи се идеално лекичко.Ако почна да подавам кратки импулси чрез докосване на плусовата клема претрепва.При подадено постоянно напрежение стои като на спирачка. Нямам идея още за елементите на тая платчица но вероятно има нещо редуващо двете половинки намотки което тук май не работи. Мерси за инфото!
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 08 Апр 2007, 16:36
- Пол: мъж
- Кара: ше АХ 1.1Mi, XSARA 1.6i 16v, сега PEUGEOT 308SW 2014- 115 лъвчета, PEUGEOT 308 2011- 92 лъвчета
- Местоположение: ВАРНА
Re: За вентилатора на парното на Xantia
А тази тема чете ли?
http://www.clubcitroen.bg/forum/viewtop ... 20&t=24056
http://www.clubcitroen.bg/forum/viewtop ... 20&t=24056
Не е важно дали котката е бяла или черна, важно е да лови мишки. Дън Сяо Пин
За да е щастлив cholev
За да е щастлив cholev
-
- мацкотърсач
- Мнения: 6215
- Регистриран на: 03 Ное 2004, 01:18
- Кара: ше AX electric 13kW
- Местоположение: В ХМ-ите
Re: За вентилатора на парното на Xantia
Умрел е, търси друг.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…
-
-
- Мнения: 3939
- Регистриран на: 26 Ное 2006, 02:24
- Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
- Местоположение: София
Re: За вентилатора на парното на Xantia
През очите ми мина как един колега използвал моторче от мини вентилатор на стара видеокарта. Присадил му ситроенската перка по спомен . Но ако имаш морга под ръка - не си струва упражнеието с присаждане. Иначе моторчето е като моторче на компютърен вентилатор....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта