Така изглеждат фабричните говорители:
преден басов


заден широколентов


а това е т.н. JBL - открийте разликата

Първата стъпка беше монтирането на задните колони, като за целта се свалят корите и се изрязват дупки за пищялките. Избрах местата им да съвпаднат с тези на фабричните със системата JBL – сравнително добре са позиционирани а и основната идея е да доминира фронта, а тила да е за подзвучка. Филтрите са със стърчащи кабели а не с клеми и затова за момента ги залепих с двойнолепящо тиксо за вратата. Отпред смених само басовия говорител – за мястото на пищалката имах други идеи.
фабрична врата:

Свалена и изрязана тапицерия


и монтирани пищялки


Изветно време карах така, като междувременно си избистрях концепцията за аранжиране на нещата в багажника. Но първо се заех с шумо-вибро изолацията му (част от снимките не са мои но изпълненито е аналогично, моите съм ги затрил някъде ще ги снимам пак.):








Направих и второ дъно с капак за резервната гума. По десния борд щеше да застане усилвателя, кондензатора и четерите филтъра за колоните, а по левия баса, като по този начин полезната ширина на багажника се намалява с не повече от 15 см.
Междувременно се установи че при по силен бас вратите започват да врънчат и тапицерията да вибрира, което наложи повторно разглобяване с последваща шумо-виброизолация. Първо на задните а по-късно и на предните. По време на изолирането изникна още едно нещо за доуправяне а именно запушване на дупките за щипките на фабричните защитни решетки на говорителите и понеже задните не ме вълнуваха в момента толкова – оставих ги за по-късен етап, а за предните реших да сътворя нови подиуми с променена ос на излъчване на говорителите. Същото се отнася и за предните пищялки – нови места и посоки на излъчване. Изолирането на предните врати беше съчетано с прокарването на нов кабел за колоните понеже старата инсталация ще се използва от оригиналното радио заради парктроника с едни малки плямпалници поставени под триъгълните капачета в краищата на стъклата. Тука май е момента да кажа, че оригиналната свирка реших да пратя в забвение някъде под таблото да обслужва като звук само сервизните функции, а на нейно място да засвири едно Sony CDX-GT700D , но затова как точно е реализирано като му дойде времето
след сваляне на тапицерията се откри това


свалена щатна шумоизолация

свалена врата за по-лесно прокарване на кабели


махната жабка

куплунга на кабелния сноп е заврян.... в колонката

поставена виброизолация - снимка от външен източник

аз в действие - прокарване на кабели


оригинална виброизолация - парче асвалт по-твърдо от камък и гола тенекия

и след мойта намеса : отдолу вибро върху виброто шумоизолация

запушване на всички дупки

... пак виброизолация

и за финал оригиналната шумоизолация

Доста време ми отне направата на въпросните подиуми, но в крайна сметка резултата си заслужаваше.
започна се с демонтиране на оригиналните джобове


изрязване на носещи рингове от 24мм щерплат и придаване на необходимата посока

укрепване

последна проверка за симетричност

омазване с монтажна пяна от душа


шкурене

пак пяна за запълване на дупките пак шкурене

обличане с плат и омазване със смола, съхнене и пак шкурене




финално китосване и шкурене преди тапицитане

всичко е готово за тапициране


И резултата накрая:
закрепване на готовия джоб към тапицерията и позналте... пак виброизолация


монтирана на вратата тапицерия и говорител

предни стойки с пищялки



В момента работя по изграждане на панела с усилвателя филтрите и кондензатора и прокарването на инсталацията: силова 25мм2 за усилвателя и 4мм2 за Сонито от акумулатора , сигналните кабели 3 чифта и кабелите за тонколоните2х2мм2 и 2х4мм2 за суба.