ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Взаимозаменяемост на Хид. помпи


Автор на темата
Mihail_EZ
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран на: 06 Мар 2008, 21:54
Кара: Ксантия 1.8i комби 96-та; 6 сфери
Местоположение: Добрич

Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от Mihail_EZ » 21 Апр 2009, 22:54

Здравейте колеги,
Понеже си търся двукръгова хидравлична помпа за Ксантия бензин 1.8i, 96-та, 6 сфери а един колега от форума предлага такава от дизел 99 г. та с него изпаднахме пред следната дилема: Взаимозаменяеми ли са хидравличните помпи от Ксантия бензин и дизел? (и 2-те коли са с климатик).
Ако други колеги са се сблъсквали с подобен ... проблем ще се радвам ако дадът съвети. Та ето импровизирани чертежи на помпите и малко снимки.

1. Помпа от Ксантия 1.8i/96-та/6 сфери, VIN:VF7X12E00002E6091

Изображение


Изображение


Изображение

2. Та дали става да се замени с тази от дизел 99-та:

Изображение


Изображение


Изображение

Благодаря за мненията предварително.

П.С. Утре ще питам в АМК Добрич, така че ще продължа темата.


vladi246
Редовен
Мнения: 95
Регистриран на: 09 Ное 2007, 21:32
Пол: мъж
Кара: C4 Grand Picasso 2.0 HDI - Auto, C4 2010 facelift 1.6 HDI FAP - Auto
Местоположение: London

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от vladi246 » 22 Апр 2009, 00:00

ЪЪъъъъ
И аз се чудех на тази дилема че смоита еднокръгова помпа си патя и намерих една такава от дизел и мислех че като избия шаибата за ремъка ще стане но моита като я разглобих за пореден път и смених пръстените взе та спря да капе (чек да чукнем на нещо)
Та по мои сметки маи щеше да стане
(Не съм сигорен да не ви подведа неопитно зайче съм)
Който бърза бавно стига

Художника ми папка
Изображение
А лагерната ми количка ( C4 1.6 HDI )
Изображение


Автор на темата
Mihail_EZ
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран на: 06 Мар 2008, 21:54
Кара: Ксантия 1.8i комби 96-та; 6 сфери
Местоположение: Добрич

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от Mihail_EZ » 22 Апр 2009, 00:08

Мерси колега.
Аз не съм много по разглабянето, че има риск да не я сглобя както трябва :)
Това което ни притеснява с колегата, които продава помпата е диамеръра на шайбата -> неговия е по-малък с 3 см.

Аватар

Valt66
 
 
Мнения: 4759
Регистриран на: 06 Окт 2004, 10:23
Кара: C5 2.2 HDI 16V 2004; Xantia SX 1.8i 8V 95г.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от Valt66 » 22 Апр 2009, 01:23

Колега предполагам, че самите помпи са еднакви. Разликата между двете е в диаметъра на шайбата, като това се обуслявя от разликата в оборотите на дизеловия и бензиновия двигател. Така че ще трябва да размениш шайбите на двете помпи, в противен случай на твоя двигател помпата от дизеловия с по малката шайба ще се върти по бързо.
"Животът (Съдбата) е това, което се случва докато кроим други планове." 8)
Автомобилът е оръжие, което УБИВА :!:
Изображение


Автор на темата
Mihail_EZ
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран на: 06 Мар 2008, 21:54
Кара: Ксантия 1.8i комби 96-та; 6 сфери
Местоположение: Добрич

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от Mihail_EZ » 22 Апр 2009, 18:08

Мерси за мненията колеги.
Днес ходих в АМК барабар с чертежите и снимките, та след като направиха едно кратко съвещание ми казаха "Мислим, че ще стане, като най-вероятно ще трябва да се смени и ремъка". На въпроса дали могат да се разменят шайбите на помпите ми отговориха, че не става тъй като шайбата е захваната за оста (което мен лично малко ме съмнява понеже по чертеж на моята помпа, арт. номер 4007Т8, шайбата може да се сменя). Така или иначе това ще го проверя следващата седмица като вкарам колата за ремонт.

Валт, моля те дай малко разяснения това, че ще върти по-бързо помпата (поради по-малкия диаметър на шайбата) добре ли е или зле и как би се отразило.

Аватар

EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран на: 17 Фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от EXHATOH » 22 Апр 2009, 19:23

И аз съм доста заинтересуван, понеже съм виждал разглобена еднокръгова и се оказа, че вътре няма нищо сложно - ексцентрици, а на самата ос има две големи шайби, нещо убират луфтове май ! Единствено ако размера на оста е различен, но силно ме съмнява, защото всички други неща по корпуса са еднакви и дори има отвори за различните видове маркучи за високото налягане !???
Но все пак нека се изкаже някой който е разглабял помпа /Шаро и другите изобретатели от ВХ на ХМ и т.н./ ! Всъщност дано да видят темата иначе ще я пращам на ЛС :D !
Какво се е случило в този форум ???


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран на: 04 Фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от Dragonfly » 22 Апр 2009, 20:33

Аз единствено съм чел само, че шайбата се вади. Но много трудно, направо "плаче мамата".
Индиректно съдя и по това, че когато се счупи прословутия пластмасов преден капак, може да се изработи такъв от метал и да се смени. А такава смяна май няма как да стане без сваляне на шайба.

Ако се смени шайбата с оригиналната, не виждам защо трябва да се сменя ремъка. Тука нещо са дали дефект в мисленето, ми се чини.
Единствено ми се върти в главата, че има различни шайби по начин на захващане. Едните са дириктно на вала, при другите на вала има фланец, а шайбата се хваща за него.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly


Автор на темата
Mihail_EZ
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран на: 06 Мар 2008, 21:54
Кара: Ксантия 1.8i комби 96-та; 6 сфери
Местоположение: Добрич

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от Mihail_EZ » 22 Апр 2009, 20:47

Драгонфлай, мислят че може да се наложи да се смени ремъка с такъв по-малка обиколка ако разликата от 3 см. в диаметъра на шайбите не може да се компенсира от другите ролки (или обтегачи).
Кажете мнение как ще се отрази на возията/хидравликата или на др. ситеми факта, че поради по-малкия диаметър на шайбата помпата ще се вкл. по-често доколкото разбрах?


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран на: 04 Фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от Dragonfly » 22 Апр 2009, 21:04

Колега, аз говоря за случай на слагане на оригиналната шайба, ако не си забелязал.
Помпата е постоянно включена, само дето не винаги нагнетява. Повишените обороти могат да се изразят в повишено износване.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly


Автор на темата
Mihail_EZ
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран на: 06 Мар 2008, 21:54
Кара: Ксантия 1.8i комби 96-та; 6 сфери
Местоположение: Добрич

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от Mihail_EZ » 22 Апр 2009, 21:12

Забелязах. Ако стане да се разменят шайбите наистина няма нужда да се сменя ремъка още повече, че е сменян преди година от предишния собственик. Според АМК обаче шайбата няма как да се смени но това ще се провери като пристигне помпата. Ако е хваната ч/з фланец - ОК. Ако не ... надявам се да излязат прави от АМК и разликата да се компенсира от обтегачите и да не се наложи смяна на ремък.


vladi246
Редовен
Мнения: 95
Регистриран на: 09 Ное 2007, 21:32
Пол: мъж
Кара: C4 Grand Picasso 2.0 HDI - Auto, C4 2010 facelift 1.6 HDI FAP - Auto
Местоположение: London

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от vladi246 » 22 Апр 2009, 22:03

Mihail_EZ написа:Мерси за мненията колеги.
Днес ходих в АМК барабар с чертежите и снимките, та след като направиха едно кратко съвещание ми казаха "Мислим, че ще стане, като най-вероятно ще трябва да се смени и ремъка". На въпроса дали могат да се разменят шайбите на помпите ми отговориха, че не става тъй като шайбата е захваната за оста (което мен лично малко ме съмнява понеже по чертеж на моята помпа, арт. номер 4007Т8, шайбата може да се сменя). Така или иначе това ще го проверя следващата седмица като вкарам колата за ремонт.

Валт, моля те дай малко разяснения това, че ще върти по-бързо помпата (поради по-малкия диаметър на шайбата) добре ли е или зле и как би се отразило.
Лично аз си избивах шаибата за да сменя пръстена там или семеринка маи беше семеринка там струва 5 лв самата семеринка от там ми капеше намен но с яка фреза я избих и бавно
Който бърза бавно стига

Художника ми папка
Изображение
А лагерната ми количка ( C4 1.6 HDI )
Изображение


liycko
Редовен
Мнения: 59
Регистриран на: 28 Авг 2006, 20:04
Пол: мъж
Кара: Ситроен С5 комби 2000HDI/16v 2005г.
Местоположение: Варна

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от liycko » 23 Апр 2009, 18:17

С малко стопляне по самата шайба с ацетиленова горелка и шайбата се избива много лесно.Съответно и поставянето по същия начин.С братовчеда го правихме.Внимавайте със семерингата която се намира в капака на помпата.А между другото,защо не пробваш да размениш шайбите със капаците и оста едновременно.


Автор на темата
Mihail_EZ
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран на: 06 Мар 2008, 21:54
Кара: Ксантия 1.8i комби 96-та; 6 сфери
Местоположение: Добрич

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от Mihail_EZ » 23 Апр 2009, 18:39

Мерси Liycko,

С горелката не смятам да пробвам но за другото не се бях сетил :)

Аватар

EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран на: 17 Фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от EXHATOH » 24 Апр 2009, 09:00

Ами аз точно за другото имах в предвид !!! Ама пак не съм се изказал коректно, вадиш оста с шайбата и мушкаш в твойта помпа и то ще си покаже има ли проблем !
Помпата не е с фланец - шайбата е набита на оста !
Какво се е случило в този форум ???


Автор на темата
Mihail_EZ
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран на: 06 Мар 2008, 21:54
Кара: Ксантия 1.8i комби 96-та; 6 сфери
Местоположение: Добрич

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от Mihail_EZ » 02 Май 2009, 20:37

Да продължа темата:
В АМК Добрич сложиха помпата (с по-малкия диаметър на шайбата). Резултатите и това, което ми направи впечатление:
1. Цялата работа отне 1 ден.
2. Смениха ремъка с такъв с по-малък диаметър.
3. Маркуча за LHM е бил нацепен в един участък - сменили са само проблемния участък ч/з снадка с друг маслоустойчив маркуч.
4. Доста читаво са подредили маркуча и медните тръби - преди бяха "по-разхвърлени"
5. Впечатлението до сега от самата работа на помпата е, че "СТОП"-а изгася на 2-рата секунда след запалване а преди на около 15-тата.
6. Течове не се забелязват.

Тъй като нямах възможност да карам колата след смяната (освен до гаража) нямам и по-големи наблюдения. По съвет на АМК като мина 200-300 км. трябва да я занеса за да я погледнат контролно (това ще стана след празниците).

Благодаря на всички колеги на мненията и съветите.

Аватар

EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран на: 17 Фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от EXHATOH » 07 Май 2009, 17:52

Не съм чел отдавна, сега след празниците как е работата на помпата ?
Какво се е случило в този форум ???


Автор на темата
Mihail_EZ
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран на: 06 Мар 2008, 21:54
Кара: Ксантия 1.8i комби 96-та; 6 сфери
Местоположение: Добрич

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от Mihail_EZ » 07 Май 2009, 22:31

EXATON,
Минах около 200 км. - не съм забелязал течове и др. нередности. Др. седмица съм на "контролно" в АМК.

Аватар

EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран на: 17 Фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Re: Взаимозаменяемост на Хид. помпи

Мнение от EXHATOH » 08 Май 2009, 10:44

:evala: Мисля, че добре са се справили в сервиза и няма да имаш проблеми ! Можеш да сложиш още една препоръка в тема сервизи, мисля имаше за този сервиз тема !?!
Какво се е случило в този форум ???

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост