ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Всичко относно автомобилите

Модератор: Dass


sincero
Новак
Мнения: 10
Регистриран: 17 фев 2008, 20:21
Кара: citroen xantiaII 2.0 HDI 90
Местоположение: България

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от sincero » 23 яну 2009, 21:06

:dance: Разминах се без поражения,не знам на кое казвате-зъб напред или назад!При мен ситуацията беше че разпределителния вал и ГНП бяха изостанали с един зъб спрямо коляновия вал,по важното е че се справих сам :super: и мотора се размина от ремонт.Само за инфо на колегите-живея в испания и първо отидох да попитам при майстор,за смяната на двата ремъка ми поискаха скромната сума от 300 евро :po tikvata: и при тая ситуация реших да се справям сам.Най големият проблем се оказа да разгадая как да застопоря коляновия вал-без помощ от приятели посмъртно нямаше да се досетя че има отвор на блока 6 мм зад стартера в който се мушка шпилка(по дългичка)и се превърта коляновия вал докато шпилката попадне и в отвор на маховика :hihihi: Благодаря за съветите на всички и пожелания за безаварийна година :super:

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4473
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от liuliu » 10 мар 2009, 23:58

Та днес пътувах за Стара Загора на оглед на една Ксантийка 1,9 турбодизел.Автомобилът е изключително запазен (93 год.), като външен и вътрешен вид.
На студен мотор запали след 3-4 оборота на коляновия вал и изгасване на лампата за подгряване.Температурата беше положителна.Двигателят работеше много равномерно и тихо(според оборотомера-750 об./мин.).От щеката на маслото духаше много леко.На загрял мотор изкарваше по малко пара.Изгасих и отново стартирах двигателя.Запали след 7-8 оборота на коляновия вал.При високи обороти отзад си пушеше черно.На първа и втора скорост дърпаше сравнително добре, но другите нещо липсваха.С този въртящ момент би трябвало да е стрела.Тампоните няма да коментирам-и двата за задължителна смяна с изпаднали предпазители.
Имам молба към някой колега от форума, който е от града, ако има време и желание и е запознат с турбо двигателите да я погледне и оцени и да сподели мнение и препоръка, за което ще му бъда изключително благодарен.Имах огромно желание да я взема, но тези моменти ме притесняват, а BX-а вече предава богу дух и му търся заместник.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

Tonin
 
 
Мнения: 3417
Регистриран: 23 ное 2006, 22:19
Кара: Ланча Зета 2.1ТД
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от Tonin » 11 мар 2009, 15:07

Ако не дърпа след 3000 оборота на 3, 4 и 5 та скорост значи филтъра на нафтата е за смяна. Не са плаши. И ако е с помпа Бош още по-добре вземай я. Ако е с Лукас, което доста ме съмнява по-добре не я вземай. ТД като го настъпиш задължително изкарва черно, особено ако не е загрял добре . Моят при загрял мотор само на 2 ра ми изпушва черно, но в границите на разумното. По-добре я покарай докато загрей и наблюдавай дали температурата стои в нормалните граници, а те са 78-82 градуса извън града, а градско за половин час и задръствания сега в това време, трябва да е не повече от 88-92 гр.

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4473
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от liuliu » 11 мар 2009, 23:18

Помпата е Бош.Обаче в една тема имаше пусната статия от някакъв инженер, който уточнява, че френски дизел не трябва да изпушва.Странно е защо не запали от четвърт оборот на топъл двигател.Възможно ли е да е с избягала центровка на помпата.BX-а с полуиздухан двигател пали само, като му покажа ключа в такова време.Освен това забелязах и мокра дюза.Този тип двигател предполагам не омаслява въздушният филтър след определен километраж.
Друго да споделя:
Дата на производство 17 ноември 1993 година с ABS, централно закл., ел.шибидах, ел.стъкла, чупещ волан, хидрактив, плюшен салон в отлично състояние, волан в отлично състояние с бутони за управление на стерео, тъмнозелен металик.Внос е от Германия, но е карана известно време у нас.Тампоните са с дебелите тръби.Ходовата част е без забележки.Вози по-твърдо от моята.Цената е твърдо 2000 лв.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

c_chanev
 
 
Мнения: 2377
Регистриран: 23 апр 2008, 18:32
Кара: Mazda 626 2.0DITD '99 Комби; KTM 640 Adventure R '99; бивши: XM 2.0 Turbo C.T. Estate 1992; XM 2.0i R6A 1991; Xantia 1,9 TD, Opel Astra 1,6, Honda Africa Twin 750 1991
Местоположение: Поморие
Контакти:

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от c_chanev » 16 мар 2009, 16:09

За паленето не се притеснявай. И моята е така - сутрин пали от 3-4 оборота, а като загрее мотора от 5. Броил съм ги и винаги е едно и също. Консултирах се с майстори и ми казаха че е нормално, имало някакви клапанчета, които задържали налягането в тръбичките към дюзите и с времето започвали да изтърват и като тръгнеш да палиш трябват 3-4 оборота за да качи пак налягането там. Може ид а са ме метнали на черешата, знам ли :) Като я запалиш студена, трябва да работи на 1000 оборота- има термопатрон, който дъспа едно жило и качва оборотите. като загрее мотора отпуска и падат на чертичката преди 1000, или малко под нея - толкова са при мен, толкова са и на другите Ксантии и Пежа разни, които съм виждал. Това се наглася, не е болка. По-скоро въпроса е защо са свалили оборотите? да не искат да прикрият нещо?Нормално е да пуши, при изцеждане на 2-ра и 3-та пушека се вижда в лявото огледало. Ако е карана много време градско и са се събрали сажди по гърнетата, ще пуши и при настъпране на дълъг път на 5-та, но след известно време спира. На 2-ра осезаемо започва да дърпа след 2600-2800 оборота. Все едно се включва още един двигател. На 3-та пак дърпа, но е по-плавно вече. Зависи може би как си свикнал, преди 2500 оборота не чакай да се стресне особено като я настъпиш :) Турбината трябва дасе чува как свисти след 2800 оборота, не силно но си се чува, особено ако караш с отворен прозорец до бордюр или мантинела. Дюзата с масло ли беше изцапана? Ако е масло, възможно е да капе някъде от тръбите, които отиват до кулера. Моите така и не успях да ги накарам да не сълзят.
Дано съм ти бил полезен поне малко :)
Клубна карта №231
Продавам Xantia 1.9TD и ХМ 2.0i на части!

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4473
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от liuliu » 16 мар 2009, 17:27

Благодаря за инфото.Дюзата беше мокра от нафта, не е от масло.Оборотите заковаха на 750 и не мръднаха, дори и след загрял мотор.Въобще, работата на двигателя беше чудесна, но очаквах да се изстреля като снаряд.Все пак с този въртящ момент.Току що говорих и с братовчед ми-има Евазион 1,9 тд и ми каза, че симптомите и при него са същите, лека пара на загряло и пушек при повечко газ и никакви проблеми при палене на минусови температури.Дори е имал две изгорели свещи и малко повечко е въртял преди да ги смени.Твоята вади ли пара през щеката на маслото?Вие с Тонин ме успокоихте и май ще се хвърлям върху нея.Очаквам и други мнения и напътствия, за което предварително благодаря.
А и онзи ден имах възможността да се кача на една Ксара със същия мотор-ми тя си върви по същия начин.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

PIT
 
 
Мнения: 4823
Регистриран: 09 мар 2007, 11:12
Пол: мъж
Кара: C6 2.7 HDI, '06 C5 2.0 HDI 16v АСК
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от PIT » 16 мар 2009, 19:35

Ако искаш и на Ксантия ще те качим. :) Моята е на почти 300 000 км и смея да кажа, че като вървеж си е на 6. Обаче при мен имам чувството, че вървенето не е чак към 3000 об/мин както описва колегата. Започва да дърпа по рано. Към 3000 вече става и по-шумничка та турбината по трудно се чува. На студено сутрин пали от 1-2 оборота максимум. Като е топла завърта няколко пъти 2-5 примерно (не съм броил) Става дума за същия мотор почти същия набор. 13 февруари 94-та е моята, с помпа бош, махнат катализатор и еко система (ако е имало... ама има някакви останки май :hmm: )

Ако си в София и искаш, ще се разберем нещо и ще разгледаш и пробваш :wink: за да имаш база за сравнение... даже и цвета е същия :P
06C6V6 :cool:

Бившите:
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD

Потребителски аватар

c_chanev
 
 
Мнения: 2377
Регистриран: 23 апр 2008, 18:32
Кара: Mazda 626 2.0DITD '99 Комби; KTM 640 Adventure R '99; бивши: XM 2.0 Turbo C.T. Estate 1992; XM 2.0i R6A 1991; Xantia 1,9 TD, Opel Astra 1,6, Honda Africa Twin 750 1991
Местоположение: Поморие
Контакти:

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от c_chanev » 16 мар 2009, 20:44

От щеката няма как да не духа! въпроса е да не е силно. За парата - на добре загрял мотор като извадиш щеката не трябва да се вижда. Като погледнеш на светлина ще се види естествено нещо, но ако дими сякаш издишаш дим от цигара работата отива на дранье.....
Ксантията е тежка и не очаквай да е снаряд с тоя двигател. Като му свикнеш ще ти е достатъчен за всичко....
Клубна карта №231
Продавам Xantia 1.9TD и ХМ 2.0i на части!

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2981
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: Мачка
Местоположение: София
Контакти:

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от Swartalf » 17 мар 2009, 10:06

Абе аз имам един въпрос, ама не съм сигурен дали е за тая тема - при мен от дупката на щеката не духа сериозно, ама излиза сериозен пушек. Работата е там, че го прави след като загрее колата :? Когато е студена нито духа, нито грам нещо видимо излиза от там. Колата и при -15 си пали, не гори масло, изобщо много странни симптоми. Мислех, че е възможно да е запушен маркуч по вентилацията на картера, но след като ги прегледах всичките са си окей :amii:

Някой може ли да даде акъл каква може да е причината за това? Ако е прецакан сегмент или износен двигател не би ли трябвало да духа още повече когато не е загряла? Направо съм се шашнал вече, да ви кажа...

Между другото, реших да попитам в тая тема, щото нали е за 1,9 дизел/Тдизел :drink:
Ego = 1 / knowledge

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4473
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от liuliu » 17 мар 2009, 17:17

За съжаление колата е капарирана и за съжаление не от мен :cry: .Моля се, ако новия собственик знае какво го чака да се откаже, докато не е станало късно :mrgreen: .
А БХ-а и моя пуши яко, та съм извадил маркуча към въздушния филтър, че цапа яко.Километрите са му много, но и трудно пали вече.

..::[ Редакция (Вто Мар 17, 2009 7:47 pm)

Мамка му, запалих се по тия турбодизелови Ксантии.Току що се прибирам от оглед на две.Първата която гледах само външно и салон, ме отблъсна с много износения волан.На външен вид е много добра, само леко е натиснат преден десен калник близо до прага.Внос от Италия, хечбек, 1997 година с клима, фарове за мъгла и др.Намира се в автокъща Авто-Партнерс 2 в Люлин 8, до бл.881.Цената и е 2999 лв..
Втората се намира в автокъща, близо до сервиза на Ясен, между Шел и Кенар на бул.Сливница.Обявена е за 97 година, но по ОРГА е 31 окт. 1995 г..Има клима, кожен салон, фарове за мъгла, много запазен волан, гумички на педалите, скоростен лост, махагонови имитации, внос от Италия.Двигателя работи добре, турбото осезателно се включва на около 1700 оборота, нещо, което липсваше на тази, която гледах в Стара Загора.Купето е комби с теглич и има лека разкрачка.Реагираше добре на лоста за нивото, тампоните са перфектни и са с ламаринените капаци-мисля, че са сменявани.Колата е с шест сфери.Има и забележки по външния вид, като ожулено и натиснато тук-там, шофьорската врата се затваря по-трудно, но и собственика ще направи голяма отстъпка от обявената цена (от 3300 на 2800 лева(може и повече)).Не съм я карал, но ако събера пари и това ще стане.
Тя темата май не е за тук.Моля, модераторите да я преместят където и е мястото.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


persizi
 
 
Мнения: 185
Регистриран: 25 яну 2009, 19:20
Кара: ZX 1.4i Break

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от persizi » 30 апр 2009, 15:15

Кумът ми има BX, на който му се скъса ангренажния ремък в движение. Само смени разпределителния вал и всичко се оправи, дори не сваля главата. Обаче валът беше на лютеница. При дизелите (не при всички) клапаните са перпендикулярно на буталото и няма как да се изкривят. В случаят най-слабата точка се явява разпределителния вал и за това почти винаги той се чупи.


R5T
Нов потребител
Мнения: 22
Регистриран: 09 май 2009, 00:09
Кара: Citroen ZX 1.9 "TDI"
Местоположение: Варна

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от R5T » 09 май 2009, 00:34

Е добре де, като се разплете/скъса пистовия ремък, как се пъха при ангренажа? Нали има капак? На мен ми се строши обтягащата ролка на пистовия ремък и той падна с около 110 карах на 5-та. На ремъка му се е..... мамата, ама друго не стана.А ролката и ремъка бяха на около 3000 км. Невероятен боклук.
Може да сме се насрали, ама не сме се изложили!

Потребителски аватар

qko_mlqko
мътеница
Мнения: 1715
Регистриран: 07 дек 2008, 14:35
Кара: Xantia 1,9TD 1995та с 8 сфери и много зъл BX 4WD 1,9D произведен незнайно кога; Honda CB600F Hornet
Местоположение: Видин / София

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от qko_mlqko » 17 май 2009, 13:39

мен вече ме сполетя тая беда с ВХ-а преди години :D :D малко преди София ( преди отбивката за Елин Пелин) ми се скъса ремъка на динамото иии директно под ангренажния :notright: резултата- разпределителния вал на 3 парчета и счупени щендери ( май така се казваха ) :cry: само че аз си бях виновен... не бях сложил предната предпазната кора. :ccc:

Сега преди месец скъсах и на Ксантията... Имам чувството че някои ме е проклел с тия ремъци :oops: Само че слава богу се разминах без скъсан ангренажен :krasivsum: А предния ден преди да тръгна на път го погледнах и му нямаше нищо, беше си нормален... Още не мога да си обясня защо стана така :hmm:
90 YEARS OF 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE'

" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "


kauin
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 05 юни 2009, 10:13
Кара: ford fiesta1.4 benzin

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от kauin » 10 юни 2009, 22:45

шайбата на коляновия вал е денферна и има една гума,когато има ниакакав проблем с пистовият ремьк трябва да се огледа добре и тази гума данее започнала да излиза защото винаги излиза откьм коляновия вал и прави сьщитите поражения както пистовия ремьк

Потребителски аватар

spongi
 
 
Мнения: 277
Регистриран: 15 апр 2009, 15:32
Кара: Citroen Xantia 2.1 TD , МЗ 175/ЕС 1 с кош и МЗ 125 РТ 3, Урал К 750, BMW R 71
Местоположение: Пловдив

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от spongi » 24 авг 2009, 21:23

Колеги,сигурно никой от нас не го прави,но при смяна на агренажен ремък трябва да сменяме и ролките,но не го правим защото става скъпо,нали,понякога за съсване или прескачане на зъби е виновна и водната помпа. Хората са казали, карай ново,хвали старо ! :super:


Megadeth
Нов потребител
Мнения: 20
Регистриран: 12 окт 2009, 23:51
Пол: мъж
Кара: Xantia 1.9 TD 1999, C5 Tourer 2.0HDI 2011, Xsara Picasso 1.6 HD 2009, C3 Exclusive 2003 1.6 16V

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от Megadeth » 13 окт 2009, 19:07

Като се скъса ремъка става страшно- разпределителния вал на няколко парчета, счупени пети,клапаните са криви всичките до 1 , след това се сменят водачите. На буталцата може да им има нещо,зависис със каква скорост сте го скъсали :)) Но проблема е поправим :)


al_bundi
Нов потребител
Мнения: 30
Регистриран: 07 юли 2009, 22:02
Кара: C5 1.6 HDI

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от al_bundi » 03 дек 2009, 21:20

Когато си сменях консумативите на Евазиона , платих около 400-500лв. за всички консумативи ( ремъци , водна помпа и
всички
ролки). :evala:


DanDido
 
 
Мнения: 143
Регистриран: 20 окт 2009, 06:08
Кара: Ситроен С5 2013 2.2 HDI 204 кс
Местоположение: Дупница

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от DanDido » 11 яну 2010, 20:29

Ако ще говорим за ремъци .... има тема за това 2 за 2 седмици .. пистови.

Единя път даже покарах със скъсан .. отиде на ангренажния но се разминах само с центровка. Иначе наистина колата има защита от задкормилната уредба :) ( все пак знам как се сипва течност за чистачки), самия мотор изкл. и в моя случай центровка е малко повече шум ми се струва, но сега смених масло и ремъци и :ccc: МИ СЕ СТРУВА че пак добре върви.
С уважение : Даниел Бойчев


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6108
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от Dragonfly » 05 мар 2010, 15:40

Един приятел с Ксара, който рядко пише тука, миналата година влезе за сваляне на глава, при което бяха открити много недовършени или направо несвършени неща, явно двигателят е бил спретнат колкото да го продадат.
Онзи ден ми се обади, че чува странно стържене и педалът на спирачката е камък.
Предположих вакуумна помпа и се оказах прав. Но пораженията след откарване в сервиза, са съществени. Откъм помпата е счупен приводът, откъм ангренажа е пукната главината на шайбата на разпределителния вал и макар шпонката да е там, се люлее в доста чувствителни граници. Ремъкът е издържал на напъна, но това не е гаранция, че няма засрещнати бутала и клапани.
Да имате предвид, че и вакуум помпата може да направи голяма мизерия.

..::[ Редакция (Съб Мар 06, 2010 1:36 pm)

Ако някой му е интересно описание с картинки как се сваля, разглобява, ремонтира двигател 1.9ТД, хидроглава на кормилна рейка, вакуум помпа и разни други работи, може да се загледа тук
http://xantiablog.blogspot.com/2008_08_01_archive.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly


romul
Новак
Мнения: 3
Регистриран: 13 юли 2011, 17:46
Пол: мъж
Кара: xantia 1.9tdi
Местоположение: bourgas

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от romul » 16 юли 2011, 11:46

По-миналата година карах с около 60 и се скъса единия ремък дето е за водната помпа и стартера май.Мотора си работеше на ход се дотътрих до работа.Остайх ключовете на един колега ,който по обяд закара ксантията на гаражен сервиз наблизо.30 кинта за ремъка.Тва беше.
Ксантия 1,9 тди. Някога чувах турбо-то когато се включва и на втора си въртеше гуми без да форсирам предварително.От доста време незнам дали работи турбото, но разхода ми на гориво кове 5/100.
Не съм разбирач на коли само ги ползвам, по-добра от ксантия 1.9тди не съм карал.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Главен форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост