ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Всичко относно автомобилите

Модератор: Dass


Автор на темата
lubitel
 
 
Мнения: 966
Регистриран: 16 май 2005, 13:25
Кара: Citroen xantia 1.9 TD
Местоположение: Sofia

За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от lubitel » 07 ное 2008, 20:11

Наскоро мой клиент скъса ангренажен ремък на ксантията - причината е конци от закъсан плосък /канален/ ремък , попаднали под ангренажния.
Обръщам се към колегите с дизелови двигатели 1,9, да си проверяват редовно плоския /каналния/ ремък, както и ролките към него, за да нямат премеждия с автомобилите си!
П.П. Преди време в друга тема споделих за възможността от подобна авария, сега ще маркирам темата като важна.
Всичко мога да ремонтирам, стига някой да ми каже как !
Прави, чупи, не бой се.

Потребителски аватар

VK
 
 
Мнения: 916
Регистриран: 09 яну 2006, 20:08
Кара: Citroen ZX 1.9 d

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от VK » 07 ное 2008, 20:14

Кажи какво се случва при дизелите като се скъса ремъка ?

Потребителски аватар

CoolMaN®
 
 
Мнения: 7459
Регистриран: 03 яну 2013, 12:14
Кара: Citroen B71 DV6C (9HR) /BVM6
Местоположение: 42° 23°

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от CoolMaN® » 07 ное 2008, 20:15

Сменя се двигателя :D


Автор на темата
lubitel
 
 
Мнения: 966
Регистриран: 16 май 2005, 13:25
Кара: Citroen xantia 1.9 TD
Местоположение: Sofia

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от lubitel » 07 ное 2008, 20:24

При скъсване на ангренажния ремък се чупи разпределителния вал и поне две от опорите му. В повечето случаи се кривят и клапани.
Всичко мога да ремонтирам, стига някой да ми каже как !
Прави, чупи, не бой се.

Потребителски аватар

Tonin
 
 
Мнения: 3247
Регистриран: 23 ное 2006, 22:19
Кара: Ланча Зета 2.1ТД
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от Tonin » 07 ное 2008, 20:29

За биели не казваш нищо, но айде да не ги плашим толкова хората. :wink:

Потребителски аватар

VK
 
 
Мнения: 916
Регистриран: 09 яну 2006, 20:08
Кара: Citroen ZX 1.9 d

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от VK » 07 ное 2008, 20:37

Мале, мале - страшно !!!
При мен ако се случи - колата ще отиде направо за части, няма да ремонтирам нищо.


viva
 
 
Мнения: 112
Регистриран: 14 яну 2008, 19:18
Кара: ксантия 2.1 турбо дизел- 6 сфери, комби, 05.1998 г.
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от viva » 07 ное 2008, 21:04

Имах същия пролем. Но съм със електронна помпа и само смених ремъците, ролките и амортисорчето.

Потребителски аватар

Tonin
 
 
Мнения: 3247
Регистриран: 23 ное 2006, 22:19
Кара: Ланча Зета 2.1ТД
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от Tonin » 07 ное 2008, 22:27

И като си с електронна помпа не ти се троши вала така ли :skratch: :hmm: :notright: . Малко не го вярвам аз това.

Потребителски аватар

Valt66
 
 
Мнения: 4759
Регистриран: 06 окт 2004, 10:23
Кара: C5 2.2 HDI 16V 2004; Xantia SX 1.8i 8V 95г.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от Valt66 » 07 ное 2008, 23:10

По принцип разпределителния вал конструктивно е предвиден да се счупи при скъсване на ремъка, като по този начин се ограничават пораженията по двигателя. Обикновенно на биелите и буталата не им се случва нищо. Рмонта не е чак толкова страшен, че да се изхвърля двигателя чак.
"Животът (Съдбата) е това, което се случва докато кроим други планове." 8)
Автомобилът е оръжие, което УБИВА :!:
Изображение

Потребителски аватар

atanasdraginov
Нов потребител
Мнения: 28
Регистриран: 24 окт 2007, 13:31
Кара: Xantia 1,9 TurboD ESTATE '98, ORGA 7847
Местоположение: Асеновград

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от atanasdraginov » 07 ное 2008, 23:22

Ако няма подбити или криви клапани, без да се сваля главата, ремонта излиза на около 800 - 900лв.
Правих на моята такъв ремонт преди около месец, точно поради същата причина - разплетен пистов ремък, парче от който влезе при ангренажа. Ремъкът, обтяжния механизъм и амортисьорчето към него в момента на аварията бяха на 16000 км. Причината да се разплете ремъка се оказа скъсан болт, който държи обтяжния м-м. :shock:
За мой късмет всичко се случи в момент, в който двигателя работеше на празен ход на обороти. :?

Потребителски аватар

slice
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран: 17 юни 2007, 17:22
Кара: Citroen Xantia II 1.9 TD (DHX) декември '97 без хидроактив
Местоположение: София
Контакти:

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от slice » 08 ное 2008, 00:30

преди около година и при мен за една бройка да стане така. Пистовия ремък се скъса и с камшичен удар потроши капака на ангренажния. От там извадихме бая части и конци, но за щастие без поражения. Ангренажния го свалихме и прегледахме мм по мм... Голям късмет...


viva
 
 
Мнения: 112
Регистриран: 14 яну 2008, 19:18
Кара: ксантия 2.1 турбо дизел- 6 сфери, комби, 05.1998 г.
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от viva » 08 ное 2008, 11:06

Tonin написа:И като си с електронна помпа не ти се троши вала така ли :skratch: :hmm: :notright: . Малко не го вярвам аз това.
При загуба на центровката колата изгасна и не запали, заради това нямаше възможност за по- големи поражения. Това е вид защита на двигателя. Двигателя ми е 2.1 ТД, пуснах поста си в тази тема, защото и при нашите двигатели го има описания проблем.


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от Dragonfly » 08 ное 2008, 15:23

Електронна или не, няма значение. Всеки един ще угасне при скъсване на ангренажния ремък, когато работи на място. Още повече, че въпросната помпа, макар и с електронно управление, си е механична по задвижване и се задвижва точно от този ремък.
Обаче какво правим, ако стане по време на движение? Правим качамак от мотора, без значение каква помпа има, дали е комън рейл или обикновен дизел.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Tonin
 
 
Мнения: 3247
Регистриран: 23 ное 2006, 22:19
Кара: Ланча Зета 2.1ТД
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от Tonin » 08 ное 2008, 19:47

Dragonfly :evala: Това е истината.


viva
 
 
Мнения: 112
Регистриран: 14 яну 2008, 19:18
Кара: ксантия 2.1 турбо дизел- 6 сфери, комби, 05.1998 г.
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от viva » 08 ное 2008, 20:35

Може и да не Ви се вярва, но на двигателя не му стана нищо макар и да се движех със скорост около 70 км. Смених само гореспоменатите части и ремонта излизе около 350.00 лв.

Потребителски аватар

slice
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран: 17 юни 2007, 17:22
Кара: Citroen Xantia II 1.9 TD (DHX) декември '97 без хидроактив
Местоположение: София
Контакти:

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от slice » 12 ное 2008, 09:43

viva - малко странно ще се изразя, но - недай си боже, дай боже всеки му!


sincero
Новак
Мнения: 10
Регистриран: 17 фев 2008, 20:21
Кара: citroen xantiaII 2.0 HDI 90
Местоположение: България

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от sincero » 22 яну 2009, 14:51

Здравейте на всички любители на ситроен :neutral: ,чета из темите вече доста време но не мога да открия някакви напътствия как да си сменя агренажния ремък на ксантия 1.9тд,закъса се пистовия ремък и парче е попаднало в агренажния и е прехвърлило зъб,колата се движи,но със доста шум :( може ли някой да ми помогне-откъде да намеря инструкции за смяната?


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6087
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от Dragonfly » 22 яну 2009, 17:31

Виж в ръководството на Хейнс.
В общи линии двигателят се подпира с крик откъм картера, маха се тампона, който го държи и двигателят се накланя за да има достъп за работа. Сваля се пистовия ремък, сваля се демпферната шайба, капаците, коляновия и разпределителния вал се блокират с пъхане на свредло или болт във фиксиращите отвори, охлабва се обтегача и се сменя ремъка.
Но ако продължаваш да караш така с този шум, скоро ще ни питаш как се прави основен ремонт на двигател. Ако вече не е станало късно де. Буталата спират на има-няма милиметър от главата. Леко изоставане на някой клапан вече води до (засега) гальовни почуквания между него и челото на буталото.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3218
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от Citroenchev » 22 яну 2009, 17:55

Един зъб напред е достатъчен за 3-ти клапан...личен опит от миналата седмица...и се почва с валовете, опорите и т.н. :po tikvata:

назад май няма проблем за клапаните

Напред за мен означава коляновия вал да отиде напред спрямо разпределителният...
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Потребителски аватар

PIT
 
 
Мнения: 4547
Регистриран: 09 мар 2007, 11:12
Пол: мъж
Кара: C6 2.7 HDI, '06 C5 2.0 HDI 16v АСК
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: За колегите с 1,9 дизел/турбодизел

Мнение от PIT » 22 яну 2009, 22:41

И на мен ми се случи това нещо докато колата работеше на място. Аз я изгасих като чух някакъв шум но той по-скоро беше от късането на пистовия ремък. Тогава може и да не е успял да прескочи ангенажа. После едно от разцепените парчета се беше навряло под ангренажа и със сецане на колата на 4-та леко напред назад за да се клати ремъка успях да го извадя. Може и тогава да е прескочила чак... След това като се уверих, че няма повече парчета запалих колата и работеше като стар немски дизел.... тракаше яко, но не като да има удъри някъде... Угасих я веднага. Оказа се прескочила с 1 зъб и без никакви фатали носледствия :dance: си я карам вече доста време както преди.
06C6V6 :cool:

Бившите:
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Главен форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта