ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Хantia 1.9 TD - 1999 г.-ниски обороти, тресене, датчик t !

Производство: (1993-2001)
Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Мнение от EXHATOH » 31 юли 2007, 17:37

Попринцип аз ще ги сменя тея биалети и накрайници, но не клопат/сигурен съм на Зетя съм чул и сменял биалета/, виждал съм ги пипал съм ги и не ги чувам грам да клопнат, но за всеки случай ще ги сменя вси пак + предница естествено.
Температурата не е реално показанието както уточних по горе/перките вкл. и изкл./, просто електрически е проблема нещо, отварях таблото, но нищо, питах възможно ли е от датчика на термостата който е само за уреда да го прави. Пак казвам като вкл. фарове или климатик стрелката лудее. Незнам къде е свързващата бръмка.
За дюзата можете ли да ми кажете ако пробвам да си я сваля мога ли да прецакам нещо и мога ли да направя нещо за подобрение. Ако тече от снадката на самата дюза предполагам е лоша работата и трябва да се огледам за нова /колко ли струва/ !

За празния ход препоръчваш да разгледам всички видове серво маркучи, тоци на клапаните и т.н., пак ще докладвам явно. И много ли е опасно да ръчкам винтовете за празния ход/ако си броя навиванията/, щото попринцип не вярвам да гори кай знае колко повече, но ме дразни че имам толкова нередовни неща./Италянска история - пак да кажа/

Извинявам се за безбройните въпроси, но в Плевен е много зле с "майсторите" вервайте ми наплашен съм много и не давам да пипат, по добре аз да си я потроша и жена ми да зее 5 месеца кав съм майстор, че само троша, отколкото някой душманин дет да ми вика ми то ...., ми незнам що така ......... и т.н.
Какво се е случило в този форум ???


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 01 авг 2007, 01:45

Ако се справяш английския, дръпни ръковоството на Хейнс, указано в закачените теми. Там е описано добре как се регулират двата опорни винта за празния ход, също и амортизаторчето на лоста за газта. Ако не, ще трябва да намеря малко време и да извадя и преведа тази част, ще е полезна и други колеги сигурно.
За дюзата, по-добре намери някой дизелджия да я свали и разглоби. Както казах, там задължително се поставят нови медни шайби, вкл. и на главата. Развиването става с дълбока вложка и въобще си иска малко опит, за да не събориш резбата случайно. Може да видиш от морга на старо от същия двигател, после да ти я проверят на стенд (евентуално да се сложи нов разпръсквач) и тогава да се замени.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Мнение от EXHATOH » 12 авг 2007, 16:13

Колеги напоследък само фърлям по едно око и нямам време да драсна два реда!
Започнах да си решавам проблемите по МПС - то /не без ваша помощ/, и ми се иска да споделя опита :
Проблемите са - въздух в нафтата след пренущуване, теч на нафта от последната дюза/дясно ако си пред колата/, решението е общо и доста просто :oops: , смених маркуча за обратна нафта и не съм се сетил да погледна тапичката която затваря последния накрайник.
След побутване на въпросната тапа се оказа, че е доста опечена и се досцепи и падна, след смяната дори ми се струва, че пуши по - малко при по-рязко даване на газ !
Според мен винаги трябва да се тръгва от най-простите неща !!

И така остават проблемите :
- ниските обороти - неработещ обогатител като цяло !!! /мислите ли , че в сервиз на БОШ, биха знаели как работи обогатителя, щом съм с помпа БОШ - тук имаме такъв, но не му се кефя нещо/

- лекото тресене над 100 км.

Помощ приемам всякаква - също и идеи, лошото е че няма време да се отиде при някой клубен сервиз засега! Ще пробвам тук из района да открия някой свестен.
Последна промяна от EXHATOH на 04 сеп 2012, 13:52, променено общо 1 път.
Какво се е случило в този форум ???

Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Мнение от EXHATOH » 14 авг 2007, 17:52

Колега " Водно конче ", можеш ли да помогнеш с ориентир в Хайнеса, примерно кои страници е упътването за регулаж на пустия обогатител, да потърся някой който разбира Англ., че днес се излъгах и отидох при едно майсторче да види обогатителя, почна да пипа оборотите /добре че не успя/ - искаше да мести опорния винт на клапата за газта да свали оборотите. Въобще не беше в час със системата на работа, добре че господ опази помпата!!! Докато погледна и той ръчка с отверки и ключове !!!
Последна промяна от EXHATOH на 04 сеп 2012, 13:53, променено общо 1 път.
Какво се е случило в този форум ???


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 16 авг 2007, 15:52

В Хейнс секция 4В е за дизеловата горивна система
На стр 4В-3 е дадена помпата Бош. Това е моделът преди да се сложи електронния блок, но лостчето за бавните обороти си е същото.
Винт 9 - е за нормалните бавни обороти - мембраната е прибрана и жилото го дърпа
Винт 8 - е за ускорените бавни обороти - мембраната е отпусната и лостчето се опира на този винт.
Ако не ти работи упправлението и самата мембрана, тя стои отпусната (ускорени бавни). За настройването може да подадеш вакуум директно от вакуум помпата към мембраната. Тогава няма да имаш ускорени (за включен климатик и палене на студено), но ще можеш да регулираш нормални бавни.
На стр. 4В-5 и 6 има поглед отгоре на помпата с жилото и е описано как се регулират оборотите.
Ръководството обаче е старо и описва работата с термостатичното активиращо устройство, докато при нашите вместо него е сложена мембраната с вакуумно управление.
Последна промяна от Dragonfly на 15 окт 2007, 18:55, променено общо 1 път.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Мнение от EXHATOH » 16 авг 2007, 17:08

Мерси за инфото колега, доста си в час както винаги, аз също с лаишките си познания по английски/и картинките :) / установих че става въпрос за стария модел /термопатрон/.
Също стигнах и до стр. 22 от същия раздел, там има някакви обяснения за всички компоненти по системата, но ще търся някой със солидни познания по англ./ имам комшийка учител/, да видим има ли нещо което да ме насочи или помогне. Мисля че става въпрос за тестване на системата и др. подобни!!??!!

Идеята за вакума шунтира ел.клапаните и ЕКУ-то, това е много готина идея, но имам и проблем че лоста почти няма ход и жилото е доста хлабаво незнам ще има ли ефект при мен. Поне май немога повече да навредя ако пробвам. Винтовете някак не ми се пипат !

Въпрос : Четох в твое мнение за коригиране на аванса по време на движение от същото устройство, което има връзка с ускорение, пушене и др. подобни, сигурен съм че ми прави проблем не само с ниските и почвам сериозно да търся варианти за ремонт от някой които е запознат със точно това устройство.
Какво се е случило в този форум ???


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 16 авг 2007, 20:43

При тебе в сегашното положение и при хлабаво жило лостчето стои в положение на ускорен празен ход. Някой може да е въртял упорния винт така, че да е блокирал практически хода му.
В Хейнса се казва, при угасен двигател да се отхлаби винта, който стиска жилото и то да се опъне хубаво, като лостчето е опряно в упора за регулиране на бързите обороти. След като се законтри, се стартира двигателя, изчаква се да загрее (някъде към 60 градуса по моя преценка) и компютъра да включи мембраната и да върне оборотите. Тогава се регулират според предписаните. При мен бавните са 800-850, а бързите 900-950.
Това, което ти предлагам с директното връзване на вакуум помпата, е временно решение. Сега времето е топло, при въртене на стартер, няма вакуум и ще е в положение за бързи обороти, със запалването помпата ще направи вакуум и ще дръпне мембраната.
Ходът на жилото при мен е 12-15 мм (грубо казано колкото е дължината на изпъкналото от мембраната маншонче, през което влиза жилото. Когато е изтеглено, предният край на маншончето е прибран на нивото на корпуса на самата мембрана.
1. Проверяваш дали лостчето за смяна на оборотите има ход - трябва да се люлее като кобиличка и да опира на двата опорни винта в двете крайни положения. Ако не се движи, виж кой винт го е ограничил и му направи ход така, че стопорният винт на жилото да се движи около 12-15 мм. След като запалиш двигателя и го оставиш да загрее докъм 60 градуса, натискаш лостчето все едно го дърпа жилото и нагласяш долните обороти с винта. След това пускаш лостчето е с другия винт нагласяш ускорените обороти.
2. Проверяваш дали работи мембраната и вакуум помпата - откачаш главното вакуум маркуче, излизащо от помпата и га свързваш директно с мембраната. Ако не реагира при работещ двигател, значи или няма вакуум, или мембраната е пробита.
- Мембраната може де се провери и с парче тънко маркуче, закачено на нея и смучене с уста.
- Помпата при работещ двигател, като си поставиш пръста на маркучето, трябва да усещаш леко засмукване, прилепяне на кожата ти към отвора.
3. Ако горните две неща работя, остава да провериш електромегнитния вентил. За целта махаш маркучетата и тройника, който разпределя вакуум към двата вентила (вертикалните тръбички са вързани към помпата, хоризонталните отиват към двете изпълнителни устройства - мембрана за оборотите, и клапан за връщане на изгорели газове). Свързваш директно маркучето от помпата към вертикалното на този клапан, чиято хоризонтална тръбичка е свързана с мембраната за оборотите. При мен е вътрешният, по-отдалеченият от казана за ЛХМ. При загрят двигател, клапанът трябва е отворен и да подава вакуум към мембраната. Ако не действа има два варианта:
- компютърът не подава напрежение - може да се провери като се откачи куплунгът и се премери между двете пера (куплунгът се откача със стискане на законтрящото телче към тялото на куплунга).
- не работи самият вентил - може да се измери съпротивлението или да му се подаде директно 12 в и маса към двете пера.

По този ред на работа може чрез елиминиране да се открие причината. Понеже вентилите са точно под засмукващата въздушна тръба от филтъра, а не е желателно двигателят да работи със свалена такава, защото лесно може да глътне нещо в турбината, най-удобно е да развиеш една гайка 10, която е между казана за ЛХМ и вертикалната преграда на купето и държи металната конзолка, на която вентилите са занитени с поп-нитове.
Вентилът за рециркулация на изгорелите газове спокойно можеш да го оставиш откачен от вакуум системата - при по-стари коли като нашите прави известни въртели при палене на полу загрят мотор. Когато се убедиш, че всичко останало работи, можеш да го закачиш, ако искаш. Но особено отражение няма, всъщност, когато е откачен има леко подобряване на "дърпането" на мотора.
При мен, малко след като я купих, установих именно това - прекъсване на бобината на вентила, но успях да го излекувам с малка хирургическа операция. Има ги и нови в АМК, но бяха към 40 кинта май.
Ако имаш още въпроси, питай. Стига да мога, ще отговарям.
Много години вече "лекувам" компютри на приятели по телефона. Сега можем да пробваме същата процедура за автомобил по интернет. :D
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Мнение от EXHATOH » 17 авг 2007, 11:29

Колега не ти знам адреса, но само заради тези всичките разяснения, заслужаваш да пратя по куриер една каса бира !!!
Разпечатвам последния ти пост и почвам /само време да има/ по системата, като цяло ми звучи простичко за проверка, естествено след като ми го обясни :D , незнам дали ще успея, понеже винаги излиза нещо непредвидено, но поне няма да тичам при неразбиращи "майстори", така или иначе не е голям проблем по цял ден се движа с кораба и не ми разваля удоволствието.
Ако и загубата на масло успея да отстраня, остава само колегата "EMO Xantia" от Плевен, да хвърли едно око на хидравличната дейност на колата /тест драйв/ и почвам да :neutral: :drink: !!!
Колата просто много ми пасна и ще я стягам докрай !!!

/Тресенето над 100 км., при мен май ще се окаже пак проста процедура, в момента мисля да сменя накрайници и биалети и ще кажа какво е станало/
Какво се е случило в този форум ???

Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Мнение от EXHATOH » 25 авг 2007, 11:37

Колеги по точката с грешните показания на температурата на таблото имам един въпрос? - Почнах да се обурудвам по системата домашен майстор с мултицет. На нашия модел около горивния филтър има три датчика за температура, при мен синия който е само за индикацията на таблото при загрял мотор не дава съпротивление при всички варианти на мултицета, докато съседния /кафевия/ пак при загрял мотор при 20 к ома показва 2.71. Следователно ако не е на някакъв друг принцип е заминал синия и затова показанията ми са грешни и при натоварване на ел.системата /клима или фарове/ полудява и показва 120 твърдо.
Мислите ли, че може да е на друг принцип различен от останалите ?!?
Или направо да го засилвам в коша и нов след като не показва никакво съпротивление??
Питам понеже от Зетя още имам един нов за 40 лв./кафевия/, който купих вместо проблемното реле, по начина проба грешка, добре че не взех и битрон за 100 лв. тогава !!!

Към dragonfly - колега пробвах с директен вакум към мембраната и схемата работи, но имам чуство, че и други механизми действат на оборотите защото като цъкна климата имам стабилни обороти под 1000 - та. Или устройството проработва при този режим.
http://images19.snimka.bg/003824058.jpg
Ще трябва явно още да поровя, но тези жеги и тоя горещ мотор немогже да се пипа, а колата е в покой само нощем при мен !?!
Последна промяна от EXHATOH на 28 авг 2007, 12:31, променено общо 1 път.
Какво се е случило в този форум ???


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 25 авг 2007, 18:31

Ами горе съм пропуснал май да ти кажа, че проверка за цялостната работа на системата, след като си ги проверил едно по едно, е да пуснеш климатика. Мембраната веднага трябва да се отпусне и да качи оборотите на двигателя. Заедно с това тръгват и перките на радиаторите (друга проверка) - и двете на бавна скорост.
Когато си отпред при двигателя и вдигнат капак, като подаваш с ръка рязко газ, мембраната също трябва да се отпуска (подпомага качването на оборотите) и да се прибере, след като се изфорсира двигателят.

Синият датчик е отговорен за стрелката. Аз също го смених в първите месеци, след като я купих. При нас е по-скъпия - светло син и с два извода. Мисля, че вътре не е просто термистор, а има и някакъв полупроводников елемент. Затова проверката с мултицет дава странни резултати.
Ето ТОЗИ ФАЙЛ, на стр. 2 можеш да видиш таблица и графика за промяната на съпротивлението на кафявия датчик според температурата.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Мнение от EXHATOH » 27 авг 2007, 12:12

Приятелю "wother horse" :D , след проверки по букси и клапани на вакума за обогатителя установих :
- на букса /синя/ постоянен ток 12.5 V, на съседната също./при контакт/
- при проверка за верига на ел.клапана, показва че има, значи тока е затворен а клапана не действа, или като получи ток отваря направо се обърках !?!?
- отдолу на клапаните има свободни щуцери дали съм ощетен от допълнителни маркучи ???
- колега четох че си мерил клапана и ремонтирал, можеш ли да ми кажеш какво трябва да показва при замерване въпросното устройство и на какъв принцип работи ?!??
- и последна молба - ако не ти представлява проблем да си мернеш синия датчик за температура, да видим ще даде ли съпротивление, понеже при мен сработва отвреме на време нормално, да не го купя и да се окаже че не е в него проблема ! На неговата букса идва 8.5 V .


Между другото направих 1-ва крачка към профилактика на хидравликата - 6 - те сфери бяха доста зле, след пълнене на всичките лампата СТОП гасне при самото въртене на стартер, вече не седи по 5-6-7-8-9 секунди. Возията също се промени - следва смяна на LHM и промивка ще се похваля с резултати !!!
Какво се е случило в този форум ???


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 27 авг 2007, 14:33

1. Вентилите се управляват по минус - получават 12в постоянно, а компютърът затваря веригата през минус.
2. Тръбичките отдолу за за връзка с атмосферното налягане при изключен клапан, затова споко, така трябва да е. Отдолу са, за да не влиза вода и боклуци в тях. Вентилът е трипътен - в неработещо състояние простраството зад мембраната е свързано с атмосферата. При включване - към него се подава вакуум, а достъпът до атмосферата се затваря.
3. Най-лесната проверка е като им подаваш директно 12в при откачени куплунги - трябва да се чува цъкането от изтеглянето на котвата на електромагнита. Съпротивлението е омове, но не помня точно колко бяха. Между двата крака вътре има резистор около 300 ома, докато на намотката е на порядък по-ниско. При мен имаше лоша връзка (често се случва, защото е вид точкова заварка) в точката на свързване на намотката към едното краче и понякога сработваше, понякога - не. Докато накрая престана въобще да сработва. С мини шлайф машинка и борче свалих внимателно пластмасата отгоре над крачето до откриване на горната част на Г-образната пластина на клемата и направих хубава заливка с калаен припой. После го залях отново с епоксидна смола. Едновременно с това закачих постоянно един светодиод през резистор между двете жици. По време на работа, след като го включи и диодът светне, след известно време започва да гасне и светва периодично. Интервалът се мени, но не съм сигурен точно по какъв алгоритъм. Това ме навежда на мисълта, че компа или подава импулси, колкото да държи котвата изтеглена, но да намали товара върху крайния транзистор, или шунтира веригата през резистор пак по същите съображения.
4. За датчика ще гледам да замеря какво има там.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Мнение от EXHATOH » 12 сеп 2007, 14:31

Колега - при мен има нещо странно, след проверките които ми описа се оказва, че с директен вакум и извадени маркучи на клапаните колата пуши доста повече, а оборотите не се повлияха особено.
В момента всичко си вързано както трябва и не работи, а оборотите ме се сменят както и когата си искат. Можеш ли да ме насочиш към друга част която вдига оборотите ???
Пример - паля и оборотите са под хиляда /без значение студена или топла/, тръгвам като изключа на скорост над хиляда и доре днес бяха към 1200 вече, после при по загрял мотор и повече каране пак са високи, но малко над 1000 об.
Според мен при неработещ вакум и жило там отзад има нещо друго което си играе!!!
Или да паля някоя сугрин и на Козлудуй при майстора от форума и да я разнищим тая помпа и другите екстри свързани с оборотите.

Между другото дали си мерна датчика за температура свързан с таблото.
Вече незнам кое с кое е вързано и има ли връзка между тоя датчик примерно с ЕГР и оборотите, или си е онзи зеления отзад ?!!??
Последна промяна от EXHATOH на 04 сеп 2012, 13:50, променено общо 1 път.
Какво се е случило в този форум ???

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3217
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Citroenchev » 13 сеп 2007, 14:54

До тук всичките ти неща изглуждаха не чак толкова зле, но това с разхода на масло от литър на 1500 км е вече страшничко.... Започни от там! Такъв разход при тези мотори не е от гумички на клапаните, повярвай ми! Първообраза на този мотор - старото 1.7 Д и 1.9 Д даже нямат такива гумички - причината е че регулирането на клапаните е с пулчета и над клапана има една чаша която не позволява по стеблото на клапана да се стича масло... така че турбо или сегменти. И в двата случая неприятно. Моя разход на масло е около 400 - 600 грама на 10 000 километра, в зависимост от оборотите с която съм я карал, на стария ми Ситроен дето беше 1.9 ТД също....

Всичко останало ти е второстепенен проблем!
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 13 сеп 2007, 15:52

Според мен, по винтовете на помпата е бърникано и е докарана да работи някак си "на слух". Май най-добре е да се заеме с проверка на регулировките специалист.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly


gari
 
 
Мнения: 1789
Регистриран: 05 апр 2007, 20:01
Пол: мъж
Кара: Xantia HDI- 110к.с+++.-комби, Фиат брава 1,9JTD+++, Citroen C5 Х7 Tourer 2.0 HDi (163 Hp) FAP Automatic
Местоположение: Русе

Мнение от gari » 13 сеп 2007, 19:50

Да, такъв разход на масло наистина си е за замисляне. Това да не е шкода 120 на 20 години. Лоша работа. Да не би да става нещо с турбото и от там да го яде, макар, че не съм патил подобни ядове. Дали чак толкова може да духне през турбината? :o
Бивши-ВХ14RE-84г,ВХ-1,4ми-92г,Ксантия-1,6,Ксантия-1,9ТД,Ксантия-2,1ТД+++;Рено Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M;
Сега - Ксантия комби 2,0 HDI-110кс +++, Фиат брава 1,9JTD+++ и Citroen C5 Х7 Tourer 2.0 HDi (163 Hp) FAP Automatic;
Купи си Ситроен и ще забравиш останалите!

Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Мнение от EXHATOH » 14 сеп 2007, 18:07

За да я стегна както искам трябват и пари - за да изкарам пари ми трябва кола и т.н. да не ви занимавам !
Последна промяна от EXHATOH на 04 сеп 2012, 13:55, променено общо 2 пъти.
Какво се е случило в този форум ???


gari
 
 
Мнения: 1789
Регистриран: 05 апр 2007, 20:01
Пол: мъж
Кара: Xantia HDI- 110к.с+++.-комби, Фиат брава 1,9JTD+++, Citroen C5 Х7 Tourer 2.0 HDi (163 Hp) FAP Automatic
Местоположение: Русе

Мнение от gari » 14 сеп 2007, 18:40

А тая кола на колко хиляди километра е , доколкото имаш данни и ако не е тайна разбира се?
Бивши-ВХ14RE-84г,ВХ-1,4ми-92г,Ксантия-1,6,Ксантия-1,9ТД,Ксантия-2,1ТД+++;Рено Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M;
Сега - Ксантия комби 2,0 HDI-110кс +++, Фиат брава 1,9JTD+++ и Citroen C5 Х7 Tourer 2.0 HDi (163 Hp) FAP Automatic;
Купи си Ситроен и ще забравиш останалите!


gari
 
 
Мнения: 1789
Регистриран: 05 апр 2007, 20:01
Пол: мъж
Кара: Xantia HDI- 110к.с+++.-комби, Фиат брава 1,9JTD+++, Citroen C5 Х7 Tourer 2.0 HDi (163 Hp) FAP Automatic
Местоположение: Русе

Мнение от gari » 15 сеп 2007, 15:12

Има два варианта. Ако е на тези километри, трябва да я е карал Шумахер, но даже и той да я беше карал, все пак с малко разум, не вярвам да я докара до тоя хал. Вторият вариант е да не е на тези километри. Колкото пъти ходя така от любов към Ксантиите на Горубляне или по някой други автокъщи - всичките са на тези километри. Жалко! Трябвало е по-вече да гледаш при покупката на екземпляра. Старата ми Ксантия 1,9ТД беше на почти 400 хиляди километра , от които 100 хиляди - мои и не съм имал никакъв проблем по отношение на работа на мотор, турбини или загуба на масло. Примерно - сменям маслото, то е на максимум, след 10 хиляди километра приближаваше минимума. С две думи нищо притеснително. Но при теб трябва серйозно да се огледат нещата от истински майстори. Лошото е, че джамбазите се водят по това, че като видиш кола например на 250 хиляди километра, ще предпочетеш тая на 140 хиляди и за това ги въртят и чакат някое агне да я налапа. Станалото станало, дано се разминеш леко. Че чак на мене ми е болно като е станало така. А са добри коли. Проблема е че са имали лоши стопани. Успех!
Бивши-ВХ14RE-84г,ВХ-1,4ми-92г,Ксантия-1,6,Ксантия-1,9ТД,Ксантия-2,1ТД+++;Рено Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M;
Сега - Ксантия комби 2,0 HDI-110кс +++, Фиат брава 1,9JTD+++ и Citroen C5 Х7 Tourer 2.0 HDi (163 Hp) FAP Automatic;
Купи си Ситроен и ще забравиш останалите!


ruslankonev
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 16 сеп 2007, 22:13
Кара: xantia
Местоположение: sofia

Мнение от ruslankonev » 16 сеп 2007, 22:36

Здравеите колеги, имам един надявам се не голям проблем(става дума за ксантиа 1,9тд).Та проблема ми е че колата ми нещо пуши и немога да разбера защо при положение,че върви яко ,масло не харчи грам.Въпроса ми е:Защо аджеба пуши??? :Help: :Help:

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xantia”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта