ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от EXHATOH » 15 окт 2008, 13:20

Копирам си мнението от другата тема / http://www.clubcitroen.bg/forum/viewtop ... 0%BF%D0%B0 /

Попрочетох доста теми, но да питам все пак:
Установих и следния проблем - шайбата на хидравличната помпа има лек, но осезаем на ръка луфт - в смисъл влиза и излиза от помпата около милиметър може би ! Не ручи, не клопа, но ........... !?????? Нормално ли е да има такива луфтчета ! С Dragonfly мислим, че не е много добре ! Какво мога да предприема с това капаче и лагера вътре като за начало нещо по леко кажете !
Дано да съм обяснил добре какъв е луфта - нещо такова гледано отпред - помпа < --- шай !!! ба --- >
Изображение

Днес почнах да чувам и малко стране звук откъм помпата, дали си заминава полекичко ! Мотора ми е доста шумен и трудно се ловят други звуци ! Даже включване и изключване на помпата ги определям по рученето на обтегача !

Едит: Попрочетох още неща - нямам затягане на волана и течове, леко е омаслена, явно от предишна интервенция на маркучите, но е прашлясало мазното и не се вижда прясно :hmm: !

Как трябва да се върти на ръка шайбата на помпата - трудно, леко, на тласъци /буталца ли бяха/ - моята се върти трудно на ръка /естествено не е изпускано налягане/ !
При работа на двигателя, на око не се забелязват никакви отклонения аксиални или радиални !
Какво се е случило в този форум ???

Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от EXHATOH » 06 ное 2008, 23:24

Ако все пак някой си е въртял помпата на ръка след сваляне на ремъка бихте ли споделили горе долу какво е усещането - трудно леко средно ????
Какво се е случило в този форум ???

Потребителски аватар

morski
 
 
Мнения: 2322
Регистриран: 15 сеп 2006, 15:45
Кара: ХМ 2.5TD Exclusive, Xantia 1.9TD
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от morski » 07 ное 2008, 15:12

Средно трудно, на тласъци...половин оборот трудно и половин сравнително лесно. Но не съм сигурен в изправността на помпата, защото колегата се оплаква от бавно гаснене на лампите при палене.
Ако винаги следваш, никога няма да водиш!


lisko
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран: 14 ное 2008, 23:37
Кара: xantia 2.0hdi
Местоположение: Карлово

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от lisko » 28 ное 2008, 20:28

здравей колега.първо да ти кажа пробвал съм доста помпи как се въртят на ръка и да ти кажа,както описа колегата по горе ,средно трудно.но пък да ти кажа вчера ми доиде една ксантия на която помпата се въртеше доста тежко но пък колата си работеше като системи перфектно ,предположих от къде и е проблема понеже се наложи да я разглобя.но това е друга тема.за информация помпата ти нее на лагери вътре а на втулки които(по лесно за мен е така да го обясня)служат за да няма лувт нагоре и надолу помпата.напред и назад както казваш нищо нея ограничава,в предната част капачката има не лагече ,а семер 15*24*7,което непозволява теч на зеленкото навън.мнението ми е ,щом нетече несе притеснявай.шайбата ти е захваната на ос финно шлайфана ,в двата и края тя лагерува в две втулчици с бабитено покритие според мен,но това не е толкова важно.в предния и краи към шаибата е семерчето,а посредата има ексцентрик които избутва буталцата и т.н.дано с ъм ти помогнал поне малко с информацията ми.забравих да кажа,ако ти се появи лувт нагоре-надолу бъди сигурен че ще има теч ,значи предната втулка е излезнала напред и е скъсала и семера :)


navivovas
 
 
Мнения: 251
Регистриран: 12 окт 2007, 20:44
Кара: citroen GSA и citroen XM 2.0i
Местоположение: Ботевград

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от navivovas » 29 ное 2008, 00:10

Здравейте всички!
На мойта помпа луфта е сигурно повече от милиметьр,но само ако я тласкаш на рька.По врема на работа на двигателя изглежда като неподвижна.Явно е нормално да има луфт,защото помпата не тече.
Vive la Citroen!
Има два вида коли,CITROEN и....
Vive la Citroen!


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от Dragonfly » 29 ное 2008, 16:34

Аз помпа не съм разглобявал. Но на чертежа, който можете да отворите, там ми изглежда да има иглен лагер, а не втулка. Не мога да си представя колко дълго ще издържи втулка на такова място с голямо радиално натоварване от ремъка.
http://dragflyon.data.bg/xantia/Pump6-2.pdf
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly


lisko
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран: 14 ное 2008, 23:37
Кара: xantia 2.0hdi
Местоположение: Карлово

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от lisko » 29 ное 2008, 18:04

повярваи ми ,французите са го измислили,на двете места където лагерува оста на помпата няма лагери било то и иглени


ivo 2
 
 
Мнения: 140
Регистриран: 15 сеп 2008, 20:56
Пол: мъж
Кара: ситроен ксантия 1.9тд комби/96г 6 топки и ксантия 1,9тд хечбек/96г 6 сфери
Местоположение: Павликени

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от ivo 2 » 29 ное 2008, 19:05

Как така без лагери бе :skratch: ми то нали тези втулки са си един вид лагери.Много избягах от темата :amii:


bx 16 tri
 
 
Мнения: 703
Регистриран: 16 авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от bx 16 tri » 29 ное 2008, 20:05

Здравейте, тя тази кола не е чак толкова стара :skratch: че помпата да кръщаваш :oops: аксиалният луфт е нормален но радиалният е вече друго нещо :skratch: на ВХ е същото само аксиален нормално е.За омасляване щом не е прясно значи е наред. :drink:


lisko
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран: 14 ное 2008, 23:37
Кара: xantia 2.0hdi
Местоположение: Карлово

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от lisko » 29 ное 2008, 21:00

нещо неможжем да се разберем,казвам че няма лагери от какъвто и да е вид по оста.

Потребителски аватар

ivands
Нов потребител
Мнения: 21
Регистриран: 16 ное 2008, 19:14
Кара: citroen ds 21 inj.automatique
Местоположение: София

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от ivands » 01 дек 2008, 09:24

здравей,ехнатон!това ми е първото мнение във форума въобще!мисля,че нямаш никакъв проблем с помпата,аксиалния луфт си е нормален,сички го имат.реалния проблем е,че за пръв път пипам компютър и не знам как се пишат главни букви на кирилица!

Потребителски аватар

CoolMaN®
 
 
Мнения: 7459
Регистриран: 03 яну 2013, 12:14
Кара: Citroen B71 DV6C (9HR) /BVM6
Местоположение: 42° 23°

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от CoolMaN® » 01 дек 2008, 09:27

ivands,
задържаш бутона SHIFT (няма значение кой, защото са два) и после натисни желаната от теб буква, и ще бъдеш учуден от резултата :D

Изображение

Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от EXHATOH » 01 дек 2008, 10:14

Незнам какво да мисля - според мен сте прави и няма проблем, но пък в същото време наблюдавах едно странно явление - ролката на обтегача и пистовия ремък нещо се бяха разминали онзи ден - в смисъл ремъка не лягаше както трябва върху ролката ! Някаква невидима сила постоянно ми създава напрежение :twisted: ! Вчера вече си беше полегнал нормално и на тихи обороти и на високи не мръдваше встрани от ролката :? :? :? ! Възможно ли е този луфт да даде отклонение на ремъка ?

Как ви се струва, твърдението, че помпата ми затяга и е за ремонт, при положение, че на ниски обороти около 750 - 850 об., няма никакъв тормоз върху успокоителя/обтегача, силни вибрации се получават между 900 - 1050 об. и после пак млъква ! Няма логика на ниските да не затяга, после да затегне и после пак да не затяга ! :? Айде пак забърках темите !
Какво се е случило в този форум ???

Потребителски аватар

ivands
Нов потребител
Мнения: 21
Регистриран: 16 ное 2008, 19:14
Кара: citroen ds 21 inj.automatique
Местоположение: София

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от ivands » 03 дек 2008, 08:37

Ремъка ти вибрира,защото ти е износена една ролка с пружинен обтегач,която според модела може и да застане накриво!Благодаря за съвета за главните букви!

Потребителски аватар

stamenov1
 
 
Мнения: 1680
Регистриран: 15 авг 2006, 11:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен C5 1.6 HDI 2006 г., Ксантия 1.6 газ "star gas" без екстри+економайзер, климатроник, вече и ксенон 5000 к., 95 г. вече не Рено Рапид 1.1 газ-бензин
Местоположение: Плевен - Ралево
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от stamenov1 » 04 дек 2008, 14:33

Преди време правих визитки на този човек:

Автотехнически и стругарски услуги
Ремонт хидравлични помпи
Марин Симеонов Николов - Джагата
с. Опанец, ул. “Съгласие” № 9
тел..: 063578 / 457
GSM: 0888 46 28 81
Има и много части втора употреба.
ХОРА КАРАЙТЕ РАЗУМНО! УМНИЯТ ОТСТЪПВА !!!
ПРАВЕТЕ ДОБРО, ЗАЩОТО ЗЛОТО В СВЕТА И БЕЗ ТОВА Е МНОГО!!!
КАРТА №228
Продавам очила за нощно шофиране и мъгла


МИН
 
 
Мнения: 115
Регистриран: 13 май 2008, 15:56
Кара: Ситроен "Ксантия" 1,9 ТД, 1994г., ХА2, 7сфери
Местоположение: Пловдив

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от МИН » 05 дек 2008, 16:05

Оста на помпата действително лагерува в 2 бронзови втулки. По различни причини-скъсан болт на капачката на помпата, пренатегнат ремък или изместването му, за което беше писано, може да са причина за увеличаване на луфта, а от там и пивишен шум и теч от семеринга. Такъв дефект е отстраним с направа на нови втулки.
„Големите умове дискутират идеи, средните събития, а МАЛКИТЕ обсъждат хората“

Потребителски аватар

Автор на темата
EXHATOH
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 17 фев 2006, 16:33
Кара: Ксантия - 01.1999г. - 1.9 ТД - 6 топки - преди
Местоположение: Плевен

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от EXHATOH » 17 дек 2008, 13:07

Да явно тези втулки ще да са ! Вчера видях разглобена помпа и въпросните втулки и някакви шайби ! Може ли странното металическо присвирване/шум сутрин при студен автомобил да е от износване на тези шайби ? От втулките не ми се вярва да издава такъв шум !
Ефекта е вече очевиден - обтяжната ролка с амортисьора е тръгнала да се износва неравномерно - в смисъл ремъка почва да излиза все по навън от помпата !
Ще се търси ефтино решение на първо време, за нови гумички, втулки и шайби около 100 лв. с труда ми предложи едно майсторче !


Едит:19.12.08г. Днес пак всичко си върви в една линия и няма излизане на ремъка от обтяжната ролка/с амортисьора/ ! А сиа де, да сменям ли тази помпа като свири сутрин ! Забелязах, че при навиване на волана докрай при най горно положение вдигната яко съска горката, даже един приятел каза че присвирва леко !
Още един въпрос ако реша да я сменя - втора употреба или ремонт на втулки на мойта ?
Какво се е случило в този форум ???

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1192
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: Citroen-и колкото може
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от Torongil » 21 дек 2008, 23:49

Мисля, че аксиалния луфт по оста не е нормален най-малко говори за износване и предстоящт проблем.
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!
Караме:
XM 2.1 TurboD '94 auto;
Xantia V6 automatic ‘98 (колата на жената); Activa V6 '97; V6 break manual ‘00 (проект);
C5II 3.0i break auto '05;
C6 2.7 '07
Донори: Xantia - V6 break auto ‘99; V6 automatic ‘98; V6 automatic RHD ‘99.
Бивши:
Xantia 2HDi110 break '98; 2.1TurboD12 Activa ‘98; V6 break man ‘00; Activa V6 '99; Activa V6 '98;1.8i '93; 2.0i auto'93;
BX 1.8TurboD Pallas; 1.9 16v 147cv '92; 1.4Mi Winner '88;
XM V6 ES9 '98 auto


kraizy
Редовен
Мнения: 66
Регистриран: 01 окт 2007, 17:18
Кара: ксантия 1.9 тди - 96 година 6сфери без хидроактив
Местоположение: София

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от kraizy » 04 дек 2010, 22:22

Здравейте, четох темата и реших да попитам и за моя проблем(ако е такъв). Когато запаля колата като е топло лампите стоп+ ! светват и изгасват за 3-4 секунди а като е студено за по-малко от дестина секунди. Колата се вдига нормално като се натовари реагира и се изправя сама но малко по-бавно от преди. Сменял съм самообтягащата ролка защото преди вреве беше блокирала и още една ролка с дълго рамо - забравил съм как се казваше точно. От известно време като я запаля сутрин се чува като просвирване на ремък което после изчезва, но понякога като я карам и не е в обороти пак просвирва. Не знам дали е от помпата , но като гледам ремъка леко играе настрани(погледнато отпред на колата). Ходих при старците в Горубляне и те казаха че било нормално, но не знам - преди не правеше така. Дали има някакъв проблем с помпата или е нещо друго.

Потребителски аватар

Torongil
 
 
Мнения: 1192
Регистриран: 07 май 2006, 12:19
Пол: мъж
Кара: Citroen-и колкото може
Местоположение: София - Варна

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Луфт - хидравлична помпа - лагер или по лошо ?

Мнение от Torongil » 05 дек 2010, 17:13

ако имаш анти синк (доколкото виждам твоята е '96 - значи имаш) провери и налягането...
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroen peut faire pour vous!
Караме:
XM 2.1 TurboD '94 auto;
Xantia V6 automatic ‘98 (колата на жената); Activa V6 '97; V6 break manual ‘00 (проект);
C5II 3.0i break auto '05;
C6 2.7 '07
Донори: Xantia - V6 break auto ‘99; V6 automatic ‘98; V6 automatic RHD ‘99.
Бивши:
Xantia 2HDi110 break '98; 2.1TurboD12 Activa ‘98; V6 break man ‘00; Activa V6 '99; Activa V6 '98;1.8i '93; 2.0i auto'93;
BX 1.8TurboD Pallas; 1.9 16v 147cv '92; 1.4Mi Winner '88;
XM V6 ES9 '98 auto

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост