ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Всичко относно автомобилите

Модератор: Dass

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1434
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от niki721220 » 26 сеп 2010, 22:22

Така значи тази скоростна кутия BVMP , МСР 6 , ESG или по известна като роботизирана шистстепенна , се произвежда от 2006г. сериино в завод във франция на ПСА и е разработена съвместно с Магнет Марели. От ровенето в нета и по чужди форуми със сигурност разбрах , че освен смяна/ъпдеит на софтуера с Лексита се извършва и друга манипулация - калибриране на съединителя . Един пич от тук http://c4owners.org/plugins/forum/forum ... 06311.post , които си има и Лексия е извършил процедурата и я препоръчва периодично да речем на 40 000 км. Процедурата така да се каже "обира луфтовете" предизвикани от неизбежното износване на съединителя за определен пробег и зададените фабрични настроики на зацепващия механизъм на съединителя . Като проблем, който е отстранил с горното изтъква съвсем леко тресене или вибрации при зацепване на първа скорост на старт от място , явно причинен от леко приплъзване на съединителя поради неговото леко износване - един вид регулаж на жилото все едно при обикновените кутий . Предполагам това леко приплъзване с времето се увеличава и ако не се регулира навреме съединителя се износва по бързо .
Пича е описал подробно манипулацията , както и работата с Лексията - има ли някой представа дали тази манипулация се извършва при нас и въобще , кой би могъл да я извърши . Ще питам и в АМК но нещо незнам дали ще попадна на точния човек .
Горния интерес проявен от мен за процедурата е предизвикан от съвсем лекото усещане за приплъзване на съединителя при потегляне от масто с по-натоварена кола и овечко газ /нямаго при леко потегляне / . Иначе няма друго приплъзване при други превключвания и набиране , колата е вече на 3г. и 4м. и на 46 000км. да чукна на дърво .
Последна промяна от niki721220 на 30 сеп 2010, 13:11, променено общо 1 път.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Apostolov
 
 
Мнения: 1465
Регистриран: 05 юни 2008, 19:45
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 Break Panorama Exclusive 2008, 2.0 HDi 138 c.h.
Местоположение: Linz, AТ

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от Apostolov » 27 сеп 2010, 08:08

Имам абсолютно същия дразнещ проблем. Приплъзване не се усеща, но има едно леко тресене САМО при включване на първа скорост, което мен ме дразни доста, губи се комфорта!

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1434
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от niki721220 » 27 сеп 2010, 09:45

Има ли го от 2 ра на 1 ва , при мен е само при потегляне все едно пускам по бавно съединителя и го задържам малко на полу съединител .Тя твоята е още нова аз съм на 46000 км. и три години и половина вече :ccc: .
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Apostolov
 
 
Мнения: 1465
Регистриран: 05 юни 2008, 19:45
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 Break Panorama Exclusive 2008, 2.0 HDi 138 c.h.
Местоположение: Linz, AТ

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от Apostolov » 27 сеп 2010, 10:21

Не няма го .. моето не е като приплъзване или задържан съединителя, а просто като кик при вкарването на първа предавка, усеща се особено когато съм подал леко газта.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1434
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от niki721220 » 27 сеп 2010, 12:52

Това си е така , алгоритъма на компа така си включва - според мен и не се лекува . Като се видим трябва да ги тестваме , че да има база за сравнение . :drink: :drive:
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.


minov85
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 14 яну 2010, 15:18
Кара: C4 GRAND PICASSO 2.0 16V

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от minov85 » 30 сеп 2010, 10:44

Аз имам c4 grand picasso 2008g и е с роботизирана скоростна кутия вече толкова тресе при потегляне че е нетърпимо, започна и при превключване и на по горни предавки да го прави.Бях в автомотор Пловдив, казаха ми че трябва да сменят целия съединител - 2000лв. :(

Потребителски аватар

Apostolov
 
 
Мнения: 1465
Регистриран: 05 юни 2008, 19:45
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 Break Panorama Exclusive 2008, 2.0 HDi 138 c.h.
Местоположение: Linz, AТ

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от Apostolov » 30 сеп 2010, 10:50

Естествено че така ще ти кажат .. я си намери някой читав човек , който първо да пробва с тази калибровка през Лексията, и си спести 1950 лв ако се получи! Мисля обаче че малко хора от оторизиран сервиз ще се занимават с тази дълга процедура. Трябва да го направиш другаде!

Потребителски аватар

zahadum
Заядливко
Мнения: 5258
Регистриран: 27 май 2007, 16:32
Пол: мъж
Кара: С4 SX PACK 1,6 HDI 110ch NOIR PERLE,C3 EXCLUSIVE 1.4i LPG Rouge Lucifer,XSARA 1,6i 98г.
Местоположение: Сливен

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от zahadum » 30 сеп 2010, 11:09

minov85 написа:целия съединител - 2000лв.
Те да не искат да ти сменят СК,какъв е този съединител за 2000лв.? :shock:
Съединителя ти е 360лв,ако останалото го искат за труд :fuck: .
Гледаш го - куче.. мърляво, проскубано, а в очите - човек! Гледаш го - човек, наконтен, облечен, а в душата.. в душата помияр!


Kassy
 
 
Мнения: 858
Регистриран: 26 мар 2007, 17:27
Кара: Citroen Xsara 2.0L 136 hp - 12,6l бензин градско!
Местоположение: София

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от Kassy » 30 сеп 2010, 12:15

и я препоръчва периодично да речем на 40 000 км. Процедурата така да се каже "обира луфтовете" предизвикани от неизбежното износване на съединителя за определен пробег и зададените фабрични настроики на зацепващия механизъм на съединителя
Е това е интересно!Може ли РОБОТИЗИРАНА скоростна кутия, тъпкана с електроника, еманацията на механиката да не може да се самообучава и настройва в зависимост от износването???Ако това е така е доста странно всеки 30-40 000 км. да ходиш в сервиз за настройка.Че какво му е роботизираното?

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1434
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от niki721220 » 30 сеп 2010, 13:07

Ами то принципно е препоръчително и всяка година да минаваш по един път на лексия за чистене на грешки и тест на електрониката - профилактично .Но отделно, кой го прави - никой .Докато не опре ножа у кокъла никой не ходи . Тъй е у нас , пък и тези съвременни коли дето имат повече компютри колкото аз в къщи искат си профилатика .

Мinov85 на колко хиляди е колата , от руските форуми разбрах , че в краина сметка по често се среща проблема при бензиновите на около 30-40000км. и при повечето на са сменяли съединителя а механизма които го натиска /виж по долу снимката /. Но това се преценя при свалянето на кутията . Ти гаранцията изтърва ли я / имаш ли ъпдеит на софтуера на ксоростната кутия - през 2008г е последния софтуер който коригира някой проблеми /.
Цената на съединителя в АМК - Ситроен е 360лв , а на натискащия механизъм е около 200лв. Аиде за труд да ти вземат 200лв :ti ma prebi: - всичко около 750лв. максимум .

Изображение
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

zahadum
Заядливко
Мнения: 5258
Регистриран: 27 май 2007, 16:32
Пол: мъж
Кара: С4 SX PACK 1,6 HDI 110ch NOIR PERLE,C3 EXCLUSIVE 1.4i LPG Rouge Lucifer,XSARA 1,6i 98г.
Местоположение: Сливен

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от zahadum » 30 сеп 2010, 13:07

Според мен е напълно излишно да наливаш пари по сервизите ,ако колата ти не и свети лампа.Няма такова нещо като профилактика на компютрите.Виж ,ако минаваш за смяна на софтуер на отделните компютри(ако е излязла нова версия де) това е вече друга вълна.
Гледаш го - куче.. мърляво, проскубано, а в очите - човек! Гледаш го - човек, наконтен, облечен, а в душата.. в душата помияр!

Потребителски аватар

Apostolov
 
 
Мнения: 1465
Регистриран: 05 юни 2008, 19:45
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 Break Panorama Exclusive 2008, 2.0 HDi 138 c.h.
Местоположение: Linz, AТ

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от Apostolov » 30 сеп 2010, 14:04

Профилактика е едно, калиброва е друго. Поне това е моето мнение, работя в казино , машините си бачкат но от време на време се прави калибровка на екраните "touch screen".


Kassy
 
 
Мнения: 858
Регистриран: 26 мар 2007, 17:27
Кара: Citroen Xsara 2.0L 136 hp - 12,6l бензин градско!
Местоположение: София

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от Kassy » 01 окт 2010, 10:24

И калибровка на печалбите ако надвишат 1-2% от оборота!!

Ами то принципно е препоръчително и всяка година да минаваш по един път на лексия за чистене на грешки и тест на електрониката - профилактично .
Ако беше така щеше да го пише в юзер менуала.А там такова нещо не пише/

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1434
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от niki721220 » 13 дек 2010, 20:47

Темата не е дали или , или - а ако някои знае нещо да сподели :P . Тъй , че намирам подобни коментари за напълно излишни . Днес говорих с АМК -Фулда , че там момчетата ми се струват по млади и амбициозни .Уговорено е във вторник 04.10.10г. да закарам колата и да я оставя там през деня . Диагностика им каза , че е правил процедурата на едно Пикасо но след нея не е имало никакъв резултат /то е тресяло доста на коло 80 000км пробег / и най вероятно ще му сменят съединителя - но собственика си го карал така все още . Каза , че тъй или иначе по зле няма да стане от калибровката и според него е безсмислено, но след като аз настоях ми обявиха цена 45лв. и дадоха датата.

..::[ Редакция (13 Дек 2010, 20:47)

Така след известно закъснение да споделя, в неделя 12.12.10г. оставих колата в АМК за да може сутринта на 13.12. 10г. да бъде студена . Днес ми се обадиха около обяд че са направили калибровката и да си я взимам . Дотук добре но на касата ми обявиха цена 70лв. :shock: - попитах само за отстъпката и с клубната карта ми направиха отстъпка 10% - 63лв. Приемчиците ги нямаше и не можаха да питам нищо какво друго са правили , та си тръгнах понеже бързах . На листа които ми дадоха пише единствено калиброване на скоростна кутия , нито часова нито нищо , сменян ли е софтуера също не знам .
На практика има разлика в поведението на кутията , включва една идея по плавно и зацепването става по гладко . Не че преди това беше много грубо но явно си се нуждае наистина от калибровка след 40 000 км. пробег кутията . Чуството е все едно кутията работи със съединителя по умело в момента на зацепването , а преди го отпускаше малко по бавно и позволяваше леко приплъзване . Ще проверя как е като я натоваря с 4-5 човека .
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Apostolov
 
 
Мнения: 1465
Регистриран: 05 юни 2008, 19:45
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 Break Panorama Exclusive 2008, 2.0 HDi 138 c.h.
Местоположение: Linz, AТ

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от Apostolov » 13 дек 2010, 23:08

И при мен е това на дневен ред, реално работа с Лексия не е нужна.
Трябва да се подгрее колата поне 5-10 мин работа, след това без много газ плавно се ускорява докато превключи на 2-ра скорост, след това се спира вкарваш на неутрална, чакаш 5 минути при включена кола, после пак същото упражнение. След втория път от 1-ва на 2-ра , се изгасва колата, чакаш 5 мин. После палиш изреждаш всички скорости до 6-та. После спираш, гасиш чакаш още 5 минути и е готова.
Надявам се да не съм разбрал нещо погрешно. Ще го направя скоро време.

Реално ми казах че Лексията е нужна за да са сигурни че двигателя е дистигнал минималната нужна температура, както и че след изгасване е минала колата в икономичен режим.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1434
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от niki721220 » 14 дек 2010, 08:02

С лексията се стартира тази процедура от някое меню , доколкото ми е известно . То така може и сам да я почнеш процедурата без да знаеш и да не я завършиш никога , според указанията :amii:
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

iskren_terma
 
 
Мнения: 421
Регистриран: 24 ное 2008, 09:39
Кара: преди C4 SX 1.4i 16V, С4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI BMP6 + кожа Yellowstone, С5 III 2.0 HDI BVA Exclusive+ЧИП ТУНИНГ 170к.с., С4 II Exclusive 2.0HDi 150к.с.+NAVI+audio DENON, сега - С5 Crosstourer Exclusive 2.0HDI 163 с чипче
Местоположение: гр.Русе

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от iskren_terma » 14 дек 2010, 23:52

Значии който не е правил тази процедура и му придръпва колата,да не се чуди а да отива веднага в сервиза за калибриране и евентуална смяна на софтуера. При мен това имаше ефект!
Just Be


bigdodo
 
 
Мнения: 436
Регистриран: 30 яну 2006, 21:45
Кара: ше ЗАЗ 966/ЛАДА 2105/Xantia 1,8i,16v,SX,реколта 99,сега кара Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDI Exclusive,BVP 2009год.
Местоположение: София
Контакти:

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от bigdodo » 28 дек 2010, 08:24

Въпроса ми е към Апостолов за поста му от 13 декември-можеш ли да прецизираш термините "включена кола,гасиш и изгасена кола"-под включена, имаш предвид работи на неутрална или е на контакт с изгасен мотор.Изгасена-на контакт ли е или не е ?Втория и третия път на неутрална ли я оставяш или на автомат,след като си спрял?Би било интересно да съобщиш ефекта,ако си направил процедурата.
Когато караш Citroen,сякаш летиш на Concorde!

Потребителски аватар

Apostolov
 
 
Мнения: 1465
Регистриран: 05 юни 2008, 19:45
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 Break Panorama Exclusive 2008, 2.0 HDi 138 c.h.
Местоположение: Linz, AТ

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от Apostolov » 28 дек 2010, 12:51

За да не говоря на изуст (понеже го написах по спомен от това което ми каза техника в местния сервиз на Ситроен) , имам ходене тези дни заради C3, и ще го помоля да ми даде точно указанията на руски или норвежки бяха, и ще дешифроваме тази мистерия. Аз го питах дали все пак софтуерно не трябва да бъде стартирана процедурата от Лексия, той ме убеди че Лексията само влиза с нея в менюто, и там то му казва кога е достигнала температурата за започване на процедурата, и му изброява етап след етап какво да прави. Иначе ако съм го имал на лист хартия процедурата как се извършва и оставя колата да загрее - ще станело и без Лексия.


bigdodo
 
 
Мнения: 436
Регистриран: 30 яну 2006, 21:45
Кара: ше ЗАЗ 966/ЛАДА 2105/Xantia 1,8i,16v,SX,реколта 99,сега кара Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDI Exclusive,BVP 2009год.
Местоположение: София
Контакти:

Re: Калибриране на съединителя при роботизирана кутия

Мнение от bigdodo » 28 дек 2010, 14:24

Ще чакам с нетърпение подробности и най-важното върши ли работа.
Когато караш Citroen,сякаш летиш на Concorde!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Главен форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта