ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

масла, гуми, свещи, филтри, накладки ....

Модератор: DeMonev

Потребителски аватар

qko_mlqko
мътеница
Мнения: 1658
Регистриран: 07 дек 2008, 14:35
Кара: Xantia 1,9TD 1995та с 8 сфери и много зъл BX 4WD 1,9D произведен незнайно кога; Honda CB600F Hornet
Местоположение: Видин / София

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от qko_mlqko » 03 яну 2013, 12:23

Bisser написа: Интересно ми е, защо, загубените японци препоръчват на скутера (Хонда) да се сипва само висококачествено синтетично 2Т масло? Може би, защото произвеждат масло и искат да купувам от тях???
По същата логика, поради която се препоръчва масло ТОТАЛ за нашите коли... От някакви конструктивни съображения + някакъв договор между компаниите и готово :)

Колега ivo2, знаеш ли защо дизеловото гориво за автомобили е мазно на пипане? Знаеш ли какво е устройството на една най обикновена ГНП? Знаеш ли какви са допуските в размерите на някои от детайлите? Това не са въпроси с цел заяждане!!! Просто искам да подкрепиш твърдението си и да се обосновеш, както би трябвало да бъде. Истината се ражда в спора...


Иначе червеното масло за резачки е най- добро, безспорно. Но пък е нереално скъпо :mrgreen:
90 YEARS OF 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE'

" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "

Потребителски аватар

nikotin
 
 
Мнения: 2222
Регистриран: 29 май 2008, 15:01
Кара: C5 II '07 2.0 тракалник
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от nikotin » 03 яну 2013, 12:43

На мен ми стана интересно. Моля те разкажи защо е мазно дизеловото гориво?
Няма по- хубава кола от 20+ годишен хм с гуми втора употреба и без винетка движещ се на прецедено през дънки олио.

Потребителски аватар

ivo2
 
 
Мнения: 806
Регистриран: 10 ное 2008, 23:05
Пол: мъж
Кара: Citroen C-5 2006g. 2.0HDI 138cv AUDI a4 1.8 125cv.
Местоположение: España/Bulgaria

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от ivo2 » 03 яну 2013, 13:38

qko_mlqko написа:
Bisser написа: Интересно ми е, защо, загубените японци препоръчват на скутера (Хонда) да се сипва само висококачествено синтетично 2Т масло? Може би, защото произвеждат масло и искат да купувам от тях???
По същата логика, поради която се препоръчва масло ТОТАЛ за нашите коли... От някакви конструктивни съображения + някакъв договор между компаниите и готово :)

Колега ivo2, знаеш ли защо дизеловото гориво за автомобили е мазно на пипане? Знаеш ли какво е устройството на една най обикновена ГНП? Знаеш ли какви са допуските в размерите на някои от детайлите? Това не са въпроси с цел заяждане!!! Просто искам да подкрепиш твърдението си и да се обосновеш, както би трябвало да бъде. Истината се ражда в спора...


Иначе червеното масло за резачки е най- добро, безспорно. Но пък е нереално скъпо :mrgreen:
И кои от посочените от теб(вас) детайли и части на дизелов ДВГ са убягвали като механично изпълнение на автомобилните инженери?И защо по дяволите в инструкциите на автомобила ми е посочено да наливам чист дизел?
Маслото Тотал се налива в друг конструктивен отвор на двигателя.
Не подценявай инженерната мисъл за да наливаш допълнително масло в дизела (то си е твой избор).
Моята кола от нова изпушва при запалване както и от смяна до смяна на масло е необходимо доливане с масло.
Значи конструкторите явно са помислили за варианта да има минимален разход на такова.
Защо аз трябва да си усложнявам живота КУПУВАЙКИ допълнително такова за в горивото?
Ще ми гори по малко?-НЕ , колата и сега пада до 4,9/5,0 л/100км какво като сипя масло ще ми гори 4,5л двигател 2,0 и 138 коня :ccc:
Не считам за нужно особено при наличието на ЕГР -клапан който вкарва мазнотии и катрани в мотора да засилвам нещата допълнително с масло!
И защо да спорим?Аз така мисля и точка.Ако карах Вартбург е друга манджа ама уви. :wink: :drink:

Потребителски аватар

qko_mlqko
мътеница
Мнения: 1658
Регистриран: 07 дек 2008, 14:35
Кара: Xantia 1,9TD 1995та с 8 сфери и много зъл BX 4WD 1,9D произведен незнайно кога; Honda CB600F Hornet
Местоположение: Видин / София

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от qko_mlqko » 03 яну 2013, 23:44

Не видях отговор на въпросите си :) Най- малкото НИКЪДЕ не споменах разход на гориво или пък разход на двигателно масло, не знам каква е връзката и защо ми се изтъква като аргумент? :skratch: Моето питане беше друго...

И още един въпрос, пак по темата- по какво се различават нафтата за отопление и тази за дизелов двигател? :drink:
90 YEARS OF 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE'

" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "

Потребителски аватар

metonick
 
 
Мнения: 1409
Регистриран: 17 окт 2008, 16:16
Пол: мъж
Кара: Ситроен ХМ 2.5ТD Ex. & С4 1.4 VS
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от metonick » 04 яну 2013, 09:00

По количеството на парафините и сярата.
"Човекът е човек когато е на път" .....с хидравлично окачен Ситроен

Потребителски аватар

dhv
 
 
Мнения: 786
Регистриран: 29 апр 2008, 22:47
Кара: XM V6 Exclusive; XM 2.1TD; Xantia 1.6i; BX Pallas 1.8TD '93
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от dhv » 04 яну 2013, 09:43

По-важен е въпросът КОГА се промени драстично съдържанието на сяра в нафтата за дизелите. Тогава ще стане ясно на кои дизели трябва да се добавя смазка (в частност 2Т масло) и на кои НЕ трябва. В АМК се продава добавка за стари дизели (много сходна с 2Т масло), именно поради нулевите смазващи свойства на съвременната нафта.
"Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

Потребителски аватар

moni74
 
 
Мнения: 2256
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от moni74 » 04 яну 2013, 14:50

ivo2 написа: Моята кола от нова изпушва при запалване както и от смяна до смяна на масло е необходимо доливане с масло.
Значи конструкторите явно са помислили за варианта да има минимален разход на такова.
Моята кола я купих на 4г и 90 000км. Оттогава НЕ изпушва и НЕ доливам масло между смените /около 20 000км/. Поддържам си ФАП-а и доливам ЕОЛИС, вече е на 197 000км.
НО все пак мисля да пробвам с маслото от Кауфланд, най-малкото защото това което купуваме от родните бензиностанции не е никакъв дизел, а лайна. И едва ли 400мл 2Т масло на 80 литров резервоар ще има отрицателен ефект.
Всеки има глава на раменете и си преценява сам. Но да говорим за френски инженери в комбинация с български дизел.... Те ако дойдат тук сигурно ще се хванат за главите.
Клубна карта №00071
Изображение

Потребителски аватар

ivo2
 
 
Мнения: 806
Регистриран: 10 ное 2008, 23:05
Пол: мъж
Кара: Citroen C-5 2006g. 2.0HDI 138cv AUDI a4 1.8 125cv.
Местоположение: España/Bulgaria

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от ivo2 » 04 яну 2013, 16:24

Няма кола която да не пипа маслото!
Мисли си и си пиши каквото искаш , но е така.
п.п. моето масло се сменява 30 000км. ( и сигурно не би долял :eiii: ) моята пък я взех нова ,к"во сега ще мерим пишки ли?
:drink:

Потребителски аватар

Georgi Nedelchev
 
 
Мнения: 2028
Регистриран: 22 яну 2008, 13:33
Кара: ZX
Местоположение: Русе

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от Georgi Nedelchev » 04 яну 2013, 16:25

В Испания се сменява на 30000 км, в Италия на 230 000 - като дойде в България :xixi3:

Потребителски аватар

ivo2
 
 
Мнения: 806
Регистриран: 10 ное 2008, 23:05
Пол: мъж
Кара: Citroen C-5 2006g. 2.0HDI 138cv AUDI a4 1.8 125cv.
Местоположение: España/Bulgaria

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от ivo2 » 04 яну 2013, 16:27

:offtopic: А у Русе? :mmm:

Потребителски аватар

Georgi Nedelchev
 
 
Мнения: 2028
Регистриран: 22 яну 2008, 13:33
Кара: ZX
Местоположение: Русе

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от Georgi Nedelchev » 04 яну 2013, 16:32

У Русе, на такава С5, като тая която си купил нова, се сменя - не се сменява масло на 20 000км ,а при изключително градски пробег - на 15 000 км. По-късият интервал на обслужване е предвид некачествени горива и запрашена среда :mrgreen:

Потребителски аватар

moni74
 
 
Мнения: 2256
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от moni74 » 04 яну 2013, 17:07

ivo2 написа:Няма кола която да не пипа маслото!
Мисли си и си пиши каквото искаш , но е така.
п.п. моето масло се сменява 30 000км. ( и сигурно не би долял :eiii: ) моята пък я взех нова ,к"во сега ще мерим пишки ли?
:drink:
Аз нямам намерение скоро да забия едни 50к и нагоре за нова кола. Стига ми да си взема и 4-5 годишна.
Моята я карам с Тотал Инео 5в30, което го сменям на 20 000км. За такъв пробег ми гори 400-600мл. Не съм имал случай да падна до ниво минимум на щеката. Че гори - то е ясно, но да не е 1л на 1000км :)
По книжка пише - смяна на масло при 20000км натоварени или 30 000км нормални условия на шофиране. Моята С8-ца се кара само извънградско /Созопол-Бургас, Созопол-летище, Созопол-София/. При такъв вариант на шофиране мисля че и на повече мога да сменям маслото, но и така ме устройва. Имам един Ярис за градско, сега взех и едно Мондео комби за всекидневна.
Клубна карта №00071
Изображение

Потребителски аватар

ivo2
 
 
Мнения: 806
Регистриран: 10 ное 2008, 23:05
Пол: мъж
Кара: Citroen C-5 2006g. 2.0HDI 138cv AUDI a4 1.8 125cv.
Местоположение: España/Bulgaria

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от ivo2 » 04 яну 2013, 17:24

А да! Това е друго аз останах с впечатление че хич не пипа маслото.
По книжка Т-9000 го дават 30 000км. или две години.
Аз винаги на около 28 000км го сменявам.
Веднъж беше 26 000.
По нагоре четох за недоволни от БГ. нафтата ,що кво и е
Това лято (и не само) врътнах 6 000 - 7 000км с Бг. нафта и си останах доволен .
Даже ми гори по малко отколкото с испанската.
Да си призная по миналата година сипах 250мл. синтетично масло 2Т (в дизела) от Щил.
Резултата беше плачевен според мен де.
Беше на тръгване за Испания , нито беше тиха колата нито икономична , не можеше да кимне да върви.
С голям зор и нерви дочаках края на Словения да заредя с чиста нафта.
Разхода бе 6,6л./100. (вината е в маслото не в горивото)
Със Словенската чиста падна на 6,1л.
Повече няма да си правя експерименти с колата да наливам в нафтата щуротии.
:drink:

Потребителски аватар

moni74
 
 
Мнения: 2256
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от moni74 » 04 яну 2013, 17:28

Да си призная по миналата година сипах 250мл. синтетично масло 2Т (в дизела) от Щил.
Резултата беше плачевен според мен де.
Братле, ти си сипал точно това, от което се оплакват най-много :) Прочети малко и сам ще разбереш.
А за горенето на масло - то няма дизел /за бензин не знам/, който за 20к пробег да не лизне масълце. Но като казах "не гори", имах предвид че от смяна до смяна не доливам. Аз така го разбирам.
Клубна карта №00071
Изображение

Потребителски аватар

ivo2
 
 
Мнения: 806
Регистриран: 10 ное 2008, 23:05
Пол: мъж
Кара: Citroen C-5 2006g. 2.0HDI 138cv AUDI a4 1.8 125cv.
Местоположение: España/Bulgaria

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от ivo2 » 04 яну 2013, 17:30

Ка ще да е , нема да сипвам повече и те така! :drink:

Потребителски аватар

moni74
 
 
Мнения: 2256
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от moni74 » 04 яну 2013, 17:39

Ти си пробвал вече, ред е и на другите да опитаме :) Но първо, според мен си сипал малко масло - масово се пише, че най-подходящото съотношение е 1:200, тоест аз на 80л резервоар ще трябва да сипя 400мл масло. И друго, против полу-синтетиката от Кауфланд /жълтия етикет/ никой не е писал нищо.
Изводи, които си направих докато четох на тази тема са:
- да отбягвам маслото на Щил
- препоръчва се полу-синтетика, синтетиката е по-скъпа и безмислена; минералното отпада за мен
- съотношение по-малко от 1:200 е малко вероятно да има резултат, по-голямо също няма положителен ефект
В Мондеото ще слагам 2Т за да спра пропушването отзад и да затихна мотора една идея. Още не мога да свикна че ДВГ с верига трака повече и пропушва като я изрязвам /няма DPF/
Клубна карта №00071
Изображение

Потребителски аватар

Tisho777
 
 
Мнения: 371
Регистриран: 17 яну 2011, 12:11
Кара: Citroen Xantia II Estate '99 1.9 TD
Местоположение: София

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от Tisho777 » 04 яну 2013, 19:31

Минерално двутактово по принцип е забранено да се продава в Е.С. Но все пак сме в БГ и нищо чудно да се продава. :)
Все пак ако ви изпадне, не го сипвайте. То е всъщност 2Т маслото, което прави нагар, защото няма никакви почистващи агенти.
Полу-синтетика с добри почистващи показания е най-добре.


Автор на темата
trey
 
 
Мнения: 370
Регистриран: 30 ное 2009, 11:08
Кара: Picasso 2.0 HDI '02+Megane III 1.5 dCi (110 Hp)
Местоположение: София

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от trey » 04 яну 2013, 20:36

moni74 написа:Ти си пробвал вече, ред е и на другите да опитаме :) Но първо, според мен си сипал малко масло - масово се пише, че най-подходящото съотношение е 1:200, тоест аз на 80л резервоар ще трябва да сипя 400мл масло.
- съотношение по-малко от 1:200 е малко вероятно да има резултат, по-голямо също няма положителен ефект
И още нещо: Ефект ще усетиш след определен пробег. Не очаквай веднага да ти замърка двигателя и да почувстваш еластичност в динамиката след първия километър.

Потребителски аватар

ivo2
 
 
Мнения: 806
Регистриран: 10 ное 2008, 23:05
Пол: мъж
Кара: Citroen C-5 2006g. 2.0HDI 138cv AUDI a4 1.8 125cv.
Местоположение: España/Bulgaria

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от ivo2 » 05 яну 2013, 12:53

Да бе да :)
След 1000км маслото подобрява всички части до които се е докосвало, след 3000 вече се усеща като мощност, след 10 000 имате 50% нов мотор, след 50 000км моторът е като излязъл от завода, след 70 000км. вече се възстановил до проект на хартия!...........т. е имате нужда от друг такъв за да му доливате масло в горивото и така да го съживите като предишният такъв! :drink: :xixi3:

Потребителски аватар

Bisser
 
 
Мнения: 712
Регистриран: 16 май 2006, 23:50
Кара: С5 II, 2.0HDI Exclusive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: ЗА и ПРОТИВ двутактовото масло като добавка.

Мнение от Bisser » 05 яну 2013, 13:11

А, бре, Иво, карай си колата както искаш. Твоя си е, и сигурно имаш нещо между ушите, та да си вземеш сам решението. Ама, защо мрънкотиш тук? Едва ли ще налееш акъл на заблудените...
Когато на кофти човек му е готино, това е чалга, когато на готин човек му е кофти, това е БЛУС....
Писането на български с латиница е като писането на стена с лайно - чете се, ама не е приятно.
Всяка революция се замисля от мъдреци, провежда се от храбреци и се ползва от подлеци. Изображение
LZ1PHC

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Консумативи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост