ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с 2.0HDI 109к.с. забива на 3000об. / авариен режим

Всичко относно автомобилите

Модератор: Dass


Автор на темата
fanfan
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 09 фев 2019, 00:18
Кара: HDI 2.0

Проблем с 2.0HDI 109к.с. забива на 3000об. / авариен режим

Мнение от fanfan » 09 фев 2019, 00:36

Здравейте, колеги! Отскоро притежавам Сузуки Витара с мотора 2.0ХДИ 2002г. Проблемите ми започнаха със светещ чек и забиване до 3000об. Много често изгасва сама когато си пожелае и работи тежко, шумно и неравномерно / трака силно, особено на празен ход/ . При рестартиране се оправя не се знае за колко дълго. Случи ми се за 6км да загасне 5 пъти. Когато е в авариен режим си върви и има мощност/ някаква/, но на 2500 започва да спира. Прочетохме я и УЖ показа дебитомер + турбо. :? Което за мен не е категоричен отговор на проблема, защото когато видяхме маркуча от въздушният филтър към турбината се беше извадил от турбото и е възможно записаните грешки да са от това. Стегнах го добре, смених всички филтри , но проблема си остана и отново забива постоянно и си чатка като на недобре работещи дюзи, а в същото време колата не пуши отзад. Моля за съвети, какво да правя. Да сложа друг дебитомер и да пробвам мисля също да извадя вакуума на ЕГР-а, но се съмнявам да се оправи. Когато не е в авария върви страхотно и има голяма мощност.
Благодаря предварително! :bravo:

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1679
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем с 2.0HDI 109к.с. забива на 3000об. / авариен режим

Мнение от Rumen.Georgiev » 10 фев 2019, 18:16

Като за начало размени клапаните които управляват турбината и ЕГР(еднакви са).
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


Автор на темата
fanfan
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 09 фев 2019, 00:18
Кара: HDI 2.0

Re: Проблем с 2.0HDI 109к.с. забива на 3000об. / авариен режим

Мнение от fanfan » 10 фев 2019, 23:02

При мен са три броя еднакви. Ако е от тях ще гасне ли сам автомобила? ЕГР съм го изключил не работи вече разлика няма. Както и няма разлика с откачен или закачен дебитомер. Мисля си за клапан-регулатора за високо налягане на гнп.


TigerHunter
 
 
Мнения: 223
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Проблем с 2.0HDI 109к.с. забива на 3000об. / авариен режим

Мнение от TigerHunter » 11 фев 2019, 13:26

Ще ти кажа моят подход, понеже имах подобни проблеми.
Смяна на всички вакуумни маркучета. Смяна на дебитомер (в моят случай-с втора употреба). Проверка и пристягане на всички скоби по турбопътищата. Почистване с контакторен спрей на абсолютно всички куплунги и особено на този на дебитомера. Почистване на дебитомера със спрей за карбуратори. Почистване на датчик колянов вал и датчик разпределителен вал. Компютърът взема сигнал от датчиците колянов и разпределителен вал, както и от дебитомер и температурни датчици, за да определи аванса и горивото. След тези интервенции, при мен се отпуши и си върви екстра.
Това са общо взето проблемните възли при 2.0 HDi.
Хубаво би било и една диагностика и четене на живи данни. Щом светва чека, значи някакви грешки записва.
При мен, даваше " слаб сигнал от дебитомера".
Това което описваш, не го свързвам с дюзи, филтри и гориво.
Моята я карам с възможно най-евтината нафта, която намеря. Разбира се, филтрите биват сменяни. Въздушният, в това число.

Потребителски аватар

ivailo_p.s
 
 
Мнения: 416
Регистриран: 21 авг 2008, 03:04
Кара: Citroen C4 1.6i VTR Pack и Xsara Picasso 2.0HDI
Местоположение: Врачанско

Re: Проблем с 2.0HDI 109к.с. забива на 3000об. / авариен режим

Мнение от ivailo_p.s » 11 фев 2019, 21:44

Това с гасненето, вървенето и грубата работа на мотора са типичните симптоми на регулатора на налягането или евентуално помпата в резервоара. Ако има как да намериш за проба друг регулатор го направи, преди да започнеш да търсиш проблема другаде.
Клубна карта №262


TigerHunter
 
 
Мнения: 223
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Проблем с 2.0HDI 109к.с. забива на 3000об. / авариен режим

Мнение от TigerHunter » 11 фев 2019, 21:57

Проблем в регулатора най-често се изразява в самоволно менене на оборотите. Гаснене също не е изключено.
Диагностиката хваща проблемния регулатор безпогрешно.


ПП: Пробвал съм да карам с откачена букса на дебитомера и се държи точно, както казваш. Мудна е , не ускорява добре и се мъчи.
Ако няма разлика с дебитомер или без, то със сигурност дебитомера не работи. Един спрей за карбуратори, сваляш го и хубаво го изпръскваш и в двете посоки, без да бършеш с нищо. Изчакваш да изсъхне, сглобяваш и пак пробваш. Ако не помогне това и хубавото почистване на куплунга, дебитомера е за смяна.


ПП2: Гасненето най-често е причинено от блип на датчика на коляновия вал. Той е индуктивен и се замърсява със прах от съединителя и стружки. Когато извадих моя, беше полепнала като брада от стружки и мърсотия. В сервиза ме посъветваха да го сменя, но след почистването, повече не ми е правил проблеми. Преди ми се е случвало да ми изгасне на светофар, както си работи на празен ход.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Главен форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост