ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Замръзнала нафта

Всичко относно автомобилите

Модератор: Dass

Аватар

наце
Редовен
Мнения: 51
Регистриран на: 21 Окт 2007, 18:38
Кара: Ксантия 1,8i 8v, лятото - скутер и Волво V40 1,9 D
Местоположение: Перник

Re: Замръзнала нафта

Мнение от наце » 28 Дек 2011, 13:12

Подкрепям колегата metonick за газта за осветление .Трябва да добавя , че за компенсация на сухотата на газта , слагам и малко двутактово полусинтетично масло. 30 л дизел 1 л газ и 100 гр масло. Правя го от декември до март и Вектрата е много доволна.

Аватар

c_chanev
 
 
Мнения: 2219
Регистриран на: 23 Апр 2008, 18:32
Кара: Mazda 626 2.0DITD '99 Комби; KTM 640 Adventure R '99; бивши: XM 2.0 Turbo C.T. Estate 1992; XM 2.0i R6A 1991; Xantia 1,9 TD, Opel Astra 1,6, Honda Africa Twin 750 1991
Местоположение: Поморие
Обратна връзка:

Re: Замръзнала нафта

Мнение от c_chanev » 28 Дек 2011, 15:32

За старите дизели може и горяло масло от бензинов двигател. Не се шегувам :) Имам приятел, който кара джипа си (Ленд Роувър Дискавъри само с горяло масло).
Клубна карта №231
Продавам Xantia 1.9TD и ХМ 2.0i на части!

Аватар

zahadum
Заядливко
Мнения: 5022
Регистриран на: 27 Май 2007, 16:32
Пол: мъж
Кара: C4 SPACETOURER 1,6HDI 115 ch,C3 EXCLUSIVE 1.4i LPG Rouge Lucifer,XSARA 1,6i 98г.
Местоположение: Сливен

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Замръзнала нафта

Мнение от zahadum » 28 Дек 2011, 22:42

:offtopic:
Doncho написа:Колега когато ти се наложи да запалиш на -40 ще разбереш какво е спирачна течност. :wink:
Това не се случва толкова често. :bigsmile:
абсолютният минимум за страната е минус 38,3˚, измерен в Трън през 1947 г.
Даже, ако трябва да сме точни,не се е случвало никога досега.
Гледаш го - куче.. мърляво, проскубано, а в очите - човек! Гледаш го - човек, наконтен, облечен, а в душата.. в душата помияр!

Аватар

sek.1
 
 
Мнения: 1109
Регистриран на: 03 Мар 2007, 08:38
Кара: караше BX RD Kомби ; ВАЗ 21213 Нива ; Рено Еспейс 2.1 ТD
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: Замръзнала нафта

Мнение от sek.1 » 29 Дек 2011, 06:57

Предполагам че човека има в предвид Русия, Сибир или Коми . Само че там през студения сезон камионите просто не се гасят двигателите работят денонощно .


Stoyan_BG
 
 
Мнения: 543
Регистриран на: 03 Юни 2010, 21:02
Пол: мъж
Кара: Xantia 2 HDI
Местоположение: София, ж.к. Х.Димитър

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Замръзнала нафта

Мнение от Stoyan_BG » 11 Яну 2012, 17:35

До момента Пикасото си пали без грижи при всеки студ - и други ме плашиха че ще се случат проблеми ако слагам бензин в нафтата - но до сега да чукна на дърво - просто се държи добре - не прекалявам с бензина де!! А сега като се затопли няма да слагам бензин а само ще си доливам нафтица - вече не знам само че от къде са сипвам - уж Лукойл си доставят сами нафтата и не я "кръщават" - ама знам ли?!??


djek
Редовен
Мнения: 79
Регистриран на: 24 Май 2008, 22:04
Кара: citroen xantia 2000 16v 155ks и 1.9 TD SX и 1.9 ТД 2000 г
Местоположение: Нови Искър

Re: Замръзнала нафта

Мнение от djek » 11 Яну 2012, 22:57

На мойта англииска Ксания2 никога не съм и сипвал нищо, зареждам само на Лукоил и нямам проблем до сега а тя вече мина 160000 мили към 250000км. Масло от смяна на смяна без доливане. на 10000 мили го сменявам.Става въпрос за дизела. Харчи ми около 10 за 100 мили
.


Мордехай
Четящ
Мнения: 5
Регистриран на: 29 Ное 2011, 23:27
Пол: мъж
Кара: jumper 2.8 HDI
Местоположение: малко село с дърти баби

Re: Замръзнала нафта

Мнение от Мордехай » 14 Яну 2012, 12:30

Колеги, дълги години се занимавам с камиони и съм експериментирал с всякакви добавки. Спирачната течност е мит без всякакво покритие. Най-елементарното доказателство за това ако не ми вярвате е да вземете голяма бутилка от минерална вода с големите гърла, да сипете 7-8 литра дизелово гориво и колкото искате спирачна течност - 100 мл или 1 л - няма значение. Разбъркайте всичко да се смеси и изчакайте две минути. Какво стана? Няма смесване! Няма действие на спирачната течност. Единственото, което помага е бензин и най-добре течна газ за горене, както е казал един колега преди мен. Спирачната течност няма никакво въздействие - нито събира парафина, нито втечнява замръзналата нафта.

Аватар

sek.1
 
 
Мнения: 1109
Регистриран на: 03 Мар 2007, 08:38
Кара: караше BX RD Kомби ; ВАЗ 21213 Нива ; Рено Еспейс 2.1 ТD
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: Замръзнала нафта

Мнение от sek.1 » 14 Яну 2012, 19:58

И аз това казвам ама не ми вярват . Нито на опита нито на образованието . Най добре е ако се намери от някъде самолетен керосин той по същество е свръх пречистена газ и в него има много ефективна добавка предотвратяваща промяната на визкозитета при много по минусови температури от тези на земята .


borcitro
 
 
Мнения: 161
Регистриран на: 26 Дек 2010, 13:08
Пол: мъж
Кара: -ше Xantia 1.8i -'94;-ше C5 III 2.0 HDI 138h.p. BVA Exclusive
Местоположение: Варна, София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Замръзнала нафта

Мнение от borcitro » 15 Яну 2012, 15:16

Сакън, никакви спирачни течности!
За толкова години с различни дизели съм слагал бензин(1,5-2л.)
на резервоар(55-60л.) и малко 50-100г. двутактово масло- щото бензина е сух.
А най добре керосин или газ за горене. Това са най- висшите
съставки при крекинг процеса. И пак малко- около 2л.
- така се повишава "цетановото" число при дизела.(при бензина
е октаново, заради октана,който се съдържа)
Някъде писах по тая тема, във връзка с разхода на гориво
или трудно палене зимата
.
Има и добавки - REDEX, STP, CASTROL. Първите са за един резервоар.
Кастрола е с дозатор и е за няколко резервоара и аз лично го
използвам от 14г. -зимата основно, заради парафина, водата и т. н.
Пазете моторите!
Удоволствие е да преминеш през "легналия полицай" с хидравлика,
догато другите "коват" спирачки!

Аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4248
Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Замръзнала нафта

Мнение от liuliu » 15 Яну 2012, 16:29

Бензинът сух :hmm: !? Я си топни пръста и изчакай да се поизпари да видиш дали е сух.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


borcitro
 
 
Мнения: 161
Регистриран на: 26 Дек 2010, 13:08
Пол: мъж
Кара: -ше Xantia 1.8i -'94;-ше C5 III 2.0 HDI 138h.p. BVA Exclusive
Местоположение: Варна, София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Замръзнала нафта

Мнение от borcitro » 16 Яну 2012, 22:15

Да, колега, да! По принцип с бензин хората обезмасляват части,
например преди боядисване(може да не си виждал, няма нищо),
почистват контакти на ел. елементи и т.н.
Даже навремето се продаваше чист бензин, а пък нафтата, газта
за горене - те са мазни.
Удоволствие е да преминеш през "легналия полицай" с хидравлика,
догато другите "коват" спирачки!

Аватар

PIT
 
 
Мнения: 4531
Регистриран на: 09 Мар 2007, 11:12
Пол: мъж
Кара: C3 1.4i 16v BMP5 Exclusive 2007
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Замръзнала нафта

Мнение от PIT » 16 Яну 2012, 22:30

За почистване е само въпросният чист бензин. Той е обезмаслен. Този в колата не е баш ...
Бившите:
'06 C6 2.7 HDI Exclusive
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD

Аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4248
Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Замръзнала нафта

Мнение от liuliu » 17 Яну 2012, 15:09

Да, обезмаслява се с чист (медицински) бензин.Бащата почистваше часовникови механизми с него.Аз използвам коресилин за обезмасляване.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


Swartalf
 
 
Мнения: 2742
Регистриран на: 05 Сеп 2007, 12:41
Кара: ЛуАЗ на газ и меган на метан

Re: Замръзнала нафта

Мнение от Swartalf » 17 Яну 2012, 20:26

То и такова нещо като "октан, съдържащ се в бензина" няма, но хайде, да не се хващаме за дреболиите... :amii: :drink:


borcitro
 
 
Мнения: 161
Регистриран на: 26 Дек 2010, 13:08
Пол: мъж
Кара: -ше Xantia 1.8i -'94;-ше C5 III 2.0 HDI 138h.p. BVA Exclusive
Местоположение: Варна, София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Замръзнала нафта

Мнение от borcitro » 19 Яну 2012, 22:32

Колега нищо лично, ама какво ли значат цифрите:
93, 95, 96, 98 поставени на бензиновите колонки? :drink:
Дай боже, като се видим на някоя среща да поговорим
по темата, без сега да задълбаваме. Просто съм си чел
учебниците по химия в училище. :wink:
Абе намерих нещо в Нета, ако свърши работа....вижте:

"За съпоставимост на антидетонационните свойства на бензините, на бензин, състоящ се изцяло от изо-октан (i-октан, 2,2,4-триметилпентан) се присвоява октаново число 100, а на бензин, състоящ се само от нормален хептан (n-хептан), се присвоява октаново число 0. Дадено октаново число означава, че съответният бензин има антидетонационни свойства като тези на бензин, състоящ се от пропорционално количество i-октан и n-хептан (напр. бензин "98 октана" има антидетонационни свойства като тези на смес от 98% i-октан и 2% n-хептан). Има съставки на бензина, които са с по-добри антидетонационни свойства от октана; поради това съществуват бензини с октаново число над 100 (до към 140-145), което се оценява чрез екстраполация."

Ето сайта:www.otgovor.bg/22062/какво-е-октаново-число
Живи и здрави и наздраве. :drink:
Удоволствие е да преминеш през "легналия полицай" с хидравлика,
догато другите "коват" спирачки!


djek
Редовен
Мнения: 79
Регистриран на: 24 Май 2008, 22:04
Кара: citroen xantia 2000 16v 155ks и 1.9 TD SX и 1.9 ТД 2000 г
Местоположение: Нови Искър

Re: Замръзнала нафта

Мнение от djek » 19 Яну 2012, 22:56

Колега темата е замръзнала нафта. За какво ни занимаваш с октани .Ако знаеш нещо за ЦЕТАН кажи.Знаеш ли какво е относителното число на нафтата. Зная че то трябва да е 0.86.Ако знаеш дали през лятото и зимата е едно или има разлика.Според мен има но не съм химик. Ако имаш такава информация напиши но не и за октани.Извинявай.


borcitro
 
 
Мнения: 161
Регистриран на: 26 Дек 2010, 13:08
Пол: мъж
Кара: -ше Xantia 1.8i -'94;-ше C5 III 2.0 HDI 138h.p. BVA Exclusive
Местоположение: Варна, София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Замръзнала нафта

Мнение от borcitro » 20 Яну 2012, 11:36

Абсолютно си прав колега. Много се задълбочи работата с бензина.
Писането беше по повод добавянето на бензин в нафтата.
А ето от Wikipedia за нафтата:

"Дизеловите двигатели работят с по-тежко гориво от бензиновите - то е съставено от по-тежките фракции, получени при преработката на петрола. Дизеловото гориво се състои главно от парафини - наситени въглеводороди с формула CnH2n+2, при n>20 (до 75%) и циклични въглеводороди. Способността на дизеловото гориво да се възпламенява в двигателя се измерва по скала с мерна единица т.нар. цетаново число. Като еталон за висока възпламенимост се приема веществото цетан (хексадекан C16H34), на което се дава цетаново число 100, а за най-ниска се приема възпламенимостта на нафталина (0). Дизеловите двигатели са пригодени да работят с гориво, чието цетаново число е около 40-50".
Ако не се лъжа по нашите бензиностанции за леките автомобили трябва да е 48-49.

Това пък намерих в: diesel.media.chevroleteurope.com
Биодизел
Биодизелът е възобновим енергиен източник, тъй като за добива му не се използва изкопаем суров петрол (виж дизелово гориво), а растителни масла и животински мазнини. От химическа гледна точка биодизелът е метил естер на мастната киселина. Поради факта, че биодизелът може да доведе до запушване на горивните филтри и да атакува горивопроводите, това гориво не е сертифицирано от Chevrolet за употреба в дизеловите модели на марката в количества, надвишаващи петпроцентния дял биодизел, съдържащ се в предлаганото по европейските бензиностанции и отговарящо на евростандартите дизелово гориво.

Цетаново число
Цетановото число (CN) показва способността за възпламеняване на дизеловото гориво. Колкото по-високо е съдържанието на дълги въглеродни вериги в него, толкова по-лесно става самовъзпламеняването. За да бъдем прецизни докрай, цетановото число всъщност е делът на цетана (в обемни проценти) в сместа от цетан и алфа метилнафтален, при който при дадени тестови параметри се наблюдава закъснение на запалването (виж закъснение на запалването) , аналогично с това на дизеловия еталон. Според стандарта DIN EN 590, цетановото число трябва да бъде най-малко 51 и може да бъде повишавано допълнително с помощта на добавки (виж добавки).

дано съм бил полезен и друго важно - периодично, особено зимата, проверявайте си
нафтовите филтри- имат пробка за източване или пък прозрачна част, ако са разглобяеми.
Последно промяна от borcitro на 20 Яну 2012, 11:53, променено общо 1 път.
Удоволствие е да преминеш през "легналия полицай" с хидравлика,
догато другите "коват" спирачки!


Swartalf
 
 
Мнения: 2742
Регистриран на: 05 Сеп 2007, 12:41
Кара: ЛуАЗ на газ и меган на метан

Re: Замръзнала нафта

Мнение от Swartalf » 20 Яну 2012, 11:53

Е ти си чел учебниците, ама аз съм учил 5 вида химия в университета и някак си така и не стигнахме до веществото "октан" което да се съдържа в масовия бензин.

Да ти поясня, че гледам в тоя "отговор.бг" са писали просто такива неща, чееее... срам ме е даже да го чета.

Октановото число означава склонността на бензина да се самодетонира в условията на високо налягане и температура. Казано с думи прости - по-високото октаново число е по-малко склонно да предизвика детонационно горене преди точката в която подаваме искра за запалване. Това на свой ред позволява използването на двигатели с по-висока компресия и съответно по-високо КПД. Високото октаново число не е поради съдържащата се добавка "октан" а е просто обозначение позволяващо на хората да се ориентират в качествата на горивото и използваемостта му в модерни двигатели. То се определя с използването на специална машина (октан-двигател) и от там иде и името му. Съответно сипвайки бензин с октаново число 75 или 83 в модерен двигател ще му причиниш такива "киселини", че ще ти стане зле. Естествено "компа" ще се опита да компенсира, но пак няма да му е добре. Виж, на жигулка ако сипеш А98 тя няма да има проблем, тъй като то няма да се възпламени самичко а ще го запали свещта и двигателя ще си работи перфектно. Просто "октановото число" е останало като дефиниция от времето когато бензина е съдържал едни други работи :)

Едно въпросче за домашно - колко октан се съдържа в пропан-бутана след като неговото октаново число е към 105 и нагоре? :)

При нафтата цетановото число означава точно обратното - склонноста към самозапалване, като по-ниското число е "добро" защото позволява по-правилното и пълноценно изгаряне на впръсканото гориво - но все пак не прекалено ниско, разбира се. Поради естеството на работа на самия двигател - горивото се впръсква в ГМТ на буталото и просто няма шанс за детонационно горене (има де, ама са частни случаи) по-лесното самозапалване е изцяло в наша полза.

Това е от мен, хем ДВГ-тата не са ми специалност и никога не съм ги учил, така че може да съм объркал нещо - с удоволствие приемам повече знания по въпроса :)

ПП - Моля ти се изобщо недей да се доверяваш на простотиите писани в wikipedia.bg защото там всеки сульо и пульо може да редактира и да пише небивалици от типа на - "нафтата е съставена основно от парафини..." :) Ей сега мога да отида и да го редактирам с някоя небивалица от типа на - "Нафтата се състои от структурен α-D-глюкопиранозил-(1→2)-β-D-фруктофуранозид на изопропанола" и ще стои доста време преди да го види някой който да го оправи :)


djek
Редовен
Мнения: 79
Регистриран на: 24 Май 2008, 22:04
Кара: citroen xantia 2000 16v 155ks и 1.9 TD SX и 1.9 ТД 2000 г
Местоположение: Нови Искър

Re: Замръзнала нафта

Мнение от djek » 01 Фев 2012, 11:58

Вчера с малко помощ запалих, но днес от втория път запали.Не и слагам никакви добавки на нафтата.Имам гумена помпичка която не можех да я стисна. Всичко се бе удървило.По уредите в купето имаше скреж.Май Май вината не е в нафтата а акомулатор свещи и компресия. Става въпрос за около минус 20 градуса.


nafets
Нов потребител
Мнения: 23
Регистриран на: 04 Дек 2010, 23:20
Кара: Citroen Xsara/Picasso 2.0 HDI 90 к.с.
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Замръзнала нафта

Мнение от nafets » 12 Яну 2013, 16:53

Изчетох почти всичко писано по темата тъй като сме в зимен период и има доста време до края му, което означава, че не сме застраховани, както беше миналата зима от падане на температурите под -20 градуса по Ц(дано само да е с по-малка продължителност от миналогодишната). Зареждам гориво предимно от ОМV и много в редки случаи от Лукойл.
Вече трети сезон ползвам добавката на Кастрол за дизелови двигатели и не съм имал проблем от рода на замръзване на горивото дори и при -25. Както са писали и други колеги има готови разграфени дози според количеството нафта в резервоара, което си е улеснение, а освен това добавката почиства и дюзите. В това отношение не правя никакви други експерименти и компромиси, но изпитано съм сигурен в безпроблемността на запалването при много ниски температури.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Главен форум”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта