ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Кора под двигателя


Автор на темата
Svetli
Нов потребител
Мнения: 37
Регистриран на: 11 Ное 2006, 22:35
Кара: CITROEN C4 SX PACK 1.6i 16V
Местоположение: София

Кора под двигателя

Мнение от Svetli » 21 Ное 2007, 01:04

Днес ходих на технически преглед на колата - 20 000 км. Бях много изненадан, когато ми казаха / а и лично видях/ че нямам кора под двигателя. Отговориха ми, че бензиновите С4 нямат такива кори, но могат да поръчат и да ми монтират.
Въпросите ми са:
1. Как е при вас колеги?
2. Ако наистина нямат кори на бензиновите двигатели, трябва ли да поставям такава..т.е. няма ли да попречи-да речем на оглаждането или нещо друго?

Аватар

CoolMaN®
 
 
Мнения: 7459
Регистриран на: 03 Яну 2013, 12:14
Кара: Citroen B71 DV6C (9HR) /BVM6
Местоположение: 42° 23°

Мнение от CoolMaN® » 21 Ное 2007, 08:43

Мисля, че на дизеловите слагат за да им е по-топло през зимата!
Може би при тебе не е необходимо :)

Аватар

vlad_madzharov
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран на: 26 Фев 2007, 13:14
Кара: Peugeot 307 '06 1,6E16V
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Мнение от vlad_madzharov » 21 Ное 2007, 08:50

На моето 307 с 1,6 бензин също нямам. От пежо ми казаха, че за бензиновия двигател не се слагат такива кори, но може допълнително да се сложи ако искам. Предполагам, че при ситроен е по същия начин


mbm
 
 
Мнения: 343
Регистриран на: 29 Юни 2007, 14:38
Кара: Saab 9-3 SportSedan 1.9 Tid 150 Auto, Nissan Qashqai 4WD 2.0 140 6CVT
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от mbm » 21 Ное 2007, 11:12

И аз нямам кора под двигателя. Казаха ми, че не ми трябва но ако искам можел съм да си поръчам. Не мисля да слагам такава.
Quotable Quotes -
1912 – 1970 – Vince Lombardi – The quality of a person’s life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor.

Аватар

Gotin
 
 
Мнения: 1444
Регистриран на: 19 Окт 2006, 10:31
Пол: мъж
Кара: Фиат Стило 1.6, 16V; Форд С-Маx 2.0 16V
Местоположение: София, Дружба 1

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Gotin » 21 Ное 2007, 15:58

Извинявам се, че се намесвам тук ... макар и Ксарата ми да е по-стар модел от С4, имам кора под капака, а съм с бензинов 1.4 мотор. Мисля че при всички положения е по-добре да има кора, тя не пречи на охлаждането на двигателя, а в същото време през зимата си е далеч по-добре. :wink:
Аз съм Яни. Който ме познава - познава, който не - ще се запознае. :-)

Мило Боже, благодаря ти че бе с нас!

Аватар

dd81
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран на: 14 Ное 2007, 19:56
Кара: Пежо 307 1,6 16V HDI 110кс + чип
Местоположение: София град
Обратна връзка:

Мнение от dd81 » 21 Ное 2007, 18:58

Момчета карам Пежо 307 ХДИ за 2,5 години кората се чупи 2 пъти и в момента е хваната с свински опашки за да изкара зимата ,незнам как се излъгаха в ДЗИ но я платих вече един път и на пролет пак така, моето мнение е че щом нямата не си даваите парите за това нещо според мен не пази кой знае колко. /ако не се лъжа цената маи е около 170лв/

Аватар

turbocharged
 
 
Мнения: 338
Регистриран на: 02 Юни 2005, 23:03
Кара: C4 2.0 HDi 168 SX Pack, ZX 1.4i
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от turbocharged » 21 Ное 2007, 21:37

Кората пази от двигателя и всичко около него от пръскането на вода и кал от пътя. Също сваля съпротивлението с въздуха и е за обезшумяване.
За C4 освен пласмасовите май има и метални кори.

Аватар

zvezdi
 
 
Мнения: 870
Регистриран на: 07 Юли 2007, 14:30
Пол: мъж
Кара: Citroen DS4 HDI160 BVM6
Местоположение: София

Мнение от zvezdi » 21 Ное 2007, 21:43

Gotin написа:............. имам кора под капака, ...............
Май колегите обсъждат кора под двигателя?
Изображение

Аватар

Gotin
 
 
Мнения: 1444
Регистриран на: 19 Окт 2006, 10:31
Пол: мъж
Кара: Фиат Стило 1.6, 16V; Форд С-Маx 2.0 16V
Местоположение: София, Дружба 1

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Gotin » 22 Ное 2007, 14:24

zvezdi
Не чета достатъчно :po tikvata:
Аз съм Яни. Който ме познава - познава, който не - ще се запознае. :-)

Мило Боже, благодаря ти че бе с нас!


fabiani
Редовен
Мнения: 54
Регистриран на: 28 Юли 2006, 01:50
Кара: Астра G,Fabia,C 4
Местоположение: София

Мнение от fabiani » 22 Ное 2007, 19:05

Колега,аз карам Ц4 1.4иSX ,купих я октомври 2006г и имам кора под двигателя-затова ми сменят маслото през пръчката на маслото с вакум-защото нямат достъп до пробката заради тази кора-каква и е функцията,обаче незнам!


Автор на темата
Svetli
Нов потребител
Мнения: 37
Регистриран на: 11 Ное 2006, 22:35
Кара: CITROEN C4 SX PACK 1.6i 16V
Местоположение: София

Мнение от Svetli » 22 Ное 2007, 23:25

До тук ми стана ясно следното: едни имат, други-не кора под двигателя. Защо е така?

Аватар

Joro RR
 
 
Мнения: 309
Регистриран на: 20 Мар 2007, 14:19
Кара: A4 1.8T Quattro
Местоположение: Dublin/Бургас

Мнение от Joro RR » 22 Ное 2007, 23:53

fabiani написа:Колега,аз карам Ц4 1.4иSX ,купих я октомври 2006г и имам кора под двигателя-затова ми сменят маслото през пръчката на маслото с вакум-защото нямат достъп до пробката заради тази кора-каква и е функцията,обаче незнам!
Всеразпространена е практиката да се сменя маслото през отвора на пръчката за маслото, поне така са ми казвали от сервизите.

Аватар

CoolMaN®
 
 
Мнения: 7459
Регистриран на: 03 Яну 2013, 12:14
Кара: Citroen B71 DV6C (9HR) /BVM6
Местоположение: 42° 23°

Мнение от CoolMaN® » 23 Ное 2007, 00:13

В service.citroen.com пише, че това е SOUND PROOFING, т.е. звуков изолатор но защо и някои бензинови двигатели имат, не мога да си го обясня :idea:


sphereholic
 
 
Мнения: 1789
Регистриран на: 29 Юни 2006, 15:37
Кара: ...

Мнение от sphereholic » 23 Ное 2007, 09:26

Звуковите вълни от двигателя се отразяват от пътната настилка и се връщат обратно в купето - затова е тази кора. Пробвайте да шофирате във въздуха да видите дали ще чувате нещо, било то с кора, или без :lol:

Подобен е ефекта от отворен люк при преминаване под надлез.

Аватар

CoolMaN®
 
 
Мнения: 7459
Регистриран на: 03 Яну 2013, 12:14
Кара: Citroen B71 DV6C (9HR) /BVM6
Местоположение: 42° 23°

Мнение от CoolMaN® » 23 Ное 2007, 09:32

Това е добре, но защо някои бензинови двигатели имат други не :) а при дизел май всички имат


Автор на темата
Svetli
Нов потребител
Мнения: 37
Регистриран на: 11 Ное 2006, 22:35
Кара: CITROEN C4 SX PACK 1.6i 16V
Местоположение: София

Мнение от Svetli » 24 Ное 2007, 22:09

Е, имам вече и аз кора :) Струваше ми 240 лв. Вероятно няма пряк ефект, но относително пази двигателя, подържа го в по-добър температурен режим, намалява въздушното съпротивление а с това и разхода...
Благодаря на всички от АМК - Красимир, Николай, коректния и компетентен Румен-началник автосервиз, Теди и т.н. Бяха много любезни и отзивчиви. :bravo:
Е, ако някога се наложи, няма да има спестя :po tikvata:
Последно промяна от Svetli на 26 Май 2008, 22:34, променено общо 1 път.


ЧефоС
 
 
Мнения: 840
Регистриран на: 15 Окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Мнение от ЧефоС » 25 Ное 2007, 15:40

Моята е бензинова, и ИМА пластмасова кора под двигателя.
Последно промяна от ЧефоС на 26 Ное 2007, 10:49, променено общо 1 път.


l_grigorov
 
 
Мнения: 175
Регистриран на: 19 Ное 2007, 18:10
Кара: С5 2,2 HDI Exclusive+ 2001
Местоположение: В.Търново

Мнение от l_grigorov » 25 Ное 2007, 22:49

Мдаааааааа. От прочетеното по-горе си правя изводи, че всички с 1,4 мотор имат кори, а тези с 1,6 мотор нямат (важи и за колегата с пежото), ама що е така ????????? Май само проектанта ще може да каже. Бас хващам, че ако попитате АМК няма да ви дадат смислен отговор. Иначе наистина кората си е предимство. Пази чистичко, не мокри важни електрически елементи в коша и намалява въздушното съпротивление и шума.


mbm
 
 
Мнения: 343
Регистриран на: 29 Юни 2007, 14:38
Кара: Saab 9-3 SportSedan 1.9 Tid 150 Auto, Nissan Qashqai 4WD 2.0 140 6CVT
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от mbm » 26 Ное 2007, 19:54

Аз като я купих и разпитвах дилърката (която вече не работи там) защо няма и дали не е добре да се монтира. Дигаха рамене с някои свои колеги (включително от сервиза, няма да кажа кой точно) - така били С4-ките, някои имали някои нямали ... един вид ако много искаш, купи си я като опция обаче не знам за какво ти е ...

Като чета предните постове, мисля и аз да си поръчам - метална. Основните доводи, които ме навеждат на тази мисъл са - шумоподтискане и температурния режим на двигателя през зимата.

@Svetli, забелязваш ли съществена разлика откъм шумоподтискане като я покара по-дълго време с кора?
Quotable Quotes -
1912 – 1970 – Vince Lombardi – The quality of a person’s life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor.


Автор на темата
Svetli
Нов потребител
Мнения: 37
Регистриран на: 11 Ное 2006, 22:35
Кара: CITROEN C4 SX PACK 1.6i 16V
Местоположение: София

Мнение от Svetli » 28 Ное 2007, 21:46

Честно, почти не се усеща разлика в шума - може би при бавна скорост в града е станала по-тиха. Важно е, че няма да влиза луга, лед, кал и т.н в двигателя особенно през зимата. Дали е по-икономична? Не съм я засичал колко гори, а и е без значение някаква малка икономия.Тя зависи и от стила на шофиране.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Аксесоари”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост