И така колата е ксантия 2 модел 1999та! Натъртвам на това, тъй като 1997-1998 е един тип управление на климатроника, 1999-2003 друг. Та аз съм с "другия"
Схемите които ползвам са тези:



Имам изведено фабрично реле на стойка до краката на шофьора което управлява силовата верига (проблема при мкI).
Какво се случи:
- дъждовно време и вентилатора спря. Нито ниска, нито висока никакви степени(как се прибираш бършейки прозорец с кърпа и леско смъкнати прозорци.. добре поне че има ветробрани)
- замерване на тока до вентилатора: нищо. Релето не сработва и не доставя ток до модула на вентилатора. За сметка на това от силовия бушон до релето си ги има 12.5В
- замерване на управляващото краче на релето - 2,5-5в от 12?! Масата на релето - идеална. Пуснах за сега мост от друго реле по същия начин - пълен контакт, активиране на релето и поне доставих 12те волта до вентилатора. Все още никаква реакция.

По схема ток за нея се взима от позиция 2 на контактния ключ и бушон 12. Запомнете добре БУШОН 12! Ще поясня към края на поста.
Същия бушон доставя ток до релета и управлението на "битрона" за предните вентилатори те работят идеално!
Проверих за всеки случай и контактния ключ:(малко оф топик: нямам идеа дали сбърках, но разкарах металния пин който заключва волана)


Единствено имаше много малко поизносено и като забърсах смазката са си наред нещата.
След това проверих дали вентилаторчето за термодатчика в лайсната завърта, дали идва алтернаторния сигнал и дали имам 12те волта там:

Всичко на линия, но моторчето не завърташе. Изобщо. !? Следваща стъпка бе да проверя кабел C12K който доставя от същия бушон 12 (пак да натъртя за него) ток до бутона за активиране на компресора(този до аварийните светлини). И на него кабел независимо запален или не мотор - 3,2-4волта?!! от 12. Диода на този бушон показващ включеното положение само мъждукаше. Пуснах 12 волта от съседния кабел за подсветката до изходящия кабел 8049. Тогава при запален двигател и натискане копчето за компресора, той започна ясно и отчетливо да включва и изключва.
Набедих транзисторния блок в мотора и купих друг - чисто нов. При закачена букса на мотора - НИЩО! Дори никакво помръдване на вентилатора. За сметка на това двигателя на празен ход на всеки 6 секунди за около 2сек си вдига оборотите и ги смъква. Точно като часовник на 6 сек.Отделно не работеше много читаво като че ли. Откача ли буксата - ок. Никакви алтави обороти. Без значение дали си с пуснат компресор или не.
Реших да опитам как ще е и с друг битрон :

Никаква разлика. След това, реших да опитам с лексията какво ще ми покаже. Когато я купих, като че ли намираше модула за климатика(но това не съм 100% сигурен). Сега нищо.
Та след обстойно ровене:

свалих на компютъра за климатика:





Премерих на неговите пиновете какво идва и установих, че като цяло което ми се струваше логично си е там.
Каква е разликата при откачен компютър - 12те волта на управляващият пин на релето си се появиха като 12 а не 2-4, като също такива и на кабел С12К в бутона за климатика.
Последно - този комп взима 12 волта от същия бушон 12 който "натъртих" и то в близост до точката отдаваща за релето за вентилатора и бутона за компресора. За това им бъркало в здравето.
Та при мен явно този комп е пил студена вода. На първи оглед единствено имаше опушено едно кондензаторче на пин 21. Не знам за сега какво би подлежало на ремонт, и дали си заслужава да се мъча с него или направо да слагам един атмел с мосфет както управление както IvoZx предложи няколко страници назад.
Като намеря от морга друго ЕКУ и опитам какво става ще ви потвърдя на 100%, но за мен си е от там всичките ми ядове.
Да обобщя като за моя случай - на моменти дори при запален мотор ако чукнете бутончето за компресора и то почне да мъждука,или включва смного голямо закъснение вентилатора, колата странно придръпва понякога, не се чува вентилаторчето до темп. датчик.. има голяма вероятност да си заминава този комп. Рапорт даден
