SQ проект в C5-II
Модератор: lendo
-
Автор на темата -
- Мнения: 3507
- Регистриран на: 08 Дек 2004, 17:07
- Пол: мъж
- Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и C2 червен VTR Сензодрайв и C5 X7 163 Комби
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
SQ проект в C5-II
Понатрупа се и снимков материал, та вече мога да започна с разказването-показването. След като се сдобих с колата от профила ми и отминаха необходимите процедури по сервизизане (масла филтри и т.н.) и несъвсем приятен но необходим ремонт на носачите на задния мост, се захванах с аудиото. Просто тази кола плаче за SQ. Първо смених щатния Блаупункт RD4-N1 с RD4-N2 заради MP3-те , макар че МР3 не се връзва с SQ . После останалите от Ксантията Focal Polyglass 165V1 поставих за тил и купих Focal K2Power 165KF за фронта. За усилвател си избрах Audison SRx5 понеже все пак трябва да има и багажник, а аранжирането на два усилвателя (един за суб-баса и един за четерите канала) е свързано с изяждане на място. За суб-бас се сдобих с този говорител Focal Polyglass 33V1.
Така изглеждат фабричните говорители:
преден басов
заден широколентов
а това е т.н. JBL - открийте разликата
Първата стъпка беше монтирането на задните колони, като за целта се свалят корите и се изрязват дупки за пищялките. Избрах местата им да съвпаднат с тези на фабричните със системата JBL – сравнително добре са позиционирани а и основната идея е да доминира фронта, а тила да е за подзвучка. Филтрите са със стърчащи кабели а не с клеми и затова за момента ги залепих с двойнолепящо тиксо за вратата. Отпред смених само басовия говорител – за мястото на пищалката имах други идеи.
фабрична врата:
Свалена и изрязана тапицерия
и монтирани пищялки
Изветно време карах така, като междувременно си избистрях концепцията за аранжиране на нещата в багажника. Но първо се заех с шумо-вибро изолацията му (част от снимките не са мои но изпълненито е аналогично, моите съм ги затрил някъде ще ги снимам пак.):
Направих и второ дъно с капак за резервната гума. По десния борд щеше да застане усилвателя, кондензатора и четерите филтъра за колоните, а по левия баса, като по този начин полезната ширина на багажника се намалява с не повече от 15 см.
Междувременно се установи че при по силен бас вратите започват да врънчат и тапицерията да вибрира, което наложи повторно разглобяване с последваща шумо-виброизолация. Първо на задните а по-късно и на предните. По време на изолирането изникна още едно нещо за доуправяне а именно запушване на дупките за щипките на фабричните защитни решетки на говорителите и понеже задните не ме вълнуваха в момента толкова – оставих ги за по-късен етап, а за предните реших да сътворя нови подиуми с променена ос на излъчване на говорителите. Същото се отнася и за предните пищялки – нови места и посоки на излъчване. Изолирането на предните врати беше съчетано с прокарването на нов кабел за колоните понеже старата инсталация ще се използва от оригиналното радио заради парктроника с едни малки плямпалници поставени под триъгълните капачета в краищата на стъклата. Тука май е момента да кажа, че оригиналната свирка реших да пратя в забвение някъде под таблото да обслужва като звук само сервизните функции, а на нейно място да засвири едно Sony CDX-GT700D , но затова как точно е реализирано като му дойде времето
след сваляне на тапицерията се откри това
свалена щатна шумоизолация
свалена врата за по-лесно прокарване на кабели
махната жабка
куплунга на кабелния сноп е заврян.... в колонката
поставена виброизолация - снимка от външен източник
аз в действие - прокарване на кабели
оригинална виброизолация - парче асвалт по-твърдо от камък и гола тенекия
и след мойта намеса : отдолу вибро върху виброто шумоизолация
запушване на всички дупки
... пак виброизолация
и за финал оригиналната шумоизолация
Доста време ми отне направата на въпросните подиуми, но в крайна сметка резултата си заслужаваше.
започна се с демонтиране на оригиналните джобове
изрязване на носещи рингове от 24мм щерплат и придаване на необходимата посока
укрепване
последна проверка за симетричност
омазване с монтажна пяна от душа
шкурене
пак пяна за запълване на дупките пак шкурене
обличане с плат и омазване със смола, съхнене и пак шкурене
финално китосване и шкурене преди тапицитане
всичко е готово за тапициране
И резултата накрая:
закрепване на готовия джоб към тапицерията и позналте... пак виброизолация
монтирана на вратата тапицерия и говорител
предни стойки с пищялки
В момента работя по изграждане на панела с усилвателя филтрите и кондензатора и прокарването на инсталацията: силова 25мм2 за усилвателя и 4мм2 за Сонито от акумулатора , сигналните кабели 3 чифта и кабелите за тонколоните2х2мм2 и 2х4мм2 за суба.
Така изглеждат фабричните говорители:
преден басов
заден широколентов
а това е т.н. JBL - открийте разликата
Първата стъпка беше монтирането на задните колони, като за целта се свалят корите и се изрязват дупки за пищялките. Избрах местата им да съвпаднат с тези на фабричните със системата JBL – сравнително добре са позиционирани а и основната идея е да доминира фронта, а тила да е за подзвучка. Филтрите са със стърчащи кабели а не с клеми и затова за момента ги залепих с двойнолепящо тиксо за вратата. Отпред смених само басовия говорител – за мястото на пищалката имах други идеи.
фабрична врата:
Свалена и изрязана тапицерия
и монтирани пищялки
Изветно време карах така, като междувременно си избистрях концепцията за аранжиране на нещата в багажника. Но първо се заех с шумо-вибро изолацията му (част от снимките не са мои но изпълненито е аналогично, моите съм ги затрил някъде ще ги снимам пак.):
Направих и второ дъно с капак за резервната гума. По десния борд щеше да застане усилвателя, кондензатора и четерите филтъра за колоните, а по левия баса, като по този начин полезната ширина на багажника се намалява с не повече от 15 см.
Междувременно се установи че при по силен бас вратите започват да врънчат и тапицерията да вибрира, което наложи повторно разглобяване с последваща шумо-виброизолация. Първо на задните а по-късно и на предните. По време на изолирането изникна още едно нещо за доуправяне а именно запушване на дупките за щипките на фабричните защитни решетки на говорителите и понеже задните не ме вълнуваха в момента толкова – оставих ги за по-късен етап, а за предните реших да сътворя нови подиуми с променена ос на излъчване на говорителите. Същото се отнася и за предните пищялки – нови места и посоки на излъчване. Изолирането на предните врати беше съчетано с прокарването на нов кабел за колоните понеже старата инсталация ще се използва от оригиналното радио заради парктроника с едни малки плямпалници поставени под триъгълните капачета в краищата на стъклата. Тука май е момента да кажа, че оригиналната свирка реших да пратя в забвение някъде под таблото да обслужва като звук само сервизните функции, а на нейно място да засвири едно Sony CDX-GT700D , но затова как точно е реализирано като му дойде времето
след сваляне на тапицерията се откри това
свалена щатна шумоизолация
свалена врата за по-лесно прокарване на кабели
махната жабка
куплунга на кабелния сноп е заврян.... в колонката
поставена виброизолация - снимка от външен източник
аз в действие - прокарване на кабели
оригинална виброизолация - парче асвалт по-твърдо от камък и гола тенекия
и след мойта намеса : отдолу вибро върху виброто шумоизолация
запушване на всички дупки
... пак виброизолация
и за финал оригиналната шумоизолация
Доста време ми отне направата на въпросните подиуми, но в крайна сметка резултата си заслужаваше.
започна се с демонтиране на оригиналните джобове
изрязване на носещи рингове от 24мм щерплат и придаване на необходимата посока
укрепване
последна проверка за симетричност
омазване с монтажна пяна от душа
шкурене
пак пяна за запълване на дупките пак шкурене
обличане с плат и омазване със смола, съхнене и пак шкурене
финално китосване и шкурене преди тапицитане
всичко е готово за тапициране
И резултата накрая:
закрепване на готовия джоб към тапицерията и позналте... пак виброизолация
монтирана на вратата тапицерия и говорител
предни стойки с пищялки
В момента работя по изграждане на панела с усилвателя филтрите и кондензатора и прокарването на инсталацията: силова 25мм2 за усилвателя и 4мм2 за Сонито от акумулатора , сигналните кабели 3 чифта и кабелите за тонколоните2х2мм2 и 2х4мм2 за суба.
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
-
-
- Мнения: 370
- Регистриран на: 14 Окт 2007, 10:33
- Кара: xsara 1.6i,scirocco gtx
- Местоположение: Sofiq,Сухата река
- Обратна връзка:
Re: SQ проект в C5-II
Темата я има и в тунинг.бг Браво за проекта и за старанието да я напишеш и тук
-
Автор на темата -
- Мнения: 3507
- Регистриран на: 08 Дек 2004, 17:07
- Пол: мъж
- Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и C2 червен VTR Сензодрайв и C5 X7 163 Комби
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: SQ проект в C5-II
Ами аз първо съм ситроенджия ... а под тунинг разбирам друго, но пък в тунинг форума има хора дето са патили повече от нас относно звука и помагат доста
А това е снимка от разсвирването на суб-баса :
А това е двойното дъно на багажника:
А това е снимка от разсвирването на суб-баса :
А това е двойното дъно на багажника:
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
-
-
- Мнения: 3222
- Регистриран на: 22 Дек 2004, 15:24
- Пол: мъж
- Кара: Всичко, което доставя удоволствие
- Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва
Re: SQ проект в C5-II
браво
понеже и аз съм се насочил към FOCAL и изграждане на подобна система...би ли приел обмяна на опит със посещение от моя страна?
колата не е C5 ... а Xantia V6...главното устройство е вече позастаряващ (на 3 години) Alpine CDA9855R едно далеч не лошо решение, но от към говорители нещата са зле - предната система е MAGNAT PRO2160, като единият басов говорител претърпя вече ремонт (докато загрея, че първоначалния много силен звук от BlueTooth устройството е вреден за говорителя...и стана белята), от към суббас разчитам на някаква крайно скапана BLAUPUNKT композицийка...купувана преди 5-6 години от ТехноМаркет...на предишната Xantia все пак нямаше и един квадратен сантиметър не изолирана повърхност ефекта беше не толкова лош...тази обаче още не е започвана и свири почти като на баба ми радиоточката...
затова съм намислил точно Focal K2Power 165KF за предна система, MAGNAT-тите отиват отзад и засега съм се ориентирал кам бас FOCAL BUS 20 тъй като искам да спестя и място в багажника (имам две малки деца и нестига, че на задната седалка имам две детски столчета, ами и багажника вечно недостига...)...обаче не съм още окончателно решил, защото въпреки, че ме убеждават в добрите звукови характеристики на този модел още не съм го чувал как свири...така че бих почерпил опит от колега с голямо удоволствие...
същото се отнася и за усилвателите...
така, че бих се радвал да се запознаем!
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012
Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999
сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016
От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012
Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999
сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016
От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995
-
Автор на темата -
- Мнения: 3507
- Регистриран на: 08 Дек 2004, 17:07
- Пол: мъж
- Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и C2 червен VTR Сензодрайв и C5 X7 163 Комби
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: SQ проект в C5-II
С удоволствие бих се запознал с V6-та . Другата седмица ще правя една обиколка по северна България - може да се видим
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
-
-
- Мнения: 3222
- Регистриран на: 22 Дек 2004, 15:24
- Пол: мъж
- Кара: Всичко, което доставя удоволствие
- Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва
Re: SQ проект в C5-II
другата седмица от 22-ри съм за 12 дена по Руските земи...командировчица... и няма как да се визим. Колата пък влиза в бокса за малки корекций по външния вид (основно прагове, фалцове на врати, задни панели, брони и дръжки на вратите по които детайли имам косури...) и за целта ще свалям врати (за фалцовете и праговете...) та събота и неделя ще съм основно в гаража...иначе бих се разходил и до София
Ще отложим срещата с две - три седмици, но пък дотогава може да си поприключил и с багажното, та за мен ползата ще е по-голяма (от черпенето на опит)
понеже видях че си лепил основно StP изолация, а аз досега (на предишната) съм ползвал само Daynamat - имаш ли наблюдения са съотношението цена-качество между двете марки...още повече, че отивайки в Русия се чудя дали няма да мога да взема от там...всъщност не знам дали е по-евтино....
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012
Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999
сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016
От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012
Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999
сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016
От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995
-
Автор на темата -
- Мнения: 3507
- Регистриран на: 08 Дек 2004, 17:07
- Пол: мъж
- Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и C2 червен VTR Сензодрайв и C5 X7 163 Комби
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: SQ проект в C5-II
За StP като цена е 1/2 от дайнамата, тука е съизмеримо с цените в Русия - Украйна, поне хора дето могат да ми ги донесът от там ми ги обадиха. НО винаги има едно но: аз ползвах и ще продължа да ползвам най-обикновенна битумна хидроизолационна лента на битусел и флаш банд първо защото не съм роб на ракламите и марките и ефекта който се постига с едното второто или третото е един т.е цели се утежаляване на правите плоскости с цел сваляне на резонансната им честота и запушване на всички дупки и отвори с цел елиминиране на всякаква възможност от поява на акустичко късо съединение т.е. това дето се излъчва от задната страна на говотителя да остане затворено във вратата и да не се бърка това дето стига до ушите ни. И второ цената на битумната хидроизолационна лента е 1/2 от цената на StP за 1м2, а повярвайте ми отиват доста квадрати в колата - само за една врата олепване като за себе си отива 1.5м2 а има и таван и под и багажник...
Сигурно ще се намерят хора които ще ми кажят че "американски" битум с дебелина 1мм е по добър от "руски военен" битум с дебелина 1мм или какъвто и да е по народност битум с дебелина 1мм ... въпрос на вкус - вратите дрънчат еднакво и с едното, второто, третото
..::[ Редакция (Пет Юли 16, 2010 10:27 pm)
Малеее че отдавна не съм писал тука . Млако развитие по монтажа на ЦД-то в централната конзола. Разделих шаситата от панелите и им размених местата...още миналата година, но поради ред причини си слушах ОЕМ-ския Блаупукт. Междувременно се снабдих с още една централна конзола, което ми позволи да се захвана с рязане-мазане и ето какво се получи до момента:
със Каноконлит фиксирах под определен ъгъл (за да може да се вижда дисплея) в разширената дупка на мястото на пепелника скъсена метална конзола за закрепване на държачая не панела:
Това е идеята
Следва укрепване с монтасжна пяна:
Следва изрязване, ново пеньосване и шкурене за придаване на плавни линии и максимално доближаване до оригиналния дизайн:
Добре че едно време в часовете по трудово се учеше малко шев и кройка - използване на стара тениска, изпъване и придаване на аеродинамични линии, мазане с полиестерна смола
Сега следва а утре на свежа глава ще изрежа излишъците и почвам със шкурене , китосване и подготовка за боя
Сигурно ще се намерят хора които ще ми кажят че "американски" битум с дебелина 1мм е по добър от "руски военен" битум с дебелина 1мм или какъвто и да е по народност битум с дебелина 1мм ... въпрос на вкус - вратите дрънчат еднакво и с едното, второто, третото
..::[ Редакция (Пет Юли 16, 2010 10:27 pm)
Малеее че отдавна не съм писал тука . Млако развитие по монтажа на ЦД-то в централната конзола. Разделих шаситата от панелите и им размених местата...още миналата година, но поради ред причини си слушах ОЕМ-ския Блаупукт. Междувременно се снабдих с още една централна конзола, което ми позволи да се захвана с рязане-мазане и ето какво се получи до момента:
със Каноконлит фиксирах под определен ъгъл (за да може да се вижда дисплея) в разширената дупка на мястото на пепелника скъсена метална конзола за закрепване на държачая не панела:
Това е идеята
Следва укрепване с монтасжна пяна:
Следва изрязване, ново пеньосване и шкурене за придаване на плавни линии и максимално доближаване до оригиналния дизайн:
Добре че едно време в часовете по трудово се учеше малко шев и кройка - използване на стара тениска, изпъване и придаване на аеродинамични линии, мазане с полиестерна смола
Сега следва а утре на свежа глава ще изрежа излишъците и почвам със шкурене , китосване и подготовка за боя
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
-
-
- Мнения: 7183
- Регистриран на: 03 Яну 2013, 12:14
- Кара: Citroen B71 DV6C (9HR) /BVM6
- Местоположение: 42° 23°
Re: SQ проект в C5-II
Тази тема нещо съм я прескочил, но сега виждам, че на доста неща мога да се науча от нея
-
-
- Мнения: 3222
- Регистриран на: 22 Дек 2004, 15:24
- Пол: мъж
- Кара: Всичко, което доставя удоволствие
- Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва
Re: SQ проект в C5-II
Jovani къде го правиш всичко това? Ако си по Тревненския край кажи да дойда да чуя FOCAL-ите как свирят....
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012
Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999
сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016
От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012
Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999
сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016
От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995
-
Автор на темата -
- Мнения: 3507
- Регистриран на: 08 Дек 2004, 17:07
- Пол: мъж
- Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и C2 червен VTR Сензодрайв и C5 X7 163 Комби
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: SQ проект в C5-II
През изминалите почивни дни най-сетне сколасах да "метна" една изолацийка на пода. Ето как изглеждат нещата:
Почва се с откачане на акумулатора за да няма боксови удари от еърбеци и жалене на комютри. Чака се 5 минути за всеки случай, след което се почва с вадене на задните седалки, облегалките им, колани, кори - де що има. После се откачат кабелите под предните седалки и свалят самите те:
После се маха задния пепелник, под него са двете гайки дето държат облицовката на тунела, вади се радиото, блока за климата и цялата централна конзола, маха се лоста на ръчната, централата на еърбеците и датчика за странични ускорения на ESP-тo (намира се зад ръчната). Получава се нещо такова:
Легена на пода е цял - отнесе доста псувни понеже е заврян м/у тунела и отоплителя и кабелите под и около таблото.
Под него има какво... нещо наречено гордо в документацията "шумоизолация". На практика представлява 1см стиропор , малко дунапрен и още нещо странно. Тази изолация поне е на две парчета -под предните и под задните крака. Под нея има нещо което би трябвало да играе ролята на виброизолация
Следва почистване на пода с коресилин, и лепене на виброизолация - отидоха към 4.5 м2.
След олепването последва прокарване на захранващия кабел 25мм2, благо че намерих една тапа под жапката. Е трябваше да се свалят някои детайли откъм мотора:) като например чистачките (има си добра страна - смазах им втулките ):
Кабела е вкаран в т.н. "Змийска кожа" - нещо мязащо на ширмовка но много устойчиво на протриване:
Главния помощник бая свински опашки изряза
След като се прокарат и аранжират кабелите,
се връща в обратен ред изваденото от колата
Това ако някой се чуди е дренажния маркуч на климатика:
Между другото голяма част от винтовете се развиха на ръка без никакво усилие . Сега за ефекта: С5-ко е доста тиха кола но ефекта е че горко му на окачването то по принцип като седнеш на топки дупките не ги забелязваш ама сега ептен не се съобразявах. Не че гледам га скачам в дупки , но от Гоце Делчев до София през Железница - просто кеф при се че умишлено бях спрял радиото. На паветата на Борис III го няма блъскането... Абе трябва да се изпита усещането преди и след. Сега изникна друг проблем - както казва Stef сега и стъклата ще трябва да се сменят
Почва се с откачане на акумулатора за да няма боксови удари от еърбеци и жалене на комютри. Чака се 5 минути за всеки случай, след което се почва с вадене на задните седалки, облегалките им, колани, кори - де що има. После се откачат кабелите под предните седалки и свалят самите те:
После се маха задния пепелник, под него са двете гайки дето държат облицовката на тунела, вади се радиото, блока за климата и цялата централна конзола, маха се лоста на ръчната, централата на еърбеците и датчика за странични ускорения на ESP-тo (намира се зад ръчната). Получава се нещо такова:
Легена на пода е цял - отнесе доста псувни понеже е заврян м/у тунела и отоплителя и кабелите под и около таблото.
Под него има какво... нещо наречено гордо в документацията "шумоизолация". На практика представлява 1см стиропор , малко дунапрен и още нещо странно. Тази изолация поне е на две парчета -под предните и под задните крака. Под нея има нещо което би трябвало да играе ролята на виброизолация
Следва почистване на пода с коресилин, и лепене на виброизолация - отидоха към 4.5 м2.
След олепването последва прокарване на захранващия кабел 25мм2, благо че намерих една тапа под жапката. Е трябваше да се свалят някои детайли откъм мотора:) като например чистачките (има си добра страна - смазах им втулките ):
Кабела е вкаран в т.н. "Змийска кожа" - нещо мязащо на ширмовка но много устойчиво на протриване:
Главния помощник бая свински опашки изряза
След като се прокарат и аранжират кабелите,
се връща в обратен ред изваденото от колата
Това ако някой се чуди е дренажния маркуч на климатика:
Между другото голяма част от винтовете се развиха на ръка без никакво усилие . Сега за ефекта: С5-ко е доста тиха кола но ефекта е че горко му на окачването то по принцип като седнеш на топки дупките не ги забелязваш ама сега ептен не се съобразявах. Не че гледам га скачам в дупки , но от Гоце Делчев до София през Железница - просто кеф при се че умишлено бях спрял радиото. На паветата на Борис III го няма блъскането... Абе трябва да се изпита усещането преди и след. Сега изникна друг проблем - както казва Stef сега и стъклата ще трябва да се сменят
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
-
- мътеница
- Мнения: 1682
- Регистриран на: 07 Дек 2008, 14:35
- Кара: Xantia 1,9TD; BX 4WD 1.9D; C5 X7 2.0HDI 140; C4 1.6HDI 90
- Местоположение: София
Re: SQ проект в C5-II
Тази кола днес така ли беше на ХИТ-а?
90 YEARS OF 'CRÉATIVE TECHNOLOGIE'
" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "
" Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "
-
Автор на темата -
- Мнения: 3507
- Регистриран на: 08 Дек 2004, 17:07
- Пол: мъж
- Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и C2 червен VTR Сензодрайв и C5 X7 163 Комби
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: SQ проект в C5-II
Малко раздвижване по проекта:
Шлейфовете между панелите и шаситата:
-от шасито на Сонито:
-от оригиналния панел. За разпояване на куплунга заслуга има колегата Stef
- прокарване на лентовия кабел под дънната платка
-конзолата боядисана и сглобена. Панелите на климата и оригиналното радио са в цвета на конзолата.
Таблото преди :
и сега
Ама нали съм си малко ... забравил съм да направя единия кабел, та не можа да свирне... другата седмица ще го творя
Шлейфовете между панелите и шаситата:
-от шасито на Сонито:
-от оригиналния панел. За разпояване на куплунга заслуга има колегата Stef
- прокарване на лентовия кабел под дънната платка
-конзолата боядисана и сглобена. Панелите на климата и оригиналното радио са в цвета на конзолата.
Таблото преди :
и сега
Ама нали съм си малко ... забравил съм да направя единия кабел, та не можа да свирне... другата седмица ще го творя
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
-
-
- Мнения: 3222
- Регистриран на: 22 Дек 2004, 15:24
- Пол: мъж
- Кара: Всичко, което доставя удоволствие
- Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва
Re: SQ проект в C5-II
БРАВО!
не знам кога най-сетне ще се срещнем та да си побъбрим по темата...и да посъветваш естествено
не знам кога най-сетне ще се срещнем та да си побъбрим по темата...и да посъветваш естествено
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012
Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999
сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016
От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012
Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999
сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016
От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995
-
-
- Мнения: 3938
- Регистриран на: 26 Ное 2006, 02:24
- Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
- Местоположение: София
Re: SQ проект в C5-II
Става супер!
Ама многооо работа!
Слагаш едни слушалки (покриващи ушната мида), връзваш ги на магнета и всичко е готово !
Ама многооо работа!
Слагаш едни слушалки (покриващи ушната мида), връзваш ги на магнета и всичко е готово !
-
Автор на темата -
- Мнения: 3507
- Регистриран на: 08 Дек 2004, 17:07
- Пол: мъж
- Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и C2 червен VTR Сензодрайв и C5 X7 163 Комби
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: SQ проект в C5-II
Така... След една бърза смяна на малко кондензатори по аудио трасето, останах изумен какво може още да излезе от колоните. Смених прехвърлящите кондензатори по следното трасе: LPF след DAC-a -> DSP -> Level shift Amp -> Чинчове. От номинали 1мкФ/50 на 4,7мкФ/25 ELNA Silmic II (4 броя), 10мкФ/50 на 33мкФ/25 ELNA Silmic II (10 броя), 2броя 100мкФ/50 2 броя на Panasonic FM 220мкФ/25 в захранването на DAC-a и DSP-то, директно върху крачетата на операционните усилватели на LPF добавих по 47мкФ/25 ELNA Silmic II. За звука - много бас, много информативен бърз бас. В момента еквалайзерите с на нула , само лоуднеса е включен. Сцената като че ли се смъкна надолу с 10-тина сантиметра, ама в момента Фокалските твитери не са пуснати и слушам ОЕМските, но си личи че не им стига скорост . В очакване на доставка на 3 броя OPA2604 за LPF след DACa които ще сменят NJM4565V. Ще видим т.е. ще чуем какво ще излезе, а докато ги чакам ще довърша инсталацията
Преди:
След. Големите кафяви са ELNA-та
Преди:
След. Големите кафяви са ELNA-та
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
-
-
- Мнения: 700
- Регистриран на: 18 Юли 2007, 18:37
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.2HDi BiTurbo 170hp
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: SQ проект в C5-II
По принцип е по-добре стойностите на разделителните кондензатори да са колкото може по-високи - от 10-22 микрофарада нагоре. Динамиката осезаемо се подобрява! Но проблема е че с високи стойности са вече смотани електролитни... А читавите са рядкост.
Бях ти споделил на последната среща на ХИТ че и аз съм замислил смяна на кондери по пътя на звука. Също е добре да махнеш Mute транзисторите и пасивните елементи около тях, ако не мислиш да я ползваш тази функция.
Скоро се сдобих с мидбаси Focal 6V1(от компонентната система Polyglass 165 V2) и определено им трябва малко повече мощност. За това ще си направя един DC-DC инвертор на 17-18 волта и с него ще захраня само крайното стъпало на плеъра ми и така ще изкопча от него някъде към 4х35 вата при изкривявания под 1%...
Но определено вратите си плачат за добра изолация, която ще направя напролет, като се затопли, че сега няма да хванат самозалепващите битумни истории.
Бях ти споделил на последната среща на ХИТ че и аз съм замислил смяна на кондери по пътя на звука. Също е добре да махнеш Mute транзисторите и пасивните елементи около тях, ако не мислиш да я ползваш тази функция.
Скоро се сдобих с мидбаси Focal 6V1(от компонентната система Polyglass 165 V2) и определено им трябва малко повече мощност. За това ще си направя един DC-DC инвертор на 17-18 волта и с него ще захраня само крайното стъпало на плеъра ми и така ще изкопча от него някъде към 4х35 вата при изкривявания под 1%...
Но определено вратите си плачат за добра изолация, която ще направя напролет, като се затопли, че сега няма да хванат самозалепващите битумни истории.
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube
Мои записи на български групи: Youtube
-
Автор на темата -
- Мнения: 3507
- Регистриран на: 08 Дек 2004, 17:07
- Пол: мъж
- Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и C2 червен VTR Сензодрайв и C5 X7 163 Комби
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: SQ проект в C5-II
Аз набодах 33мкФ на ELNA SilmicII , ако те не са за аудио не знам кои са ,a Black Gate няма откъде а и ако ги намеря ще си ги бодна дома. А за битумните истории има високо температурни промишлени сешоари стига мерак да има. Муте-то ще го ползвам и за хендс-фрито и за парктроника.
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
-
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 20 Окт 2009, 06:08
- Кара: Ситроен С5 2013 2.2 HDI 204 кс
- Местоположение: Дупница
Re: SQ проект в C5-II
Не знам ама мойта кола ако заприлича на това на снимките съм готов да утрепам некой
С уважение : Даниел Бойчев
-
-
- Мнения: 1724
- Регистриран на: 02 Май 2008, 21:46
- Кара: Берлинго 1,9 D . C5 2.2 HDI Exclusive Avtomatik Navi ......... Xsara 1,6 16V VTS
- Местоположение: София-Горубляне
Re: SQ проект в C5-II
Иване, Иване ...... умора нема, само се пОти...
Евала, става страхотно!!
Евала, става страхотно!!
●● ·٠•● CITROEN ●•٠· ●●
Член на Club Citroen Bulgaria
Член на Club Citroen Bulgaria
-
Автор на темата -
- Мнения: 3507
- Регистриран на: 08 Дек 2004, 17:07
- Пол: мъж
- Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и C2 червен VTR Сензодрайв и C5 X7 163 Комби
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: SQ проект в C5-II
Потя се оти сам дебел и трудно се сгъвам
..::[ Редакция (Пет Дек 03, 2010 11:00 am)
Ето малко снинки къде и как е закрепено фабричното радио:
Над жабката, като използвах задния капак от един развален монитор
П.П. Сега като гледам, има място направо усилвател да се разположи под таблото ма ще трябва пак да се прави кабелна разводка.
Опънах и едни 4 мм2 кабелче от акумулатора до СД-то, че фабричната инсталация е нещо от много "рахетични" жички.
Що бе таблото и тавана не съм ги свалял... засега DanDido има един мнооого полезен ефект (освен това за което съм я разглобил) и той е че сега ВСИЧКИ болтчета, рапидки и гайки са СТЕГНАТИ за разлика от преди . Голяма част от тях ги развивах на ръка - въобще не бяха стегнати!DanDido написа:Не знам ама мойта кола ако заприлича на това на снимките съм готов да утрепам некой
..::[ Редакция (Пет Дек 03, 2010 11:00 am)
Ето малко снинки къде и как е закрепено фабричното радио:
Над жабката, като използвах задния капак от един развален монитор
П.П. Сега като гледам, има място направо усилвател да се разположи под таблото ма ще трябва пак да се прави кабелна разводка.
Опънах и едни 4 мм2 кабелче от акумулатора до СД-то, че фабричната инсталация е нещо от много "рахетични" жички.
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост