ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Комфортни сфери I.F.H.S.

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko

Потребителски аватар

Автор на темата
Rincewind
 
 
Мнения: 464
Регистриран: 11 мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от Rincewind » 25 май 2011, 20:52

От една седмица вещицата ми е с 6 нови комфортни сфери на I.F.H.S. (съотвено LDS-а също беше сменен) Засега изминах 500-600 км и съм много доволен - колата вози малко по-меко :ilovecitroen:, откъм возия май си стана малко по-друга кола :super: Не мисля, че е станала по-нестабилна. И най-важното - вече не тропа на разпадане при по-малки неравности :dance:
Препоръчвам ги, ако на някой случайно му се наложи смяна.
П.С. Смяната си беше наложителна, понеже старите сфери (оригиналните на 10 г. и 200000+ км) много се бяха разтропали, а и вече возеше по-твърдо.
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997


Jovani
 
 
Мнения: 3414
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от Jovani » 25 май 2011, 21:19

Откъде и на каква цена са сверите? Модел?
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

jam
The big bad wolf
Мнения: 2039
Регистриран: 12 яну 2008, 19:56
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.0 HDI 110h.p. break (Фиона)
Местоположение: Бургас/София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от jam » 25 май 2011, 21:21

Каква е разликата между тези и оригиналните,че са комфортни? :hmm:
Фиона - Изображение

Потребителски аватар

DeMonev
 
 
Мнения: 178
Регистриран: 17 яну 2007, 16:29
Кара: Peugeot 407 2.2 HDI, Peugeot 307 1.6 HDI, Peugeot 106 1.5D
Местоположение: под звездите
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от DeMonev » 25 май 2011, 21:46

Те това инфо направо ме запали. Колега, дай по-бързо информация, че от много време ги мисля тия сфери.

Потребителски аватар

Автор на темата
Rincewind
 
 
Мнения: 464
Регистриран: 11 мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от Rincewind » 25 май 2011, 22:04

Ето линк към актуалния каталог на I.F.H.S. Модел - вече според модела Ситроен :)
В каталога се вижда, че освен стандартните сфери се предлага и комфорт вариант. Така и не можах да намеря информация, каква е точно разликата между комфортните и нормалните. Най-вероятно малко по-високо налягане и друг отвор, а оттам и по-мекото возене. Не можах да намеря сайт производителя, може и да нямат.
Сферите на I.F.H.S. ("белгийските") се предлагат от Скан тех, но не знам дали за С5 предлагат от комфортните. При тях една сфера е 170 лв.! Аз си ги поръчах от Германия (citropart.de, съответно онлайн shop-a), понеже там бройката е 55 € (107.57 лв):
6 сфери х 55 € = 330 €
5 л. LDS х 9.5 € = 47.5 €
доставка = 45 €
отстъпка 15€
ОБЩО: 407.5 € (797 лв.)

Ако си ги бях взел от БГ (Скан тех):
6 сфери х 170 лв = 1020 лв
5 л. LDS х 29 лв = 145 лв
ОБЩО: 1165 лв

Дори вариант със сфери от Ксантия, всичко взето от бг, разликата в цената не е особено голяма:
4 сфери х 67 лв = 268 лв
2 регулаторни сфери х 170 лв = 340 лв
5 л. LDS = 145 лв
ОБЩО: 753 лв
Като предполагам, че в този случай разходите за монтаж ще са по-високи, понеже казанчето за антифриза трябвало да се измества. За повече информация -> Ясен.

Човекът от citropart.de е коректен, всичко по поръчката/доставката мина ок. Прави малка отстъпка, пише си го на сайта му, затова най-добре предварително да се пита по емайл :)
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997

Потребителски аватар

dhv
 
 
Мнения: 788
Регистриран: 29 апр 2008, 22:47
Кара: XM V6 Exclusive; XM 2.1TD; Xantia 1.6i; BX Pallas 1.8TD '93
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от dhv » 25 май 2011, 23:00

Мисля че комфортните трябва да са с по-голям обем, не с по-високо налягане. Налягането не трябва да се повишава спрямо оригиналното. Отворите и пластините също са различни, така се постига по-мекото возене.
"Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."


Gaydarov
 
 
Мнения: 342
Регистриран: 10 авг 2010, 19:26
Кара: С5 2.2 HDI BREAK 2002 г. вече бивш...Сега Мицубиши Аутлендър 2,2 DID
Местоположение: гр. Девин

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от Gaydarov » 26 май 2011, 08:30

Колега Rincewind ,евала , че си се сетил :evala: !Яд ме е , че когато сменях отпред сфери, не видях в каталога на Скан-тех да има такива сфери.И аз много бих искал да се омекоти преминаването през остри ръбове и неравности, както и да се намали страничното залюляване през диагонални неравности.Ако наистина сега возията ти е по-мека,(по-ситроенска :) ), и аз бих ги сменил-отново.Ще чакаме по-нататък коментари на ''возенето'', като минеш още километри!!!И още веднъж евала :bravo:

Потребителски аватар

Tzani
 
 
Мнения: 1175
Регистриран: 31 яну 2007, 15:06
Кара: .
Местоположение: София

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от Tzani » 02 юни 2011, 21:50

А дали се сети да замериш отворите преди да ги монтираш?

Потребителски аватар

Автор на темата
Rincewind
 
 
Мнения: 464
Регистриран: 11 мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от Rincewind » 02 юни 2011, 23:12

Въобще не се сетих да премеря отворите. Задните странични сфери бяха с по-малък отвор, отколкото оригиналните, но за сметка на това, задната централна сфера беше с по-голям отвор от оригиналната. Явно така играят с отворите в комбинация.
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997

Потребителски аватар

Tzani
 
 
Мнения: 1175
Регистриран: 31 яну 2007, 15:06
Кара: .
Местоположение: София

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от Tzani » 03 юни 2011, 19:23

Не точно.

Оригиналните са със съчми и два шплента, и диаметъра на отвора не е сравним.

На тези на IFHS отворите са "стандартни", като на зелените. Така че е нормално да са по-малки.

Питането ми е, защото зелени сфери със диаметър като тези които си купил, би следвало да са взаимозаменяеми, а съответно по-евтини.

Ако някога ги сваляш по някаква причина, моля те да мернеш диаметрите. :drink:


Gaydarov
 
 
Мнения: 342
Регистриран: 10 авг 2010, 19:26
Кара: С5 2.2 HDI BREAK 2002 г. вече бивш...Сега Мицубиши Аутлендър 2,2 DID
Местоположение: гр. Девин

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от Gaydarov » 13 ное 2015, 19:44

Днес и аз смених предните две сфери с нови, т. нар. комфортни.Първите ми впечатления са малкооо... не знам точно...Че вози по-меко предницата, определено е така.Като я натиснеш отпред (да се залюлее)си е чиста Ксантия, от най -меките.През леки гърбици , легнали полицаи и др. преминава по-меко. В завой не се усеща по-нестабилна(на нормален асфалт).Преди задницата беше по-мека , сега е обратното(което не е много нормално, по принцип)Единствено ме дразни малко ,че се залюлява цялата предница, нагоре -надолу,(не странично),и като спра рязко , е като кола от стар американски филм(покланя се леко).Иначе страничното залюляване (изключително дразнещо за мен)намаля доста.С изненада установих , че всъщност по-твърдата возия на Ц5, сравнена с Ксантия, май-май ми е паснала повече :o .Отворите на сферите са (на око ) около 1,5 мм, налягане 62 атм.Ще покарам така известно време , а ако "мекото " ми дойде в повече, ще стесня малко отворите.Пробвано е и работи. :)

Потребителски аватар

angel_hart
 
 
Мнения: 456
Регистриран: 10 сеп 2007, 21:49
Кара: С-5 II 2.0HDI 2006г. exclusive,Ситроен-С3 II 1.4HDI exclusive
Местоположение: гр.Хасково

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от angel_hart » 15 ное 2015, 11:19

Колега Gaydarov, а каква е цената на комфортните сфери към момента?
Ситроен-Axel 1.1
Ситроен-ХМ 2.0I
Ситроен-ZX 1.4 Aura
Ситроен-Xantia II 1.9TD
Ситроен-С5-I 2.2HDI
Ситроен-C5-II 2.0HDI
Ситроен-С3-II 1.4HDI


Gaydarov
 
 
Мнения: 342
Регистриран: 10 авг 2010, 19:26
Кара: С5 2.2 HDI BREAK 2002 г. вече бивш...Сега Мицубиши Аутлендър 2,2 DID
Местоположение: гр. Девин

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от Gaydarov » 15 ное 2015, 21:56

Бяха около 140 лв едната.Впрочем леко ги тунинговах вече, като им стесних отворите , защото не ми хареса как започна да се люлее и ударът при слизането от легнал полицай беше малко в повече.Днес пътувах 200 км и вече ми хареса возията. Почти като оригиналната , като минава малко по-меко през бабуни (легнали полицаи, паваж и др.), и най-важното -досадното странично залюляване МНОГО намаля!

Потребителски аватар

yan4o
 
 
Мнения: 1002
Регистриран: 09 юни 2005, 11:30
Пол: мъж
Кара: С5 2.0hdi '03 - червен хипопотам с топки
Местоположение: Варна
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от yan4o » 16 ное 2015, 11:32

Gaydarov, от писанието ти разбирам, че страничното залюляване намалява осезаемо когато сферите са по-комфортни, нали така? Иде реч за залюляването, което се получава, когато на по-ниска скорост гумите (от единия мост) преминават не едновременно по неравностите, т.е. не са симетрично разположени по пътя? Защото продължава да ме тормози това нещо и се чудя дали има решение....
Минута смях прибавя година живот. Условно. :-)

Потребителски аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 767
Регистриран: 08 май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia '96 1.8 16V
Местоположение: Sofia

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от Ю.Вълчинов » 16 ное 2015, 11:33

Ако имате странично залюляване вижте си състоянието на задния мост, при мен изчезна след пълна ревизия на него. Като нито съм пълнил сфери или правил нещо по хидравликата.

Потребителски аватар

yan4o
 
 
Мнения: 1002
Регистриран: 09 юни 2005, 11:30
Пол: мъж
Кара: С5 2.0hdi '03 - червен хипопотам с топки
Местоположение: Варна
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от yan4o » 16 ное 2015, 11:39

Задния мост го ревизирах малко след като взех колата - има-няма 3 години и нямаше промяна в това отношение.
Минута смях прибавя година живот. Условно. :-)

Потребителски аватар

stamenov1
 
 
Мнения: 1677
Регистриран: 15 авг 2006, 11:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен C5 1.6 HDI 2006 г., Ксантия 1.6 газ "star gas" без екстри+економайзер, климатроник, вече и ксенон 5000 к., 95 г. вече не Рено Рапид 1.1 газ-бензин
Местоположение: Плевен - Ралево
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от stamenov1 » 16 ное 2015, 16:11

Gaydarov, а на какъв диаметър промени отворите на сферите?
ХОРА КАРАЙТЕ РАЗУМНО! УМНИЯТ ОТСТЪПВА !!!
ПРАВЕТЕ ДОБРО, ЗАЩОТО ЗЛОТО В СВЕТА И БЕЗ ТОВА Е МНОГО!!!
КАРТА №228
Продавам очила за нощно шофиране и мъгла


Gaydarov
 
 
Мнения: 342
Регистриран: 10 авг 2010, 19:26
Кара: С5 2.2 HDI BREAK 2002 г. вече бивш...Сега Мицубиши Аутлендър 2,2 DID
Местоположение: гр. Девин

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от Gaydarov » 16 ное 2015, 21:59

Предполагам , залюляването намаля, защото налягането е 62 , а не 52 атм. , но дали просто това налягане успява да изтласка по-бързо гумата надолу, преди купето да успее да се е наклонило(залюляло)....Да пукна ...ако знам :wink: Задния мост е ревизиран .Няма връзка с люлеенето странично.
А отворите ги намалих до 0,6 мм, пробно , като мислех ако ми е много твърдо, после да разширявам по малко.Всъщност на оригиналните (но не заводски ) е пак толкова малък отвора, така че в момента по-добрата возия е почти само от по-високото налягане.Като не забравяме и големите отвори около централния, върху коити има демпферни пластини.Тези отвори е възможни също да са различни , а ми се стори , че и самите пластини са по-меки.Но това са предположения...

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4000
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от liuliu » 17 ное 2015, 10:05

Някой знае ли на кой производител са сферите за първоначално вграждане?
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

akson25
Четящ
Мнения: 4
Регистриран: 25 окт 2015, 00:44
Пол: мъж
Кара: Citroen Dyane 6 (1978),Citroen C5 2.2HDI Exclusive (2003)
Местоположение: Македония

Re: Комфортни сфери I.F.H.S.

Мнение от akson25 » 19 ное 2015, 16:09

Оригиналните сфери (за първоначално вграждане) се произвеждат в завода на PSA в Каен Франция, където се произвеждат и останалите части от хидравликата като хидравличните помпи итн.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост